Toon posts:

Video informatie bij een youtube link.

Pagina: 1
Acties:

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:49
Goedemiddag,

Regelmatig zie ik in de discussie op de frontpage YouTube links gelinkt worden maar ik weiger daar op te klikken omdat ik geen flauw idee heb naar wat ze linken en het direct mijn feed beïnvloed.

Is het een idee om het zo te maken dat als er een TouTube link geplaatst word er een klein venstertje met de titel en een screen cap geplaatst word zoals bijvoorbeeld in sommige chat apps als Line of Discord gebeurt?

Hierdoor heb je meteen duidelijkheid waar het over gaat en klik je niet op het kanaal van 1 of andere gekkie waardoor je de meest rare zooi voorgeschoteld krijgt en 3 weken shady kanalen aan het blocken ben.

Geen idee hoe lastig dit toe te voegen is maar ik zou het in ieder geval zeer waarderen gezien het veel te vaak als bron of als uitleg gebruikt word maar 75% van YouTube halfbakken informatie is die je beter niet tot je kan nemen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De titel in de abbr tag zou (wat mij betreft) al kunnen helpen :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

De video's linken toch naar de no-cookie domein van YT? Dan ben je toch niet ingelogd voor deze video's?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• computerjunky
AW_Bos schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:34:
De video's linken toch naar de no-cookie domein van YT? Dan ben je toch niet ingelogd voor deze video's?
Ik ben altijd ingelogd op mijn account en videos hebben dus altijd direct invloed op mijn algoritme.
Laatst 1xeen video van mores law is dead aangeklikt en had weken lang zijn meuk op mijn pagina waarna ik zijn gebakken lucht kanaal maar geblokkeerd heb.

• computerjunky
Raven schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:30:
De titel in de abbr tag zou (wat mij betreft) al kunnen helpen :)
Een titel zou helpen maar zou toch ook graag zien om welk kanaal het gaat.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:57

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

computerjunky schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Ik ben altijd ingelogd op mijn account en videos hebben dus altijd direct invloed op mijn algoritme.
Laatst 1xeen video van mores law is dead aangeklikt en had weken lang zijn meuk op mijn pagina waarna ik zijn gebakken lucht kanaal maar geblokkeerd heb.
Lees eens wat ik zeg. ;)
Ik heb het over een no-cookie domain van YouTube. Ik neem aan dat je niet daarop ingelogd bent.
Er worden geen cookies van het inloggen gebruikt, en dus kan je account niet getracked worden op deze manier.

En daarnaast kan je video's uit je YouTube afspeelgeschiedenis verwijderen. Dan worden die ook niet meer gebruikt voor het algoritme.

[Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 16-01-2022 22:39]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-01 17:04

jelle.

Product Owner
AW_Bos schreef op zondag 16 januari 2022 @ 17:34:
We linken op Tweakers niet automatisch naar het nocookie-domein van YouTube. In tekstlinks kunnen gebruikers hier natuurlijk wel zelf naar verwijzen, maar het is niet iets wat in redactionele artikelen of op de site "automatisch" wordt toegepast.

Reden is overigens dat het nocookie-domein alsnog cookies plaatst zodra je op play drukt. Op het forum vragen we daarom toestemming voor embedded content van YouTube en elders op de site gebeurt dat ook voor abonnees.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01:24
Het hele algoritme word ook wat overdreven vind ik. Als jij 1 keer een filmpje van een onbekend kanaal kijkt, is het echt niet zo dat je hele suggesties ineens vol staan met dat kanaal.

Ga je echt een aantal video's kijken, heb je daar wel kans op. Maar dan nog, krijg je bij wijze van spreken 2-3 keer een video van dat kanaal, en de rest van de 10 zijn gewoon van de "normale" kanalen.
En als je een aantal video's gekeken hebt, is het natuurlijk niet zo'n gekke aanname dat je interesse hebt in dat kanaal.

En anders kan je 1x op het menutje klikken, (bij de suggestie) en aanvinken dat je niets meer van dat kanaal wil zien. Is het meteen afgelopen.

Als ik het goed begrijp, heb je het ook over reacties onder de artikels? Niet over de artikels zelf.
Dan zou jij graag iets zien, wat meteen de informatie over dat filmpje geeft? Dat moet dan dus door de website zelf gelinkt, of gekoppeld worden. Denk dat daar ook best wat ontwikkeltijd in gaat zitten, en dat lijkt me eigenlijk geen prioriteit.

[Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 17-01-2022 14:02]

• computerjunky
WEBGAMING schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:56:
Het hele algoritme word ook wat overdreven vind ik. Als jij 1 keer een filmpje van een onbekend kanaal kijkt, is het echt niet zo dat je hele suggesties ineens vol staan met dat kanaal.

Ga je echt een aantal video's kijken, heb je daar wel kans op. Maar dan nog, krijg je bij wijze van spreken 2-3 keer een video van dat kanaal, en de rest van de 10 zijn gewoon van de "normale" kanalen.
En als je een aantal video's gekeken hebt, is het natuurlijk niet zo'n gekke aanname dat je interesse hebt in dat kanaal.

En anders kan je 1x op het menutje klikken, (bij de suggestie) en aanvinken dat je niets meer van dat kanaal wil zien. Is het meteen afgelopen.

Als ik het goed begrijp, heb je het ook over reacties onder de artikels? Niet over de artikels zelf.
Dan zou jij graag iets zien, wat meteen de informatie over dat filmpje geeft? Dat moet dan dus door de website zelf gelinkt, of gekoppeld worden. Denk dat daar ook best wat ontwikkeltijd in gaat zitten, en dat lijkt me eigenlijk geen prioriteit.
Mijn ervaring is dat alle nieuwe video's van dit kanaal tevoorschijn zullen komen en vaak oudere video's die het systeem naar voren schuift en ook video's die gerelateerd zijn van andere kanalen.

Klik je bijvoorbeeld op 1 video van rijksoverheid.nl dan krijg je veel gerelateerde video's te zien en meer video's van rijksoverheid ondanks dat ik daar niet op zit te wachten. en dit gaat vaak ten koste van kanalen die ik kies te volgen.

En ja je kan deze kanalen blokkeren maar het zou natuurlijk beter zijn als ik gewoon deze hele kanalen niet aan zou hoeven klikken en ze geen clicks geef die ik ze niet gun.

En ja ik bedoel reacties onder de artikelen (van gebruikers dus) maar ook op het forum komt het met regelmaat voor.
Ik heb geen idee over hoe een discord of Line het doen maar ze hebben beide dezelfde werkeing. er word een link weergegeven met daaronder een blok waarin de video met screencap word weergegeven.

voorbeeld: https://i.ytimg.com/vi/56UuhTG9n5s/maxresdefault.jpg

Zo zie je dus kanaal titel en de screen cap van de video.

Ik neem aan dat er een soort YouTube API voor is omdat verschillende apps en sites het op eenzelfde manier implementeren maar daar weet een dev team vast meer over. Dus over hoe moeilijk het te implementeren is geen idee.
Het kan heel makkelijk zijn doordat het automatisch opgepikt word of het kan zijn dat er een heel stuk code in de site en forum geïmplementeerd moet worden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee