Interieur stylist ja/nee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06 13:16
Hoi,

Kleine situatieschets.

In ons huidige huis is 15 jaar amper iets aan gedaan aan de begane grond, keuken is rond de 22 jaar oud.
Boven is afgelopen jaren al het een en ander opgeknapt..

Tijd voor een grote renovatie van de woonkamer / keuken en de hal+trap..
Aangezien dit de ruimtes zijn waar je toch veel bent willen we het gelijk goed aanpakken van A-Z.

Denk hieraan:

- Achtergevel eruit en schuifpui erin over de hele breedte van het huis.
- Laminaat eruit, en PVC erin (incl egaliseren etc).
- Nieuwe keuken erin.
- Alles schilderen / behangen of whatever
- Trap opnieuw bekleden..
- Deels nieuwe meubels

Op zich allemaal klussen die "makkelijk" uit te voeren zijn of zoals in ons geval zal het meeste gedaan worden door de bedrijven waar we de keuken en vloeren kopen..

Hier zit voor ons ook niet de uitdaging.
Waar wel om het 1 geheel te krijgen..

Ik en mijn vrouw hebben totaal geen gevoel voor mix en matchen van kleuren en het maken van een gezellig sfeertje..

We hebben al diverse "sfeer plaatjes" van internet en uit boeken gehaald wat ons aanspreekt qua stijl en kleur, maar het zijn vaak delen en het visualiseren en projecteren in onze woonkamer vinden we heel lastig..

Nu zitten we te denken om een interieur stylist te raadplegen om ons te helpen om alles 1 mooi geheel te krijgen.

Hoe het er nu uit ziet is vrij saai en heel "veilig".

En wat verf, meubels en accesoires kun je natuurlijk heel veel sfeer brengen, maar dan moet de basis natuurlijk wel goed zijn.

We hebben namelijk een open keuken en de vloer loopt door het hele huis, deze wil je maar 1x aanschaffen en is ook de grootste kostenpost..

Wat is jullie advies?

Gelijk een stylist in de arm nemen en hem/haar de leiding geven en op basis van onze input een advies geeft welke kleur vloer/keuken bij elkaar past en vanuit daar verder werken?

Of zelf wat uitzoeken wat je mooi vind en dit maar proberen te matchen en vervolgens kijken wat je met de verdere aankleding doet?

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 21:08
Heb je keer naar programma gekeken? Huis kopen zonder kijken.

Dan heb je ook gelijk idee wat een stylist doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amboly
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-06 11:01
Stylist nemen, jaren plezier van. Geen stylist nemen na 2 jaar denken, goh hadden we toch maar een lichtere vloer genomen.

Enige gevaar: stylist raadt je mode van nu aan, over een jaar of wat is je inrichting "outdated" (lees: stalen deuren, visgraat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:46
Je zegt zelf al er niet veel gevoel voor te hebben dus als je een bepaald einddoel wil bereiken waar je zelf denkt niet de capaciteit voor te hebben zou ik zeker een stylist inschakelen. Mits je natuurlijk de financiële middelen hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat de meeste stylisten doen is de mode volgen en je huis vol zetten met onpraktische snuisterijen, daar heb je helemaal niks aan. Je wilt geen stylist die jouw huis voor je gaat inrichten maar iemand die jullie gaat helpen je eigen smaak te vinden en toe te passen. Dan heb je een duurzame oplossing en kan je daarna ook verder. Kijk dus vooral naar wat het doel van de stylist is en wat hun werkwijze is. Uiteindelijk moet jij er in wonen en is de stylist na het betalen van de rekening verdwenen.

En ik denk dat het niet eens zo ingewikkeld is maar vooral een kwestie van rondkijken is. Een keukenblad kan in letterlijk duizenden kleuren opgeleverd worden, zelfde geld voor kastjes, vloeren,... dus kom er achter welke kleuren jullie wel en niet aanspreken. Wil je een lichte ruimte of juist donkerder? Wil je rust of juist drukte? Loop door keukenzaken heen, ga bij meubelwinkels naar binnen en plan er een aantal per dag. Verkopers afwimpelen, je bent er niet om te kopen maar om te kijken en te voelen.

Zo zou een winkel als A-Meubel ideaal zijn: https://www.a-meubel.nl/
Niet omdat ze nu perse zulke kwalitatief goede producten maken maar ze hebben heel veel meubel setjes. Hierdoor zie je landelijk, klassiek, modern,... allerlei stijlen achter elkaar. Je gaat dan even op een bank of stoel zitten en je voelt aan of je je er wel of niet fijn bij voelt. Er zijn vast nog tientallen van zulke winkels maar ik ben hier zelf wezen kijken toen ik mijn eerste woning had gekocht.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 17-01-2022 14:45 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:15

SeatRider

Hips don't lie

Als je de paar duizend euro kan missen die zo iemand kost om het je van A-Z uit handen te nemen, zeker doen. Een vriend van mij heeft het gedaan en dat heeft een fantastisch out of the box supergezellig interieur opgeleverd. Paar details die behoorlijk out there zijn, had ik zelf nooit aan gedacht.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 21:10
Wat wil je precies weten? Wij kunnen allemaal wel onze eigen mening geven, maar weet niet of je daar mee geholpen bent. Waarom zou je het niet doen? Je hoeft het advies niet uit te voeren als het niet bevalt.

Als voorbeeld hebben mijn vriendin en ik het 2 jaar geleden wel gedaan en nog geen dag spijt van gehad. We hadden zelf geen moeite met inrichting/materiaal gebruik maar vooral alles bij elkaar brengen en kleur gebruik op de muren. Uiteindelijk een styliste langs gehad om wensen te bespreken, ze heeft een design gemaakt en we hebben uiteindelijk 90% daarvan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan je niet gebruik maken van iets als https://www.wonenonline.n...-ontwerpen-3d-roomplanner of https://www.ikea.com/nl/nl/planners/ ?

Kom je daar al niet uit (qua kleuren of werking), staat het je toch vrij om alsnog een stylist / student / expert in te huren? Geloof dat het om de centen niet te doen is alhoewel ik me allicht wel op mijn hoofd krab als je zegt dat de vloer de grote kostenpost is; verdeeld over de looptijd van het interieur, denk ik dat ook een bankstel / stoelen / lampen / electronica en hangende zaken (gordijne etc) vaker wisselen.

Maar ja, ik koop dan ook geen vloer van 40 tot 70 Euro de vierkante meter; allicht dat mijn berekening iets anders ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 17-01-2022 14:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
De vloer is niet de grootste kostenpost, al loopt dit ook wel richting de 4k, maar het is juist de vloer + keuken wat we toch in 1x goed willen doen, ik heb namelijk geen zin om volgend jaar weer een nieuwe vloer te leggen omdat die net een tintje te donker of te licht is of een verkeerd motiefje etc..

Hier een beetje de budgetten erbij:

- Achtergevel eruit en schuifpui erin over de hele breedte van het huis. (7,5k)
- Laminaat eruit, en PVC erin (incl egaliseren etc). (4-5k)
- Nieuwe keuken erin. (20k incl montage etc)
- Alles schilderen / behangen of whatever (2k)
- Trap opnieuw bekleden.. (3k)
- Deels nieuwe meubels (5k)

Dan kom ik tussen de 40-45k uit qua budget, hier zit nog wel iets rek in, maar het is niet even wat je zomaar even opnieuw uitgeeft omdat het net niet naar je zin is..

De planning is om hier nog 4-5 jaar wonen, en dan te verhuizen..
We hadden eerder de planning om te verhuizen maar de woningmarkt (voornamelijk nieuwbouw), zit compleet op slot in deze regio.
Daarom nu de keuze voor flink te verbouwen en over een paar opnieuw kijken of nieuwbouw haalbaar is.

Ik zal eens rond gaan vragen bij diverse stylisten wat hun bijdrage kan zijn en waar ik rekening mee moet houden qua kosten.. Want ik wil het wel gewoon goed voor elkaar hebben, en weer echt blij worden met ons huidige huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 09:42

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Wat ook een optie is, ga naar de Loods 5, die richten individuele kamers in ter display met een bepaalde range/inrichting. Zie je iets wat jou/jullie aanspreekt, weet je meteen welke producten met welke kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Misschien heb ik het gemist, maar waarom die grote investeringen voor 4-5 jaar woongenot?

Ik zou er een goedkope laminaatvloer ingooien bijv.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
TommyGun schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:01:
Misschien heb ik het gemist, maar waarom die grote investeringen voor 4-5 jaar woongenot?

Ik zou er een goedkope laminaatvloer ingooien bijv.
Enkele hoofdredenen:

- Geen idee of het bij 4-5 jaar blijft, kan ook zomaar enkele jaren langer zijn.
- Huidige staat is gewoon matig, en outdated.
- Behoefte aan meer woongenot
- Daarnaast zou het ons huis ook meer waard maken. (al dekt het niet de kosten)

We hebben afgelopen zomer een waardebepaling laten doen door 2 makelaars, en beide zeggen dat door deze verbouwing de waarde met 25-30k per direct zou vermeerderen.
En dit klopt ook wel als ik de huizen zie die verkocht worden in onze straat en hun "staat".
Dit denkt natuurlijk niet de hele investering en dat is ook niet de bedoeling. die 15-20k die we dus mogelijk kwijt zijn, zijn dan de kosten van het extra woongenot die we ervaren de komende jaren.
En gelukkig is onze stijl/smaak niet zo excentriek dat niemand het mooi zou vinden, dus het blijft zeker verkoopbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 17-01-2022 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07
Aan een stylist heb je denk ik niet zo heel veel, die komen meestal pas als alles af is om de puntjes op de i te zetten. Ik zou eens vrijblijvend gaan praten met wat interieurarchitecten. Die hebben meer overzicht en ze kunnen meedenken over zaken waar jullie wellicht niet zo een twee drie aan denken, bijvoorbeeld domotica of klimaatbeheersing. En het resultaat als er zo'n professional heeft meegekeken, zie je er zeker aan af, vind ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Silver7 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:37:
Heb je keer naar programma gekeken? Huis kopen zonder kijken.

Dan heb je ook gelijk idee wat een stylist doet.
Dan kun je beter naar "weer verliefd op je huis" kijken. Een ontzettend VT-wonen programma met iedere keer een paar standaard dingen zoals zwarte aluminium deuren en kozijnen van Gers... De rest is wat de interieurstylist zou doen voor je.

De eerste stap kun je zelf al doen: onafhankelijk van elkaar moodboards gaan maken naar eigen stijl. Een beetje stylist gaat je dit toch ook vragen om te doen. Dit scheelt je weer een consult (dus tijd en geld).

Hier in huis hetzelfde dilemma. Lekker veilig, praktisch maar niks is op elkaar afgestemd eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik denk toch dat ik meer een stylist nodig heb dan een architect. Het is geen grondige verbouwing waardoor alles er anders uit komt te zien. In de basis blijft alles dezelfde vorm.

Keuken blijft precies dezelfde opstelling, hooguit een andere uitstraling.
ipv een achterdeur + raam wordt het nu een schuifpui, waardoor er wat meer licht binnen komt, dan zit je ook weer te kijken met kleuren combinatie/gebruik.

En verder is het alleen kleur gebruik van vloer/wanden en meubels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-06 19:50
Ik heb het zelf gedaan afgelopen najaar, meubels komen als het goed is volgende maand binnen. Wij zijn daarnaast ook met een nieuwe keuken bezig, dus behalve de inrichting en kleuren op de muren die op onze wensen zijn afgestemd hebben we ook nog tips voor de keuken meegekregen.

Kost een keer geld, maar daarvoor krijgen we in elk geval een benedenverdieping die als een geheel aanvoelt en niet als een verzameling items die we separaat van elkaar "wel leuk" vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@Stalensnuitje, mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren voor dit advies/begeleiding?

