Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24
Tweakers,

Helaas is er door vervelende omstandigheden een familielid plots blind geworden.
Doordat er niemand ervaring heeft met deze handicap lopen we tegen een hele hoop praktische problemen aan.
1 Daarvan is de bereikbaarheid en ik hoop daarom hier meer informatie te kunnen verkrijgen over hoe nu verder.

De situatie is dat deze persoon een smartphone heeft, een Samsung Galaxy S21.
Het nadeel van een smartphone is dat deze geen fysieke knoppen heeft en een touchscreen is uiteraard gebaseerd op een gebruiker die ziet wat hij doet.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is de huidige telefoon te blijven gebruiken maar dan met spraakbediening.
Voor nu is het vooral van belang dat er een gesprek gestart kan worden en ook kan worden beëindigd.

Ben al een hele tijd aan het zoeken geweest, en het lijkt mij het makkelijkst als er een wearable wordt gebruikt waarmee met stemcommando's kan worden gebeld en opgehangen.

Weet iemand hier meer van? Is dit überhaupt mogelijk? Heeft iemand hier ervaring mee? Het mooiste zou zijn als de gebruiker zelf alles kan doen zonder hulp. Als hij de dag door kan komen zonder extra handelingen te moeten verrichten dan zou dat helemaal top zijn.
Heb gezocht, er zijn ook apps te vinden, maar die zijn voor slechtzienden.

Heb voordat ik dit topic gestart heb contact gehad met @RoD . Hij adviseerde me om @dicksterk ook te taggen.

Alvast bedankt voor jullie input!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Beste antwoord (via Franko P. op 19-01-2022 20:59)

• C0PP3R
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 11:23
Beste advies wat je zicht geeft op de vele vele mogelijkheden die er zijn... afspraak maken bij Visio of Bartimeus of wat er bij jou in de regio dan ook van toepassing is, Zij hebben alle oplossingen al een keer uitgeprobeerd, je kunt het ter plaatse uitproberen en zijn ook bereid mee te denken of andere handigheden in en om huis.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 01:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Gezien dit gewoon een telefoon betreft. Schopje van WAO naar AND.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• C0PP3R
  • Laatst online: 17-04 11:23
Beste advies wat je zicht geeft op de vele vele mogelijkheden die er zijn... afspraak maken bij Visio of Bartimeus of wat er bij jou in de regio dan ook van toepassing is, Zij hebben alle oplossingen al een keer uitgeprobeerd, je kunt het ter plaatse uitproberen en zijn ook bereid mee te denken of andere handigheden in en om huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Met hierboven. Er zijn instanties die al 100000x met dit bijltje hebben gehakt.

Bij Samsung in de Settings heet de instelling voor blinden in ieder geval TalkBack, het is een beginnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Je hebt in principe geen wearable nodig, je kan gewoon de telefoon gebruiken.

En met "hey google bel <contactpersoon>" en "hey google hang op" "hey google accept call" ben je een heel end.

Misschien kan gesture commands op de telefoon nog iets toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 20:24
Er is contact geweest met visio en die hebben inderdaad goed geholpen!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Pagina: 1