Deco Mesh beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobularShip
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 09-11-2022
Hey iedereen!

Ik probeer bij mijn vader Deco’s te beveiligen, hij heeft een nieuwe auto, die met WiFi moet verbinden, maar dit gaat niet ergens zwakke beveiliging.

Als ik bij mijn moeder op de Deco kijk, kan ik bij WiFi, de beveiliging zien (zie onderstaande foto)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkggZynAM2KQmX_KwNuYLBykCH4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CiyVXfpOXSURkgZTMD87X5sO.png?f=fotoalbum_large

Ik krijg dit bij mijn vader echter niet te zien, zie foto wat ik hier krijg;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_uF-uksdxxN8wYI3TIL4ZhRAUws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgIFBkMvf6fp9aL3CmH17uDx.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb in de configuratie van Ziggo router gekeken, staat hier iets niet goed? Ik heb onder WPA TKIP-AES naar alleen AES veranderd. Moet ik hier nog iets anders veranderen om het werkend te krijgen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRntt1oqVv5RWqt_03Vz3alqvNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uV2oxfUMe4Pj1orY5QY2I3cy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DHqGHYVZO6XvcfY1edTUHn-nkno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PH3rl4JzAl36LnEd2wldqtfB.jpg?f=fotoalbum_large

Hulp zou super zijn!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:52
Deco van je moeder staat goed.

Ziggo staat fout, Bij ziggo even de wpa-psk op disabled Zetten en wpa2-psk aan laten staan

Welke deco heb je bij je ma en welke bij pa? M5? Draai je bij beide locaties laatste firmware?

[ Voor 50% gewijzigd door laurens0619 op 16-01-2022 17:04 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobularShip
Hey @laurens0619

Ik heb dit aangepast, maar blijft zoals het was. Als ik op updaten klik, zegt die dat er niets te updaten valt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43

lier

MikroTik nerd

GlobularShip schreef op maandag 17 januari 2022 @ 21:06:
Ik heb dit aangepast, maar blijft zoals het was. Als ik op updaten klik, zegt die dat er niets te updaten valt
Wat heb je exact aangepast? Kan je daar een foto van laten zien? Wil je dat de auto verbindt met SSID "ZiggoMeterkast"? Waar klik je op "updaten"? Wat verwacht je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlobularShip
Ik wil dat de auto gewoon met EssersOnAir kan verbinden, oftewel het Deco systeem. Een aantal andere apparaten kunnen ook niet hiermee verbinden, ivm de beveiliging, en dit wil ik dus wél!

Ik heb dit nu staan in het kastje van ziggo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViGQOJEsguoiiWX5MEIqx7ZZePU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZAUgCdEiZR2CianrWl0AWqOo.png?f=fotoalbum_large

Verder lees ik op internet dat meerdere mensen dit probleem hebben, mogelijk dat je een beta firmware moet downloaden? Daar ben ik nog niet uit.

Ik heb op deze knop geklikt om te updaten;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtwqYt053stmnOR9IkLjOgDVqfg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z8QTC6iUz09alaVTieKMyio2.jpg?f=user_large

@lier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43

lier

MikroTik nerd

Dus wat je wil zeggen is dat je in de Deco niet de optie WPA2-AES only hebt (en je denkt dat dat met de firmware te maken heeft). En je kan niet updaten omdat...er geen update is? Welke versie van de firmware draait daar en welke bij je moeder? Staat hier iets over in de changelog? En over welke Deco heb je het exact? Beta firmware irt WPA2 lijkt mij vrij bijzonder...WPA2 stamt inmiddels ook uit het jaar kruk.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Deco-wifi heeft, als je de Deco's gebruikt als router niets van doen met de wifi van Ziggo in de meterkast. Het Deco-wifi-netwerk, als je het als mesh hebt ingericht is onafhankelijk.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:24
1. Misschien is het een long-shot, maar als beide Deco systemen gelijk aan elkaar zijn, is je ene screenshot van bijv. een iPhone en de andere van een Android toestel (of andersom)? Soms zit er wel eens verschil in functionaliteit in de 2 verschillende versies van een bepaalde app.

2. Staan je Deco systemen als AP ingesteld of als Router? Wat je nu aan het doen bent (Zowel wifi instellingen in je ziggo modem/router én ook in je Deco is tegenstrijdig).

Als je je Deco's wil gebruiken als router zet je de Ziggo modem in Bridge, je 'hoofd Deco' bedraad aan het modem en de wifi van je modem uit. Bij de Ziggo Connect (witte modem) kun je deze zelf in bridge mode zetten. Aan je screenshot te zien heb je deze niet. Soms moet dit telefonisch. Als je modem in bridge staat met de wifi uit fungeert je Deco als router en verzorgt de wifi.

[ Voor 53% gewijzigd door Hoepla33 op 18-01-2022 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zit je vader misschien op het gast netwerk? Kan me voorstellen dat je dan ook minder opties ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:16
Is de Deco app op de telefoon van je vader geheel bijgewerkt? Ik zie op mijn iPhone wel hetzelfde beeld als op het screenshot van je moeder. En probeer eens wat er gebeurt als je in dat venster op de ssid of wachtwoord van het netwerk klikt. Bij mij komt er dan een pagina waar ik ssid, wachtwoord en beveiliging kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
AP3X schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:44:
Zit je vader misschien op het gast netwerk? Kan me voorstellen dat je dan ook minder opties ziet
dat maakt niks uit, de deco app werkt via een cloud, dus zo lang je internet hebt en je deco's hebben ook internet dan kan je erbij. Je kan deco's dus nog beheren vanaf de andere kant van de wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:59
Zoals ik het nu constateer is de DECO units (althans die met EssenOnAir) als AccessPoint ingericht. Dat heeft als nadeel dat je wel de WIFI instellingen kan zien voor SSIDnaam en wachtwoord, maar geen eigenschappen kan aanpassen als beveiliging.

Wat TS moet doen zijn de stappen die @Hoepla33 al heeft verteld en zijn Ziggo Modem van zijn vader in Bridge Mode zetten, dan de Deco Unit die verbonden is met de modem als Router instellen en daar zijn Wifi opnieuw instellen (SSID, Wachtwoord en beveiliging).

Daarna zal hij wel de mogelijkheid hebben om AES te kiezen. Ikzelf heb het ook op die manier ingericht en krijg keurig de optie AES te kiezen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eupeodes
Wylana schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 11:42:
Zoals ik het nu constateer is de DECO units (althans die met EssenOnAir) als AccessPoint ingericht. Dat heeft als nadeel dat je wel de WIFI instellingen kan zien voor SSIDnaam en wachtwoord, maar geen eigenschappen kan aanpassen als beveiliging.

Wat TS moet doen zijn de stappen die @Hoepla33 al heeft verteld en zijn Ziggo Modem van zijn vader in Bridge Mode zetten, dan de Deco Unit die verbonden is met de modem als Router instellen en daar zijn Wifi opnieuw instellen (SSID, Wachtwoord en beveiliging).

Daarna zal hij wel de mogelijkheid hebben om AES te kiezen. Ikzelf heb het ook op die manier ingericht en krijg keurig de optie AES te kiezen.
Hier staan de DECO M5 units in AP mode, maar ik kan wel degelijk de beveiliging aanpassen (en die staat bij mij dus ook op WPA2-PSK [AES]).

De DECO's in router modus kan enkel als er een deco direct na het Ziggo Modem is aangesloten en al het andere achter die deco is aangesloten (in mijn geval is het AOP (en dus het Ziggo Modem) te vinden in de meterkast terwijl de deco's (bedraad) op zolder en in de woonkamer liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:59
Eupeodes schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Hier staan de DECO M5 units in AP mode, maar ik kan wel degelijk de beveiliging aanpassen (en die staat bij mij dus ook op WPA2-PSK [AES]).

De DECO's in router modus kan enkel als er een deco direct na het Ziggo Modem is aangesloten en al het andere achter die deco is aangesloten (in mijn geval is het AOP (en dus het Ziggo Modem) te vinden in de meterkast terwijl de deco's (bedraad) op zolder en in de woonkamer liggen).
Ah ok. Ik heb de M4, daar had ik het niet als ik alles in AP mode had. Als er 1 in Router mode zit, dan kan ik wel beide aanpassen. Maar goed om te weten dit. Thanks!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:52
@Eupeodes eens, deco in router mode zetten is onnodig
@Wylana Ik heb ook de M4 in AP mode staan en net even gekeken. Kan gewoon WPA2 instellen :)

maar @GlobularShip kun je eens wat duidelijker zijn wat er mis gaat?
Kun je geen screenshot maken van de melding die je in de auto krijgt?

Ik vind namelijk een auto die weigert verbinding te maken met een WPA1 only netwerk (als dat al het geval is) wat vreemd

[ Voor 12% gewijzigd door laurens0619 op 18-01-2022 12:59 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-04 19:36
Even een wilde gok, maar je hebt niet toevallig MAC based filtering aan staan hè? @GlobularShip
Pagina: 1