Plan van aanpak is nu als volgt:
- Zelf deeen op doen voor keukens (stijl en kleur)
- Zelf ideeen op doen voor vloeren (stijl en kleur).
- Zelf ideeen op doen op de basis meubels (bank/stoelen, eettafel+stoelen).
- Interieur stylist zoeken die op basis van onze geselecteerde keukens/vloeren een soort basis advies kan maken, zoals indeling en kleur gebruik op de muren etc.

- Verbouwen tot en met de basis zoals stylist het heeft bedacht met ons.

- En dan samen met de stylist het af laten maken tot 1 geheel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 16:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij hebben onze slaapkamer verbouwd. Groter gemaakt, muren gebroken. Interieurarchitect langs laten komen. Dat klikte niet. Pochte dat we te weinig geld zouden hebben (dude kan niet in onze portomonnee kijken) maar had welgeteld 1 leuk idee. Uiteindelijk hem afgewezen, en zelf aan het denken gegaan. Tekenen, en tekenen. Nu hebben we een slaapkamer waarbij velen zeggen; jemig, lijkt wel een hotel, komt zo uit een blad, wat vet, wat vet. etc.
Je kan zelf meer dan je denkt, pik alleen de juiste dag uit om na te denken en je goed in je vel zit.

Je kan het ;)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 16:21

pietje63

RTFM

Zelf goede ervaringen met stylist. Denk ook mee over zaken die geen geld kosten (welke kleur muren). Toegevoegde waarde zat voor ons ook in gebrek aan tijd (en open winkels; COVID) om alles te gaan bekijken. Hierin heeft zij een hoop tijd bespaard (tips qua meubels / lampen die goed bij ons passen).

De uitdaging is dan vooral iemand vinden die qua stijl/budget bij je past

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 18:48
Wij hebben bij een zaak die we erg leuk vonden een mondeling advies in de winkel gedaan. Hebben we veel aan gehad bij het uitzoeken van de spullen die we uiteindelijk (op termijn) wilden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een stylist kan best een goed idee zijn.

Bedenk wel even goed dat zaken als vloeren en keuken vrij definitief zijn en dat het handig kan zijn die wat neutraler te houden.

Meubels, muren en accessoires zijn zo vervangen. Dus ook al kies je een gewaagde kleur voor een muur. Als het echt niets is, heb je weer een zaterdag wat te doen en verf je het opnieuw. Je vloer is een ander verhaal.

Een goede stylist zal daar rekening mee houden. Je wilt er 1 die niet alleen echt adviseert wat nu in de mode is, maar die ook denkt aan de factor "tijdloos" voor de zaken die wat minder makkelijk te wijzigen zijn.

(Ook geef je aan er nog een jaar of 4-5 te willen wonen: Dan wil je zeker niet een te uitgesproken keuken hebben bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Mocht iemand een tip weten voor een goede stylist in de omgeving Twente, dan hou ik mij aanbevolen.

@Hann1BaL idd, daar proberen wij rekening mee te houden, de vloer/keuken wordt redelijk tijdloos qua uitstraling, ik hou er rekening mee deze minimaal 10-15 jaar mee moeten kunnen gaan.

En inderdaad een muurtje sausen of wat nieuwe meubels kunnen al heel veel doen en een stijl compleet omgooien als er wat nieuws in de mode komt.

De bedoeling is gewoon voor nu een warm huis te creeeren waar we zeker nog 4-5 jaar echt plezier van hebben, mocht het tegen die tijd gelukt zijn om een nieuwbouw huis te bouwen dan is de bedoeling dat ons huidige huis nog makkelijk verkoopbaar is en ook "zo goed als" instapklaar zal zijn voor starters..

Ons huidige huis zal rond de 240-250k opbrengen in huidige staat, maar dan zit je wel tegen 50-60k aan te kijken wil je het 100% in orde hebben.

Als we het over 4-5 jaar kunnen verkopen voor 270-275, dan is dat prima en kan de bewoner er in principe zo in, slaapkamer renovaties kunnen ze dan zo duur maken als ze zelf willen en heeft vaak mindere prio.

