Toon posts:

Mijn Tado slimme thermostaat ontregeld het systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• 80sdude
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 29-01 14:19
Ik begin direct eerst met de vragen waarmee ik zit:
Ik merk vandaag dat ik binnen de app mijn Tadoknoppen plotseling alleen kan programmeren met verhoging en verlaging van temperatuur in stappen van 0,5 graad waar dat voorheen mogelijk was in stappen van 0,1 graden.
Ben ik de enige die hiermee zit?

Is er iemand die weet wat de verschillen in Firmware zijn. Mijn laatste tadoknop die ik bij Tado zelf kocht een refurbished model heeft firmware 93.1 en de vorigen uit 1 koop allen V3+ firmware 54,2
Tado zegt elk specifek model zijn eigen firmware maar model is bij hun dus niet de vormgeving

Sinds de eerste week van dit nieuwe jaar functioneert mijn Tado systeem niet zoals gebruikelijk.
Het begon ermee dat plots de cv ketel Intergas KK2 8/24 geen warmtevraag beantwoorde.
Geen enkele ruimte waar een Tado knop was werd warm terwijl de app wel aangaf dat er verwarmd werd.
Naar mijn mening functioneert de slimme thermostaat niet goed, immers die is zoneregelaar en stuurt de opdrachten van alle knoppen ,ook buiten zijn/haar zone, door naar de ketel.
Mijn bedrade thermostaat zat samen met 2 woonkamer knoppen in een aangemaakte kamer, woonkamer, in de app, De meting werd gedaan door een tadoknop omdat de locatie van de thermostaat niet gunstig was.

Bij voorlegging van mijn verhaal aan de Tado medewerker begint weekje een soort gepruts op afstand in ons systeem( ik kan en ga het niet anders verwoorden). Terwijl ik overdag mijn systeem tune worden mijn instellingen overnacht verandert van buitenaf.
De tadomedewerker geeft mij per mail bericht dat mijn aangemaakte kamers niet goed staan mijn zoneregelaar en mijn woonkamer knoppen mogen niet in afzonderlijke kamers zitten want dan werkt het niet goed.
Het systeem verwarmt want de app laat drie verwarmingsstreepjes zien dus het verwarmt ( wat niet zo was ) ( remote zien wat een app doet maar lokaal het niet kunnen zien en aanvoelen) .

Sinds het probleem
Systeem nagelopen van CV ketelzijde aar alles in orde bleek na het nodige zelfonderhoud. Tap levert warm. CV zijde niet bij warmtevraag. Stond op het punt toch een onderhoudsmonteur te laten komen want een kennis zei dat de 3wegklep wsl defect was. Echter mijn handleiding heeft het nergens over dit onderdeel.Ik besloot de + en - te verbinden van de bedrading los van de ST en de CV zijde slaat nu wel aan als ik warmtevraag op mijn knoppen creëer.

De ST terug geplaatst en gereset
Bij terugplaatsing vraagt Tado welke thermostaat ik vervang, dat is een mooie vraag als je die niet meer hebt maar ik plaats in principe mij ST terug (opentherm) of als het gewoon de ST van Tado is die je terugplaatst. Ik zie dat er nu ook de nieuwe mogelijkheid is om de ST uit het systeem te plaatsen als niet zijnde een zone regelaar. En het gross aan cv ketels en thermostaten is flink aangevuld de afgelopen 5 jaar.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee