Ik vind dat wel een lastige om te concluderen, want ja, in een vacuum klopt het dat je gaming prestaties niet direct beter zijn met een cpu met E-Cores. Echter vind ik persoonlijk die testen mogelijk wel wat gemankeerd.
Immers zie je eigenlijk bij al die tests hetzelfde, ze testen een systeem met verse installatie, zo min mogelijk zaken geïnstalleerd e.d.
Wat normaal gesproken prima en logisch is, echter zijn dat nu net niet de situaties waar je verwacht veel aan die E-Cores te hebben als gamer. Wat ik graag, als gamer, getest zou willen hebben, wat is de impact op gaming tussen een Sku met E-Cores en Sku's zonder E-Cores wanneer ik niet test met een 'vers' systeem, maar juist de situatie ga na bootsen die mening gamer zal hebben, waarbij je terwijl je gamed op het 2de scherm youtube kijkt of in discord bezig bent, wat is bijvoorbeeld de impact met streamen, dat soort zaken. Ik heb vrijwel nooit alleen een game draaien op mijn systeem, er draaien ook vrijwel altijd talloze
andere (achtergrond) processen, die mogelijk wel baat hebben bij de E-Cores, echter wordt dat weer amper getest, of alleen in heel vreemde configuraties.
[
Voor 10% gewijzigd door
Dennism op 17-01-2022 15:32
]