Vraag

• joost1123
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01-2022
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn GPU, ik heb een tijdje terug een 1050 Ti gekocht in een oude Medion MD837 om er wat simpele games op te spelen. Deze videokaart heeft het een tijd goed gedaan met redelijke grafische prestaties. Nu heb ik gister via Geforce Experience zoals gewoonlijk de laatste drivers geinstalleerd, maar toen ik de pc opnieuw opstartte om de installatie te voltooien bleef mijn pc opstarten in een blue screen. Nu lijkt het mij sterk dat mijn videokaart uit het niets hardwarematig defect is. De GPU is namelijk het enige deel van de pc dat geen 10 jaar oud is. Ik vroeg me dus af of dit aan de GPU ligt of dat er iets aan de rest van de PC mankeert. Ik ben namelijk van plan een nieuwe pc te kopen met deze videokaart als GPU, voordat ik deze kan bestellen moet ik zeker zijn dat deze kaart niet defect is.

Pc Specs:
Gigabyte 1050 Ti (nieuw gekocht: 20-1-2020)
i7-3770
8 GB DDR3
1 TB HDD
Windows 10
Blue screen stopcode: VIDEO TDR FAILURE
Wat is mislukt: nvlddmkm.sys

Om achter de oorzaak van dit probleem te komen heb ik zelf de betreffende drivers via veilige modus verwijderd dit heeft echter geen effect. Ook heb ik de videokaart in een andere computer geprobeerd waar hij geen problemen vertoont. Toch blijft mijn pc opstarten in een blue screen als ik de videokaart heb aangesloten, als ik mijn monitor aansluit op het moederbord start hij wel door.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen :)

Beste antwoord (via joost1123 op 16-01-2022 21:15)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
drivers met DDU verwijderen in veilige modus en opnieuw instaleren,dan checken of het wel goed is gegaan

link:

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Voor het geval je het niet kent

Alle reacties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:21

jgj82

Ja, maar = nee

DDU in veilige modus geprobeerd?

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
drivers met DDU verwijderen in veilige modus en opnieuw instaleren,dan checken of het wel goed is gegaan

link:

https://www.guru3d.com/fi...uninstaller-download.html

Voor het geval je het niet kent

• joost1123
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01-2022
Bedankt voor de hulp heb ondertussen weer zonder blue screen kunnen opstarten. :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee