• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:01
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb absoluut geen verstand van camera's, dus hierbij alvast excuus. :+
Al langere tijd heb ik last van een vervelend probleem.
Ik ben in het bezit van een camera Nikon D3300 en maak gebruik van de meegeleverde lens.

Foto's werken prima.
Video's geven een vervelend geluid, volgens mij is dit de autofocus?
Zie het filmpje hieronder.
https://file.re/2022/01/17/img6618/

Het is goed te horen op 00:22, 00:39 en 00:54 .
Shutter count is 19000

Vrouwlief geeft aan dat die niet gevallen is.

Is dit een instelling? Of is dit gevalletje kapot?
Ik kan niks vinden op Google, maar wellicht gebruik ik de verkeerde zoekwoorden.

Alvast bedankt!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
?komt dat door gebruik van de ingebouwde mic?

wij hadden dat storende autofocusgeluid ook bij filmopnames van de D7000.
bij gebruik van een externe mic(op flitsvoetje) hebben we er geen last meer van gehad

• ThinClientQ
peter-rm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:57:
?komt dat door gebruik van de ingebouwde mic?

wij hadden dat storende autofocusgeluid ook bij filmopnames van de D7000.
bij gebruik van een externe mic(op flitsvoetje) hebben we er geen last meer van gehad
Dat is correct :) Externe microfoon is geen optie, dan wordt het sparen voor wat anders.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
externe mic was ca€60 als ik mij goed herinner

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik kan de video niet openen, maar heeft de camera het ooit wél goed gedaan en is er nu iets veranderd? Of verbaas je je nu pas over het geluid? Je kunt een lens met stillere motor kopen, als een externe microfoon echt geen optie is. Maar dat zal wel een slag duurder zijn.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• ThinClientQ
Thijsmans schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:09:
Ik kan de video niet openen, maar heeft de camera het ooit wél goed gedaan en is er nu iets veranderd? Of verbaas je je nu pas over het geluid? Je kunt een lens met stillere motor kopen, als een externe microfoon echt geen optie is. Maar dat zal wel een slag duurder zijn.
Ja heeft altijd gewerkt. Ik denk dat er iets kapot is.
Het filmpje is opgenomen met een iPhone, als je VLC bijvoorbeeld gebruikt, kun je deze openen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Probleem met het filmpje is dat file.re hier is gefirewalled als "suspicious" ;)

Maar als je een andere lens probeert, weet je of het probleem zit in de lens of de camera. Als het de lens is, kun je voor een gunstig prijsje een gebruikte kit-lens op de kop tikken.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• ThinClientQ
Hij staat nu op YouTube.

YouTube: IMG 6618
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee