Waarschijnlijk wil je chmod gebruiken.
Who is John Galt?
Dat kan waarschijnlijk niet.Op woensdag 22 augustus 2001 17:47 schreef brakkie het volgende:
Is dat zo?? Je gebruikt toch Umask als je bijvoorbeeld op alle nieuwe bestanden (bijvoorbeeld een www root waarin sites geupload worden) bepaalde rechten wilt geven. Mijn vraag is dus hoe je dat op 1 directory en op 1 directory met alle onderliggende sub dir's moet toepassen....
Volgens mij heb je 1 default mask (umask).
Vervolgens kun je met chmod en chown rechten aanpassen.
Who is John Galt?
Verwijderd
je kan de umask instellen per userOp woensdag 22 augustus 2001 17:47 schreef brakkie het volgende:
Is dat zo?? Je gebruikt toch Umask als je bijvoorbeeld op alle nieuwe bestanden (bijvoorbeeld een www root waarin sites geupload worden) bepaalde rechten wilt geven. Mijn vraag is dus hoe je dat op 1 directory en op 1 directory met alle onderliggende sub dir's moet toepassen....
dus in die www directory waar al die sites worden ge-upload zal dan ofwel de umask in de profile van de user worden gezet of zal de umask door ftp-server worden gezet
Jah, daar heb je de man voor he.. umask is zoals gezegd voor alle files die een user aanmaakt, en niet voor bepaalde dirs. Daarvoor heb je chmod.. Zie de mans voor alle info, staat er echt wel duidelijk in. En zo niet, probeer het uit.
Pagina: 1