Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-03 08:24
Probleem omschrijving

Sinds een week heb ik issues met uit- en inkomende telefoongesprekken. Het signaal balkje geeft +/- twee streepjes bereik weer, waar ik ook ben in Nederland. In eerste instantie dacht ik dat het aan de provider of simkaart lag. Dit is niet het geval gezien ik de simkaart van een vriend heb geprobeerd (andere provider). Dit gaf exact de zelfde problemen.

Er is dus een probleem met het toestel. Software matig het toestel in Save Mode gezet, mogelijk dat het aan een app o.i.d. lag. Helaas blijft het probleem dat ik niet gebeld kan worden en ook uitgaande gesprekken beginnen niet eens met overgaan.

Vraag

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ligt dit mogelijk aan de antenne? Ik hoop het op een manier nog te kunnen fixen gezien het verder nog een prima toestel is.

Alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:58
Heb je wel alles aan staan qua banden (2g, 3g, 4g), data, VoWifi, VoLTE? Wie is je provider? En als je VoWifi of VoLTE uit of aan zet, werkt het dan wel?
Als je onderweg bent, doet je data het dan wel? In principe bel en data gaat over zelfde verbinding. Sommige providers zetten bellen op 2g of 3g uit, dus dan moet je data aan hebben staan en over 4g bellen.

Mocht je pech hebben en moeten laten repareren of nieuw toestel, dan heb je een goede backup nodig, dus ik zou daarmee beginnen, en dan een fabriek reset testen. Alle instelling wijzigingen, updates, e.d. in de loop dat je het toestel hebt kunnen ergens iets hebben doen omvallen.
Dus na een fabrieksreset, zonder de software aangepast te hebben met alles op default, en alles uit de Play Store geupdate, en het werkt niet, dan is de kans groot dat het een hardware issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
swhnld schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:57:
Heb je wel alles aan staan qua banden (2g, 3g, 4g), data, VoWifi, VoLTE? Wie is je provider? En als je VoWifi of VoLTE uit of aan zet, werkt het dan wel?
Als je onderweg bent, doet je data het dan wel? In principe bel en data gaat over zelfde verbinding. Sommige providers zetten bellen op 2g of 3g uit, dus dan moet je data aan hebben staan en over 4g bellen.

Mocht je pech hebben en moeten laten repareren of nieuw toestel, dan heb je een goede backup nodig, dus ik zou daarmee beginnen, en dan een fabriek reset testen. Alle instelling wijzigingen, updates, e.d. in de loop dat je het toestel hebt kunnen ergens iets hebben doen omvallen.
Dus na een fabrieksreset, zonder de software aangepast te hebben met alles op default, en alles uit de Play Store geupdate, en het werkt niet, dan is de kans groot dat het een hardware issue is.
Gister er nogmaals voor gezeten om te kijken of je tips iets uithalen. Ik had hem al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat mocht niet baten. Zodra ik de Wifi uitschakel, is het internet nog steeds aanwezig en erg vlot. Dus dan denk je dat bellen via 4G ook mogelijk moet zijn, maar helaas.

Wat je zegt klinkt logisch, alleen kan ik het niet rijmen waarom internet via 4G prima werkt en vervolgens bellen via 4G niks opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Enige wat ik nog kan bedenken is iets mis met je microfoon, als je er dictaat software op zet, of een filmpje maakt, werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
@swhnld, Ja dat gaat prima... telefoon is echt verder nog in top staat. Ik snap er niks van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Wie is je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat doet de telefoon als je onder de app telefoon - drie puntjes rechtsboven - instellingen - beller id en antispambeveiliging uitschakelt? Bij mijn S9 heeft dit ook al eens voor problemen gezorgd (al is dit via een update opgelost).
Wat je ook nog kunt proberen is om bellen over wifi/4G uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbjorno
Provider: Simpel

Alleen moet ik hier dus wel bij vermelden dat we een andere simkaart van een andere provider hebben toegepast met helaas het zelfde teleurstellende resultaat.

- De anti spam beveiliging is uitgeschakeld en kan ik uberhaupt niet eens inschakelen.
- Het uitschakelen van bellen over wifi/4G had ook geen invloed helaas
Pagina: 1