Wijziging user review Telme Diablo_GT

Pagina: 1
Acties:
  • 1.208 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 17:01
Beste Admins,

Nav mijn advertentie waar ik een iphone 11 te koop vraag heeft Telme mij eentje aangeboden. Resultaat was niet zoals verwacht. Heb dit in een review van Telme gezet. Telme heeft vervolgens een review in mijn profiel gezet wat de waarheid niet weergeeft. Hij heeft blijkbaar ook geen behoefte meer om te reageren. Bij deze een verzoek tot bemiddeling.

gallery: Diablo_GT

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Diablo_GT @Telme Dat mogen jullie eerst onderling bepraten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telme
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-04 10:44
Ik kan eventueel de review aanpassen, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
Kun je ook aangeven wanneer dat gaat gebeuren?

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
@Microkid wij gaan er onderling niet uitkomen. Je kunt mijn DM inzien voor het gesprek.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

laten we even op @Telme wachten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telme
Diablo_GT vind dat ik ‘m niet moest beoordelen voor de (aflevering). Volgend hem is dit niet van toepassing als zijnde koper en ziet dit als een leugen.

Naar mijn mening geldt de beoordeling (aflevering) ook voor betaling. Als je 2 dagen moet wachten voordat hij de betaling heeft afgerond vind ik 2 sterren terecht.

Wat betreft zijn beoordeling is kort door de bocht, maar dat is zijn probleem. Heb aangegeven om je geld te krijgen als je er niet mee eens bent.

Maar goed, om van dit gezeur af te komen wil het wel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
Nee, ik vind dat je eerlijk moet zijn in je handelen, Dat maakt Tweakers, Tweakers en geen marktplaats. Alles wat jij hier gezeur noemt is na aanleiding van je eigen handelen. Het begon met het bewust niet delen van de staat van de iPhone die je mij aanbood nav mijn advertentie.

Om het verhaal duidelijk te maken. Ik heb op V&A een advertentie geplaatst waarin ik vraag om een defecte/onbruikbare iPhone 11 met minimale gebruikssporen. Telme reageert erop we komen tot een overeenkomst, en ja ik reageer niet a la minuut soms doe ik er wel 24 uur over.
Ik vraag hem nog of de toestel in goede staat is, of de achterkant en het scherm in goede staat zijn voordat ik het betaal. Hij reageert terug met 'in goede staat met lichte gebruikssporen'. Geeft vervolgens nog een keer aan dat hij het nog een keer gecontroleerd heeft, voor de zekerheid, en dat de behuizing in nette staat is en het scherm alleen lichte fijne krasjes heeft. Geen barsten of deukjes. Ik betaal het, krijg vervolgens een toestel binnen wat goed gebruikt is. Scherm heeft een aantal hele diepe, brede en lange krassen en duidelijke beschadigingen rondom camera eiland waarbij je het aluminium ziet.

Toen ik hem erop aansprak was zijn reactie 'als je teleurgesteld bent in hoe ik het beschreven heb mag je het terug sturen'. Nee, je hebt bewust de diepe krassen niet vermeld om de prijs hoog te houden, ik zou niet akkoord gegaan zijn met je vraagprijs als je dat erbij had vermeld. Je had het toch nog een keer voor de zekerheid gecontroleerd?
Je liegt (bewust) en vervolgens wil je dat ik je vertrouw met terug storten? Dat ik het risico neem dat het allemaal nog langer gaat duren? Nee dankje, ik neem mijn verlies.

Wat betreft verzenden, toestel was in een noppenfolie gewikkeld en deze was met een brievenbuspakje naar mij verstuurd. Pakje zag er ovaal uit, als er een kans is op schade dan is het met zijn keuze voor deze manier van verzenden vergroot. Voordeel voor hem is dat hij minder kwijt is aan verzendkosten, we hadden een alles inclusief bedrag afgesproken.

Wat volgt is een review van mij waar ik de situatie kort neerzet, als je mijn review, verhaal hierboven en ons DM gesprek naast elkaar neerlegt zul je zien dat het overeenkomt.

Vervolgens zet Telme een review neer in mijn profiel. Prima. MAar wat heb jij met ‘aflevering’ te maken. Ik heb je betaalt en je hebt je geld ontvangen. De reden dat er 24 uur tussen zit is omdat ik nog naar de staat van het toestel heb gevraagd.
Geldt ook voor ‘voldoet aan beschrijving’.
Dan de review zelf.
Deze Tweaker was niet tevreden over de aankoop ivm diepe krasjes op het scherm, dat kan. Voorgesteld om de behuizing en het scherm terug te sturen om het geld terug te storten, maar daar had hij blijkbaar geen vertrouwen in en komt zelf niet met een voorstel. (Ik had het graag netjes opgelost willen hebben)
Voor mij geen zaken meer met deze Tweaker, eerst onderhandelen en dan pas vragen stellen, je krijgt om de 24 uur een antwoord op je vraag en de betaling verliep ook niet snel.
Ik zou tevreden zijn als jij eerlijk was geweest en voorhand had aangegeven eventueel had ik had het toestel niet van je overgenomen. Er zit een discrepantie tussen jouw beschrijving en de werkelijke staat van het toestel. Ik hoef geen voorstel te doen want ik laat het hierbij. Dat moet toch wel duidelijk zijn.
Het enige wat ik heb gevraagd is dat je de review aanpast naar waarheid meer niet.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dus, @Diablo_GT @Telme , akkoord met verwijdering?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
Review wat hij bij mij heeft achtergelaten gaat verwijderd worden? Prima.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Telme
Review (aflevering) kan wat mij betreft verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

@Diablo_GT of ze blijven beide staan, of ze gaan beide weg: kan de review door jou dus ook weg?

[ Voor 55% gewijzigd door teacher op 23-01-2022 21:34 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
teacher schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:23:
@Diablo_GT of ze blijven beide staan, of ze gaan beide weg: kan de review door jou dus ook weg?
Bij nader inzien laat ze maar staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Diablo_GT op 23-01-2022 21:53 ]

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Check.