Toon posts:

Ultrawide aankoopadvies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-02 10:31
Beste mede-Tweakers,

Ik ben opzoek naar deskundig aankoopadvies, en waar kun je dan beter zijn als op Tweakers.net

Om onze werkplekken op kantoor wat op te fleuren kwamen we op het idee om over te stappen van 2 schermen naar 1 scherm.

Momenteel is dit onze standaard configuratie voor 90% van de medewerkers op kantoor.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
2MonitorenIiyama X2481HS-B1 Zwart€ 159,50€ 319,-
1MuurbeugelsNeomounts by Newstar FPMA-D550DBLACK€ 48,-€ 48,-
1Docking stationsStartech.com Dual-monitor USB 3.0 docking station met DVI en verticale standaard€ 199,-€ 199,-
1LaptopsLenovo ThinkBook 15 G2 ITL (20VE006MMH)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,-

Heb al even online gekeken, en hier viel mijn blik op: pricewatch: Philips E-line 346E2CUAE/00 Zwart

Wat mij opviel is dat hij gebruikt maakt van USB-C, nu hoopte ik dat hij ook een internet aansluiting had, helaas beschikt hij hier niet over. Dit zou namelijk betekenen dat we vaarwel kunnen zeggen tegen het dockingstation.
Nu is Wi-Fi ook wel een optie, maar voor de stabiliteit is bekabelt toch altijd wel beter.

Nu komt mijn vragen:
- Is 34" niet een beetje klein? draaien momenteel 2 x 24"
- Wat is de beste resolutie of verhouding voor normaal Office werk.
- Wat voor scherm zouden jullie aanbevelen?
- Ik zie bij veel curved ultrawide schermen geen Vesa aansluiting, klopt dit?

Alvast bedankt

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:50

br00ky

Moderator Harde Waren

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:35
Hmm, 34" heeft de beeldschermverhouding van 21:9. Voor een volwaardige vervanging van twee 16:9 beeldschermen ga je naar 32:9.

Zelf gebruik ik de 49" Samsung Odyssey g9. Bevalt uitstekend voor kantoorwerk. Al denk ik niet dat dit type scherm is wat jij zoekt.

Voor jou zou deze meer geschikt zijn :
pricewatch: Philips 499P9H Zwart

Voorzien van :
- usb-c video in
- tot 65W opladen
- incl webcam
- incl 1gb netwerkaansluiting

Dit scherm vervangt dus inderdaad je docking station. Ik heb geen idee hoe de beschikbaarheid is, want hij wordt niet door veel webshops aangeboden.

Let er wel op dat de laptops "dp alt mode" over usb moeten ondersteunen.

Ik heb hem zelf niet gebruikt, maar de lokale computerwinkel gebruikte hem zelf, en was tevreden.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Een enkele 38" UW scherm komt qua oppervlakte vrijwel overeen met 2x 24" schermen. Zie ook:
http://www.displaywars.co...-38-inch-d%7B3840x1600%7D

Helaas is het lijstje schermen wat daar aan voldoet (incl ethernet) erg beperkt:
https://tweakers.net/moni...TtSVJ2EO3OtlPrjsula3o_jCw

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Je kan toch simpel een usb -> ethernet dongle in de hub van de monitor stoppen? Dan worden je keuzemogelijkheden veel groter.

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik ben van een dual-monitor setup gegaan naar een 21:9 3440x1440 pixels ultrawide, omdat ik één scherm een stuk mooier vond dan twee losse schermen, al dan niet met muurbeugels.

Echter met 21:9 miste ik ruimte in de breedte, waardoor twee vensters naast elkaar eigenlijk nét niet kon. Inmiddels ben ik vanwege deze ergernis weer terug naar twee losse 1440p schermen.

Probeer dus tenminste te gaan voor een 32:9 als je de breedte wil hebben van twee losse schermen en niet voor 21:9; dan ga ja geheidt ruimte missen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt dus 2x 24" 1920 x 1080 @ 93 ppi
Wil je geen kleinere letters, dan is 109 ppi geen optie, en bijna alle (alle?) ultrawides vallen dan af.
32" 2560 x 1440 heeft (waarschijnlijk) te weinig pixels horizontaal, blijft alleen 43" 3840 x 2160 over. Lijkt groot, went vanzelf, en zeeën van ruimte.
- Is 34" niet een beetje klein? draaien momenteel 2 x 24"
Ja
- Wat is de beste resolutie of verhouding voor normaal Office werk.
1440+ pixels verticaal @ 93 dpi zonder scaling of 2160p met scaling.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:32
Ik heb eenzelfde vraag, dus hopelijk is het de goede stap om daar dit topic voor te gebruiken in plaats van een nieuw topic.

Ik heb zelf een vrij unieke monitor blijkt nu, namelijk deze:

https://www.coolblue.nl/product/818070/samsung-lc43j890.html

Dit betreft een 32:10 beeldverhouding (3840:1200) superultrawide van 43". Zoals je ziet is deze nooit meer leverbaar.

Ik wilde een soortgelijke monitor kopen voor kantoortje, maar nu merk ik dat 32:10 nergens meer te vinden is en 32:9 alleen in 49" formaat. Wat wel heel groot is.

Meest voorkomende resolutie voor wide monitoren lijkt nu 3440:1440. Dit geeft iig genoeg verticale resolutie, maar qua beeldverhouding vraag ik mij af of het voor IT/Data werkzaamheden wel net zo fijn werkt als twee 16:10 monitoren naast elkaar of dus een 32:10 monitor zoals ik 'm heb.

Tevens vind ik het belangrijk dat het goed is voor de ogen dus weinig trilling in beeld, blauwlicht filter en anti glare etc.

Iemand tips voor <800 euro? Of kijk ik in verkeerde categorie monitoren en is een zeer grote 16:9 of 16:10 monitor het beste voor de productiviteit zoals in de post hierboven aanbevolen.

[Voor 7% gewijzigd door Hertog_Martin op 26-09-2022 18:07]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee