Ik zoek een?
TV met mooi scherm en kleuren. Mag maximaal 110cm breed zijn in totaal wegens plaatsgebrek
Wat is je budget?
rond de 1000€
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard TV & Netflix. Misschien nog andere streaming diensten in de toekomst.
Wij hebben Telenet, dus het meeste verloopt via hun box.
Ikzelf ben PC-gamer, maar als de zonen misschien wat ouder worden kan er een console komen
Er wordt wel vaak sport gekeken dus ik heb naar een hogere refresh rate gekeken
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom zelf uit op volgende 2
Dit zijn afgaande van de reviews etc toch wel de 2 topmodellen in dit segment, en ik ga ervan uit dat de panelen eigenlijk dezelfde zijn (komende van LG).
Grootste verschil dat ik hier vind, is de aanwezigheid van Ambilight bij de Philips.
Lijkt me wel iets leuk maar is geen harde eis
Software-matig kan het mij matig boeien aangezien het meeste toch via de Telenet box verloopt
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek gegaan naar een OLED scherm, maar ik lees wel veel over inbranden van de zon etc.
De TV zou in ons geval wel dicht bij een groot raam komen, dus vraag ik me af of ik hier rekening mee dien te houden.
:strip_exif()/f/image/AQHxeXJhOkGiYt9Tggo7PtEV.jpg?f=fotoalbum_medium)
Op de foto komt de TV dus in de hoek (rechts van de houtkachel).
Vrije ruimte daar is voor een TV-kast van 120cm, daarom ook de harde grens van max 48" tv (die zijn 107 breed).
Raam zit aan de zuidkant, op de foto is het een late middag zon die erop invalt.
Stralingswarmte van de kachel is geen probleem, deze straalt enkel naar voor toe. Zijkanten worden amper warm, temperatuur waar de TV zou komen gaat niet hoger dan 30°C.
Dus de grote vraag is of het zonlicht een groot issue is of niet. Of kies ik toch best maar een andere technologie?
De TV zal meestal in de avond aanstaan, en we kunnen altijd de rolluiken laten zakken voor het beeld.
De keuze tussen de 2 aangegeven modellen is dan meer een persoonlijk iets, of heb ik het hier verkeerd?
TV met mooi scherm en kleuren. Mag maximaal 110cm breed zijn in totaal wegens plaatsgebrek
Wat is je budget?
rond de 1000€
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Standaard TV & Netflix. Misschien nog andere streaming diensten in de toekomst.
Wij hebben Telenet, dus het meeste verloopt via hun box.
Ikzelf ben PC-gamer, maar als de zonen misschien wat ouder worden kan er een console komen
Er wordt wel vaak sport gekeken dus ik heb naar een hogere refresh rate gekeken
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom zelf uit op volgende 2
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Televisies | LG OLED48C16LA Zwart | € 999,- | € 999,- |
1 | Televisies | Philips 48OLED806/12 Zwart | € 1.119,- | € 1.119,- |
Totaal | € 2.118,- |
Dit zijn afgaande van de reviews etc toch wel de 2 topmodellen in dit segment, en ik ga ervan uit dat de panelen eigenlijk dezelfde zijn (komende van LG).
Grootste verschil dat ik hier vind, is de aanwezigheid van Ambilight bij de Philips.
Lijkt me wel iets leuk maar is geen harde eis
Software-matig kan het mij matig boeien aangezien het meeste toch via de Telenet box verloopt
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben op zoek gegaan naar een OLED scherm, maar ik lees wel veel over inbranden van de zon etc.
De TV zou in ons geval wel dicht bij een groot raam komen, dus vraag ik me af of ik hier rekening mee dien te houden.
:strip_exif()/f/image/AQHxeXJhOkGiYt9Tggo7PtEV.jpg?f=fotoalbum_medium)
Op de foto komt de TV dus in de hoek (rechts van de houtkachel).
Vrije ruimte daar is voor een TV-kast van 120cm, daarom ook de harde grens van max 48" tv (die zijn 107 breed).
Raam zit aan de zuidkant, op de foto is het een late middag zon die erop invalt.
Stralingswarmte van de kachel is geen probleem, deze straalt enkel naar voor toe. Zijkanten worden amper warm, temperatuur waar de TV zou komen gaat niet hoger dan 30°C.
Dus de grote vraag is of het zonlicht een groot issue is of niet. Of kies ik toch best maar een andere technologie?
De TV zal meestal in de avond aanstaan, en we kunnen altijd de rolluiken laten zakken voor het beeld.
De keuze tussen de 2 aangegeven modellen is dan meer een persoonlijk iets, of heb ik het hier verkeerd?
Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro