Voor mijn broertje ben ik op zoek naar een nieuwe computer aangezien zijn huidige met i7 6800k processor kapot is gegaan (CPU kapot).
Vorige keer ben ik echt goed geholpen dus hoop dat iemand mij goede tips kan geven voor het samenstellen van een goede desktop die even vooruit kan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, gamen (oudere maar ook nieuwe games), streamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2500 tot €3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kingston Hyper X Fury SSD 240GB
WD Blue 2.0 TB WD20EZRZ
Extra fans (al wordt de kast wel met FANS geleverd)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merk gebonden.
Liefste wel een ASUS moederbord. Heb hier eigenlijk al jaren goede ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, maar wel dat de pc met een kleine upgrade (denk aan videokaart over 3 jaar) weer even vooruit kan
Ga je overklokken?
In principe niet. (en anders wellicht via ASUS UEFI of andere software pakket)
Wat verwacht je van ons?[i]
Vorige keer echt goede tips gekregen voor mijn (nog steeds) huidige pc uit 2016. Ik zit zelf niet helemaal in de hardware wereld. Heb het e.e.a. gelezen op internet en daarbij deze lijst gemaakt. Dit kan waarschijnlijk wel beter, dus alle tips zijn welkom
Vorige keer ben ik echt goed geholpen dus hoop dat iemand mij goede tips kan geven voor het samenstellen van een goede desktop die even vooruit kan.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internetten, gamen (oudere maar ook nieuwe games), streamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
€2500 tot €3000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kingston Hyper X Fury SSD 240GB
WD Blue 2.0 TB WD20EZRZ
Extra fans (al wordt de kast wel met FANS geleverd)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i9-10900K Boxed | € 462,01 | € 462,01 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Maximus XII Formula | € 374,90 | € 374,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G | € 1.250,- | € 1.250,- |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 500D RGB SE | € 185,- | € 185,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 75,22 | € 75,22 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C17Q-32GTZR | € 250,40 | € 250,40 |
1 | Voedingen | EVGA GT 750 Supernova | € 84,95 | € 84,95 |
1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.762,38 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt merk gebonden.
Liefste wel een ASUS moederbord. Heb hier eigenlijk al jaren goede ervaringen mee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen speciale wensen, maar wel dat de pc met een kleine upgrade (denk aan videokaart over 3 jaar) weer even vooruit kan

Ga je overklokken?
In principe niet. (en anders wellicht via ASUS UEFI of andere software pakket)
Wat verwacht je van ons?[i]
Vorige keer echt goede tips gekregen voor mijn (nog steeds) huidige pc uit 2016. Ik zit zelf niet helemaal in de hardware wereld. Heb het e.e.a. gelezen op internet en daarbij deze lijst gemaakt. Dit kan waarschijnlijk wel beter, dus alle tips zijn welkom