• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:01
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb absoluut geen verstand van camera's, dus hierbij alvast excuus. :+
Al langere tijd heb ik last van een vervelend probleem.
Ik ben in het bezit van een camera Nikon D3300 en maak gebruik van de meegeleverde lens.

Foto's werken prima.
Video's geven een vervelend geluid, volgens mij is dit de autofocus?
Zie het filmpje hieronder.
https://file.re/2022/01/17/img6618/

Het is goed te horen op 00:22, 00:39 en 00:54 .
Shutter count is 19000

Vrouwlief geeft aan dat die niet gevallen is.

Is dit een instelling? Of is dit gevalletje kapot?
Ik kan niks vinden op Google, maar wellicht gebruik ik de verkeerde zoekwoorden.

Alvast bedankt!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
?komt dat door gebruik van de ingebouwde mic?

wij hadden dat storende autofocusgeluid ook bij filmopnames van de D7000.
bij gebruik van een externe mic(op flitsvoetje) hebben we er geen last meer van gehad

• ThinClientQ
peter-rm schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:57:
?komt dat door gebruik van de ingebouwde mic?

wij hadden dat storende autofocusgeluid ook bij filmopnames van de D7000.
bij gebruik van een externe mic(op flitsvoetje) hebben we er geen last meer van gehad
Dat is correct :) Externe microfoon is geen optie, dan wordt het sparen voor wat anders.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
externe mic was ca€60 als ik mij goed herinner

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:46

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik kan de video niet openen, maar heeft de camera het ooit wél goed gedaan en is er nu iets veranderd? Of verbaas je je nu pas over het geluid? Je kunt een lens met stillere motor kopen, als een externe microfoon echt geen optie is. Maar dat zal wel een slag duurder zijn.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• ThinClientQ
Thijsmans schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:09: