Kan Google.com niet laden in Mozilla Firefox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-05 17:32
Dag tweakers,

Sinds ca. 2 dagen kan ik in Mozilla Firefox niet meer www.google.com raadplegen. Alle andere sites doen het wel. Als ik de site wil bezoeken krijg ik de volgende melding:

"Geen verbinding gemaakt: mogelijk beveiligingsprobleem

Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet doorgegaan naar www.google.com, omdat deze website een beveiligde verbinding vereist.

Wat kunt u hieraan doen?

www.google.com heeft een beveiligingsbeleid met de naam HTTP Strict Transport Security (HSTS), wat betekent dat Firefox alleen een beveiligde verbinding ermee kan maken. U kunt geen uitzondering toevoegen om deze website te bezoeken.

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets doen om dit te verhelpen.

Als u zich op een zakelijk netwerk bevindt of antivirussoftware gebruikt, kunt u contact opnemen met de ondersteuningsafdelingen voor assistentie. U kunt ook de beheerder van de website over het probleem informeren."

De foutcode die er bij staat is: Foutcode: SEC_ERROR_UNKNOWN_ISSUER

Als ik daar op klik word ik doorverwezen naar een helppagina van Mozilla. Helaas kan ik aan de hand daar van niet het probleem verhelpen. Ik gebruik alleen Windows Defender en geen andere antivirus-programma's.

Hopelijk is er iemand die mij hier mee kan helpen.

Groeten Bas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:49
Werkt de site wel via een andere browser?
Welk besturingssysteem gebruik je?

Mogelijk is je computer geïnfecteerd met een virus, heb je hier al op gescand?

[ Voor 35% gewijzigd door DVX73 op 16-01-2022 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Klinkt een beetje hetzelfde als dit: nieuws: Firefox-gebruikers melden problemen met openen websites - update

Is je Firefox volledig bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Dank voor je reactie,

Daar had ik toen ook last van. Dat gold voor alle websites en wilden niet laden. Dat is diezelfde dag nog verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Bekijk het certificaat eens...
Je krijgt een melding dat dat door een vreemde uitgever is uitgegeven. Als dat een andere is dan Google Trust Services LLC heb je de boosdoener te pakken...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
@Jester-NL , dank voor je reactie.

Ik heb er geen verstand van maar dit is wat er onder andere staat als ik op de foutcode klik:

"Uitgever van certificaat van peer wordt niet herkend.

HTTP Strict Transport Security: false
HTTP Public Key Pinning: true"

Als ik bij certificaat kijk zie ik bij Naam uitgever Algemene naam: DigiCert Global Root G1A

Blijkbaar is dat dan anders. Enig idee hoe dit moet worden gewijzigd? Ik heb hier geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:54
Zoeken naar de certificaatnaam kwam ik deze tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskrom
Als ik dat zo lees moet ik proxy op uit zetten. In eerste instantie bijzonder omdat ik nog nooit aan dat soort instellingen heb gezeten. Als ik naar mij proxy-instellingen ga zie ik dat instellingen voor automatisch detecteren al op 'uit' staat. Dat is het dus volgens mij ook niet.
Pagina: 1