Toon posts:

Componenten Game PC of complete PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-01 20:34

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Game PC of losse delen in de huidige kast

Wat is je budget?
~1100

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk GameroomRacing/F1 en Flightsim

Vroeger wist ik altijd precies welk MB en CPU bij elkaar paste en welke je moest hebben, tegenwoordig zijn er zoveel soorten en zoveel soorten CPU-voeten dat je er echt dagelijks mee bezig moet zijn om het verschil te weten, ook met wel/geen GPU ondersteuning op een MB bijv.

Wat mij overkomen is van de week, ik heb staan een PC(i5-4gen en 16Gb) met een GTX950, 3x een FHD 24inch scherm eraan, dat ging op zich mooi voor de racegames die ik speel.

Nu kwam ik voor een aardige prijs 2 Samsung 32inch Curved (32ur59c ofzo) schermen tegen, deze gekocht en gemonteerd.. beeld is er uiteraard, alleen met F1 2021 bijv kan ik niet spelen omdat (achteraf) de GTX950 geen 7680x2160 ondersteunt.

Ik zit nu een beetje in dubio wat te doen, spullen los kopen en zelf in elkaar zetten of een kant en klare pc nemen, mijn gangbare leverancier heeft een i7 Gen11 met 16gb en een RTX3060 staan voor acceptabel geld(incl windows/ssd etc) maar de vraag is of ik er goed aan doe (nog) een RTX3060 te kopen..

Ik game echt niet elke dag en 90hz/200fps etc is ook niet noodzakelijk maar wil wel lekker mn rondjes kunnen draaien.

Kijk ik bijv bij de Socket1200 kun je moederborden kopen van 50-200 euro uiteraard met verschilende specs.. qua ram-layout etc.

Ik wissel/upgrade tussendoor bijna nooit, dus als 32Gb max RAM is dan zal ik er denk ik nu 32gb in zetten en niet weer aankomen, zelfde geldt voor de NVMe m2 SSD bijv.. als die niet stuk gaat blijft die erin en meer dan 512gb zal ik denk ik niet gebruiken.

Behuizingen heb ik wel staan, zowel een mini- als een midi/maxi tower, overigens stoort me de soort/kleur/vorm van de behuizing absoluut niet, functie boven vorm in mijn geval.

Dat je een fatsoenlijke voeding van bijv 600W nodig hebt snap ik..

Andere dingen doe ik niet met die pc, staat puur naast de playseat.

Beste antwoord (via Vdub op 18-01-2022 21:09)

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:32
Als je nu met een 950 speelt is een 3060 is natuurlijk een enorme stap vooruit.

In normale omstandigheden zou ik altijd zeggen stel zelf een PC samen, maar in de huidige markt kan een prebuild zeker interessant zijn. Jammer alleen dat het 11th gen Intel is, 12th is toch een stuk beter.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:32
Als je nu met een 950 speelt is een 3060 is natuurlijk een enorme stap vooruit.

In normale omstandigheden zou ik altijd zeggen stel zelf een PC samen, maar in de huidige markt kan een prebuild zeker interessant zijn. Jammer alleen dat het 11th gen Intel is, 12th is toch een stuk beter.

Quest 2 kopen? Gebruik mijn referral link voor €30 store credit: https://www.oculus.com/referrals/link/BroodRoosterNL/

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Deze leverancier levert doorgaans wat langer dezelfde specs systemen zodat je zakelijk niet elke maand een nieuwe behuizing/specs PC's hebt (zakelijk gezien).Soms is dat wel jammer.

Ik zal eens kijken wat het aanbod gen12 is

Kan ik overigens nog ergens zien of een CPU standaard een koeler meegeleverd heeft?
https://azerty.nl/product...ghz-4-9-ghz-12-core-8p-4e deze bijvoorbeeld?

[Voor 31% gewijzigd door Vdub op 16-01-2022 16:25. Reden: aanpassing]

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
Heb inmiddels de knoop doorgehakt en een lading onderdelen bij elkaar geharkt in de vorm van een i7-12700kf en een 3060ti v2 en de rest van de benodigdheden

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:23
Beetje domme koop die 12700KF. Voor €10 extra (bij de bekende shops) heb je de 12700K met igpu. Goedkoper kom je niet aan een videokaart om te troubleshooten, extra monitoren aansluiten of weet ik veel wat.

Welk moederbord RAM, cpu koeler en voeding heb je erbij?

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-01 22:33
Uszka schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:24:
Welk moederbord RAM, cpu koeler en voeding heb je erbij?
Don't ask. hij heeft al gekocht, dus je hoeft geen moeite meer te doen ... :p

• Vdub

Vdub

Wie anders?

Topicstarter
excuses, ik heb gewone gekocht met i770 graphics erin.
Een Z690 Phantom Gaming 4 Moederbord, Kingston Fury Beast 32Gb DDR4 Ram(4x8gb), Corsair RM750 en een samsung 980Pro pcie4 m2 nmve ssd en een Inno3D 3060Ti Twin X2 OC 8Gb

Vooralsnog werk F2021 met 2x 4K in surround spanning mode op de hoogste instellingen goed.

[Voor 17% gewijzigd door Vdub op 15-02-2022 12:06]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee