Vraag

• fln
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-01-2022
Hallo! Ik ben toevallig via YouTube de site naam noemen riekt naar spam (.co.uk) tegengekomen via afleveringen van de Dragons' Den. Samengevat, een soort van loterij-site gevestigd in Engeland, met kleinere winstbedragen dan bij de Belgische Lotto, maar door het beperktere aantal spelers een stuk interessantere winstkansen. Officieel, volgens de wetgeving van Engeland, is het blijkbaar geen loterij wegens de mogelijkheid tot gratis deelnames.

Wat ik te weten wil komen:
* Is deelnemen op zo'n site vanuit België toegelaten door de wetgeving,
* en moeten er belastingen betaald worden op eventuele winsten.

De Terms & Conditions van de site melden expliciet dat het toegelaten is om vanuit elk land deel te nemen (mits 16+ jaar), maar:
* Er wordt wel aangegeven dat je zelf verantwoordelijk bent om na te gaan dat deelnemen op hun site geen wetten breekt in je eigen land. Eigen zoektocht op het internet heeft me enkel naar sites en documenten geleid die het hebben over nationale maar dus geen internationale loterijen/competities. Uit één van die documenten kan ik waarschijnlijk al wel besluiten dat België dit als een loterij zal aanzien, wegens de vermelde definitie "uitkomst afhankelijk van het toeval".
* De T&C's vermelden ook: "entering whilst located in any jurisdiction other than Great Britain is strictly prohibited". Dit lijkt me tegenstrijdig met het toelaten van deelnames vanuit andere landen, of gebruiken ze hier 'located' nogal ruim?

[Voor 1% gewijzigd door Ardana op 17-01-2022 09:51]

Beste antwoord (via fln op 17-01-2022 22:18)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Heel simpel, vraag de Belgische belasting voor info.
'
Het is heel vaag zelfs voor de UK. Er loopt zelfs een case of het wel legaal is of niet.

Hier ga je het antwoord niet vinden.

Alle reacties

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:08
Ik heb geen antwoord op je vragen maar een korte blik op die site laat toch al mijn waarschuwingsbellen af gaan.
door het beperktere aantal spelers een stuk interessantere winstkansen
Als het te mooi lijkt om waar te zijn...

Voordat je hier aan begint, vraag jezelf af hoeveel waar is van hun mooie verhaal.
Hoe verdient dit bedrijf geld?
Hoeveel kans maak je daadwerkelijk (een snelle blik geeft aan dat er 3000*20 tickets = 60.000 tickets beschikbaar zijn).

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Tja, dergelijke websites hebben mensen nodig die er in trappen.

URL verwijderd omdat hier ook de naam in staat.
Constantly text you!!!!!!
Once you enter they constantly send you text messages - you can’t block the number and I can’t find any way of removing them sending me 20+ text a day! I’ve removed my number from my account. Any advice welcome!
Been a member 2 years £10000 down
Won only a competition for more tickets so never a physical prize
Been watching the winners list a lot lately and Nathan heggertty and Dominic Curran name keeps winning plz beware and make you’re own mind up
Stop sending me texts, please!
Hello,
Please delete my account and remove my phone number from receiving text promotions.
I have emailed multiple times. Still no reply!
Also have tried to “ECSTOP” but doesn’t work.
Happy to update my review once sorted.
Oftewel: if it looks too good to be true, it usually is.

[Voor 4% gewijzigd door Ardana op 17-01-2022 09:52]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• fln
Allereerst bedankt voor de vorige twee reacties.

Ik begrijp de eerste indruk, maar dit is niet een willekeurig uitgekozen site. Het is een echt bedrijf welke door Dragon's Den twee bekende investeerders heeft gekregen (Touker Suleyman en Tej Lalvani), hun geloofwaardigheid/reputatie staan mee op het spel. Het verdienmodel is heel transparant: het is duidelijk hoeveel tickets er zijn, wat ze kosten, en wat de waarde is van de te winnen prijs. De ticketverkoop brengt uiteraard meer winst op dan de betreffende prijs. Ik heb ook de negatieve commentaren op Trustpilot gelezen, maar die heb je letterlijk bij elk bedrijf, als je je enkel daarop baseert kan je bij geen enkele site kopen, 4.7/5 is echt wel betrouwbaar. Als je het filmpje op YouTube kijkt, ben ik ervan overtuigd dat je er een andere mening over hebt.

Maar het gaat mij eigenlijk enkel nog om de wetgeving en de belastingen. Alle hulp/tips hieromtrent nog steeds welkom.

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59
Als het je enkel om de legaliteit gaat neem je wel erg veel moeite om uit te leggen hoe fantastisch het product zou zijn.

Elke vorm van gokken, Lotto of welk kansspel dan ook gaat uit van het principe dat je als deelnemer verliest zodat de organisator/uitbater eraan kan verdienen.

Neem de tips ten harte als mensen je waarschuwen dat het riekt naar oplichting. Hebberigheid maakt blind

• fln
Houden we het vriendelijk? Als je van mening bent dat je onheus bejegend wordt, kun je een Topic Report indienen, dan zullen moderatoren er naar kijken.

[Voor 74% gewijzigd door Ardana op 18-01-2022 08:19]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Als je geen Engelse bankrekening hebt, zul je waarschijnlijk ook nooit een uitbetaling van je ‘winst’ kunnen ontvangen.
Vrij kansloos als hun eigen T&C al vermeld dat alleen UK mee kan doen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:33
Heel simpel, vraag de Belgische belasting voor info.
'
Het is heel vaag zelfs voor de UK. Er loopt zelfs een case of het wel legaal is of niet.

Hier ga je het antwoord niet vinden.

• fln
Ik denk inderdaad dat dat de enige oplossing is, maar ik had en heb nog steeds geen zin om hen daarover vragen te stellen :). Bedankt voor je bericht corporalnl, ik weet wat ik ga doen.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

En daarmee is het einde gekomen aan de zinnigheid van dit draadje. Hij gaat dus op slot.

No good deed goes unpunished.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee