Zelf geassembleerd systeem (onderdelen donderdag 13 januari 2022 van verschillende leveranciers nieuw ontvangen) werkt goed, loopt niet vast en dergelijke maar na afsluiten blijft deze opnieuw opstarten. Ik heb uren lang gegamed zonder problemen. Ik kan de computer vanuit Windows en via de Powerknop gewoon afsluiten. Echter de computer gaat dan 1 seconde uit maar start dan direct weer op. Iedere keer weer. Hij kan alleen uit door stroom uit te zetten.
Ik heb de tips op diverse Forums en Youtube filmpjes opgevolgd, maar allemaal zonder resultaat. Ik heb zo ook een mooie lijst gevonden met zaken die je kunt aanpassen in Windows 10 (zoekopdracht "pc keeps restarting after shutdown"). Maar ook die aanpassingen hebben geen oplossing geboden. Is het wel Windows vraag ik mij dan af?
Moederbord BIOS geupdate, helaas hielp dat ook niet. Ook heb ik nogmaals alle stekkertjes nagelopen en die zitten allemaal goed. Toen ben ik per ongeluk vergeten de stroomkabel op de grafische kaart aan te sluiten. En toen opeens kon ik de PC normaal afsluiten. Advies op forums is om de GPU / grafische kaart op een ander moederbord te zetten. Maar ik heb natuurlijk geen ander moederbord liggen hier. Daarbij, wat zegt dat wanneer die andere PC bijvoorbeeld wel goed afsluit? Is het de combinatie tussen dit Gigabyt moederbord en de MSI GPU? Of zoek ik het teveel in de GPU, is het de power? Is het een geheugen ding? Ik heb echt geen idee. Wat kan ik nog proberen om het probleem verder te onderzoeken?
Alvast super bedankt voor de hulp
.... want ik zit echt een beetje vast
Configuratie:
CPU: Intel Core i5-11500 2.7GHz / 4.6GHz, 12MB, S1200
CPU Cooler: be quiet! Pure Rock Slim 2
Moederbord: Gigabyte Z590 D
GPU: MSI Radeon RX 6600 MECH 2X 8G Videokaart
Memory: AEGIS 32GB(2x16GB) 3000MHz CL16
SSD: Kingston A2000 1TB Nvme
Kast: Sharkoon RGB Slider, ATX, T.G., Zwart
Voeding: Corsair RM650 PSU / PC
Windows 10
Ik heb de tips op diverse Forums en Youtube filmpjes opgevolgd, maar allemaal zonder resultaat. Ik heb zo ook een mooie lijst gevonden met zaken die je kunt aanpassen in Windows 10 (zoekopdracht "pc keeps restarting after shutdown"). Maar ook die aanpassingen hebben geen oplossing geboden. Is het wel Windows vraag ik mij dan af?
Moederbord BIOS geupdate, helaas hielp dat ook niet. Ook heb ik nogmaals alle stekkertjes nagelopen en die zitten allemaal goed. Toen ben ik per ongeluk vergeten de stroomkabel op de grafische kaart aan te sluiten. En toen opeens kon ik de PC normaal afsluiten. Advies op forums is om de GPU / grafische kaart op een ander moederbord te zetten. Maar ik heb natuurlijk geen ander moederbord liggen hier. Daarbij, wat zegt dat wanneer die andere PC bijvoorbeeld wel goed afsluit? Is het de combinatie tussen dit Gigabyt moederbord en de MSI GPU? Of zoek ik het teveel in de GPU, is het de power? Is het een geheugen ding? Ik heb echt geen idee. Wat kan ik nog proberen om het probleem verder te onderzoeken?
Alvast super bedankt voor de hulp

Configuratie:
CPU: Intel Core i5-11500 2.7GHz / 4.6GHz, 12MB, S1200
CPU Cooler: be quiet! Pure Rock Slim 2
Moederbord: Gigabyte Z590 D
GPU: MSI Radeon RX 6600 MECH 2X 8G Videokaart
Memory: AEGIS 32GB(2x16GB) 3000MHz CL16
SSD: Kingston A2000 1TB Nvme
Kast: Sharkoon RGB Slider, ATX, T.G., Zwart
Voeding: Corsair RM650 PSU / PC
Windows 10