[ Voor 19% gewijzigd door verstappen33 op 17-01-2022 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:40
Wij hebben ook goede ervaringen met een stylist. Zij had goede ideeën qua opstelling van de meubels en kleurgebruik. Van de overige ideeën qua meubels etc hebben we niet alles over genomen, deels door het budget of dat we zelf iets anders hebben gekozen. Maar ik vond het dubbel en dwars waard.

En het is absoluut geen VTwonen inrichting geworden. Maar een goede stylist kan je natuurlijk kiezen bij je eigen smaak/wensen. En dat hoeft niet voor iedereen Roos Reedijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
amboly schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:39:
Stylist nemen, jaren plezier van. Geen stylist nemen na 2 jaar denken, goh hadden we toch maar een lichtere vloer genomen.

Enige gevaar: stylist raadt je mode van nu aan, over een jaar of wat is je inrichting "outdated" (lees: stalen deuren, visgraat).
Als je al niet weet wat je zelf mooi en praktisch vind…..
Voor een toekomstige verkoop maakt het ook weinig uit aangezien de nieuwe kopers een eigen smaak hebben.

Wel met de architect kijken wat de beste indeling is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Rofdof schreef op maandag 17 januari 2022 @ 18:56:
[...]

Als je al niet weet wat je zelf mooi en praktisch vind…..
Voor een toekomstige verkoop maakt het ook weinig uit aangezien de nieuwe kopers een eigen smaak hebben.

Wel met de architect kijken wat de beste indeling is.
Het interieur qua kleur en meubels maakt het niet veel uit..
Maar een schuifpui, een goede vloer en redelijk nieuwe keuken kan wel van doorslag zijn om een huis te kopen of niet..
Het zal dan geen echt klus huis meer zijn, al ken ik ook mensen die in hun nieuwe huis de keuken van 1 jaar oud er geljik uitslopen en een eigen smaak keuken erin zetten.

Hier in de straat/wijk gaan huizen die in goede staat zijn momenteel als warme broodjes langs de notaris, gemiddelde tijd dat ze te koop staan is 1-3 weken. Voor huizen die redelijk afgeleefd zijn of achter lopen qua modernisering (zoals mijn huis nu :), kan de tijd zo 3-6 weken zijn en een veel lagere prijs betekenen..

Het is een wijk met vooral jonge gezinnen/starters die in de range 200-350k zoeken, en het aanbod "goed opgeknapte huizen" verdient toch wel de voorkeur voor de kopers.

Daarnaast zitten starters ook vaak met de problemen qua bijlenen voor bouwdepots en eigen geld waardoor een grote verbouwing niet altijd gelijk gefinancierd kan worden en dus laten ze het huis links liggen..

En aangezien ik er mogelijk nog 4-5 jaar zal wonen, (of langer) vind ik de investering het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-06 22:20
Ik denk dat de termen interieurstylist of interieurarchitect een beetje grijs zijn, maar ik zou ook eerder neigen naar een interieurarchitect voor jouw vragen dan een stylist. Maar het hangt waarschijnlijk van de persoon af, hoe het uitpakt.

Voor onze nieuwbouwwoning zijn we direct na het tekenen met een interieurarchitect gaan zitten. We hebben samen de hele woning ingedeeld, lichtplan bepaald en op hoofdlijnen de kleuren/materialen uitgezocht. Ons huiswerk vooraf was vooral op Pinterest wat zaken bijhouden die we mooi of praktisch vonden. Uiteindelijk met haar tekeningen naar o.a. meerdere keukenleveranciers gegaan, een vloerenleverancier, meerdere badkamerwinkels. Dit zijn meestal vooral verkopers en geen ontwerpers, dus met een eigen ontwerp scheelt je dat een hoop tijd en heb je nog iets mooiers ook. De details uitzoeken vinden we zelf veel te leuk en zijn we kritisch op. Maar door de interieurarchitect wordt het straks wel één geheel door het hele huis heen.
Pagina: 1