Toon posts:

Amd processor

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vader wilde een nieuwe computer kopen bij mycom, een amd athlon 1,33GHz blabla in een miditower van mycom.
Zegt die gast daar dat een amd systeem altijd in een fulltower moet (terwijl ze zelf standaard systemen hebben met een miditower), kan dit kloppen dat dit MOET???
En ten tweede zegt ie dat je veeeeel beter een Intel p3 1Ghz kan nemen, want dat is gewoon veel beter, zegt ie (terwijl ik overal hoor dat Amd beter is)
Zit die gast nou onzin te lullen of heeft ie nog gelijk ook dat Intel P3 1Ghz beter is dan zon amd athlon 1,33Ghz??

Verwijderd

Jullie kunnen beter voor een intel gaan wel met intel chipset. Als je een amd stabiel wilt maken moet je wel zoveel doen vooral onder windows 2000. :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ruik ik een flame-topic? ;)

Maarruh, Intel en AMD hebben allebei voor en nadelen..

AMD is goedkoper en sneller, Intel is makkelijker om te installeren en produceert minder warmte...

Tis aan jezelf om die voor en nadelen tegen ekaar af te wegen

(zelf ben ik nogal pro-AMD ;))

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Mijn AMD draaide als zonnetje onder windows2000!!

Enne ik zou voor AMD gaan!

Sneller en goedkoper !

Verwijderd

nahjah de redenen waarom je voor amd moet gaan zijn al genoemd. alleen datie altijd in een fulltower moet is onzin. die zijn waarschijnlijk ff wat duurder en verkopen minder dus proberen ze die nu aan jullie aan te smeren. ze zijn waarschijnlijk wel wat beter wat betreft warmte afvoering enzo in je kast maar als je geen fans gaat plaatsen maakt dat ook niet veel uit natuurlijk

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 22 augustus 2001 17:26 schreef BrZ het volgende:
Ruik ik een flame-topic? ;)
Neuh, want zodra dat gebeurt gaat ie dicht en mensen die gaan flamen krijgen gewoon een mooie waarschuwing :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
ja het blijven eikels daar bij mycom en ik zou er dan ook niet kopen maargoed dat is een ander verhaal een bigtower heeft wat meer mogelijkheden voor extra ventilators en zeker met dit warme weer is dat geen overbodige luxe,een amd word warmer als een intel maar dat is dan ook makkelijk op te lossen door een voldoende groot koelblok zoals een taisol of iets dergelijks te gebruiken van deze afmeting.

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
1. Niets negatiefs over MyCom hier, da's een goede zaak namelijk...
2. Een BIG-tower voor een AMD systeem is waarschijnlijk ivm de warmte afvoer, een AMD TB1333 wordt namelijk WARM.
3. Een AMD TB1333 is wel degelijk sneller als een Intel P3 1Ghz, kijk maar 'ns naar de resultaten van een benchmark met bijv. SiSoft Sandra 2001...

Grtz,

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 17:37 schreef rAcEr het volgende:
1. Niets negatiefs over MyCom hier, da's een goede zaak namelijk...
2. Een BIG-tower voor een AMD systeem is waarschijnlijk ivm de warmte afvoer, een AMD TB1333 wordt namelijk WARM.
3. Een AMD TB1333 is wel degelijk sneller als een Intel P3 1Ghz, kijk maar 'ns naar de resultaten van een benchmark met bijv. SiSoft Sandra 2001...

Grtz,
Aanvullingen:

1. Je zult dan net een sukkel of een "auto-verkoper" te pakken hebben, die je een full-tower probeert aan te smeren.
2. Uit een mid-tower krijg je net zo goed warmte weggezogen.
3. Een 1333TB is zelfs in huidige toepassingen sneller dan een P4 @ 1,7GHz
Suc7 *D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz.. mijn vorige topic is weggehaalt..

uhms..tja..bigtower is wel cool..maar als ze je dat aan willen smeren..tja.. daar ben je zelf bij denk ik..slaat nergens op dat je dat nodig hebt!

Ik ga persoonlijk voor de p4 ok al is de northwood nog niet uit (de nieuwe p4)

Ik wil namelijk veel met beeldbewerking doen en heb een zeer stabiele pc nodig..

Doe je veel games en gewoon je office... dan zou ik zeggen.. KOOP EEN AMD

neem alleen P4 (ps P3 wil iedereen vanaf..omdat ze er toch uitgaan) als je echt puur grafisch gaat werken.. en dan heb ik neit over q3 en HL en dat soort games!!..

makkie toch.. AMD

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:59

FFF

misschien omdat ze alleen full towers hebben met een 300 watt voeding ofzo.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 22 augustus 2001 18:16 schreef FFF het volgende:
misschien omdat ze alleen full towers hebben met een 300 watt voeding ofzo.
dat zou ook kunnen!! maar wel foute service dan:R

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties al zo snel, maar ze hadden wel miditowers van 300W, het had inderdaad te maken met de processor die zo warm wordt, maar ik had er nog nooit van gehoord dat je dan een Fulltower moet nemen!

Verwijderd

je hoeft ook geen fulltower te nemen. het is misschien iets verstandiger omdat de airflow standaard wat beter is?? weet ik niet zeker dus maarja.. :)
als je toch van plan bent fans te gaan plaatsen dan maakt het op zich vrij weinig uit of je nou een full of midi tower heb lijkt me...

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 17:55 schreef gitaarwerk het volgende:

Ik ga persoonlijk voor de p4 ...
Ik wil namelijk veel met beeldbewerking doen en heb een zeer stabiele pc nodig.. :( |:( :'(

neem alleen P4 (P3 wil iedereen vanaf omdat ze er toch uitgaan) als je echt puur grafisch gaat werken.
Dat jij een P4 wilt voor beeldbewerking is vanwege de SSE II instructies. En nergens anders om. Je doet het voorkomen alsof een Athlon niet stabiel is maar hij is stabieler dan alle iNtels. Als je maar een goede 350W voeding gebruikt en fatsoenlijk koelt (en koelpasta gebruikt). De huidige socket 423voor P4 gaat er trouwens ook al heel snel uit.

Stabiliteit hangt meestal het meest van het moederbord af. Koop dus een goed moederbord (MSI, Asus oid.)

Een PIII en P4 worden ook allemaal behoorlijk warm en kunnen ook in een midi tower. Dus het hoeft niet persé.

En een AMD processor installeren is niet moeilijker dan een iNtel. Al helemaal niet als je een complete pc koopt :z
Het enige waar je voorzichtig mee moet zijn is dat je de koeler plat op de cpu houd en dan de klipjes vastmaakt. De bekende (beruchte?) 4 in 1 drivers is een specifiek geval van Via chipsets en heeft dus niks met AMD te maken.

Voor een vergelijkende test lees deze dan maar eens.

Moet je dit eens bekijken: :D
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/673/images/0007385_PIC.gif

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:31

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb hier een miditower van mycom staan maar koop die NOOIT.... Je krijgt er geen goede proccessor koeler in omdat de voeding vertikaal naast het moederbord l:( (en dus proc) hangt. De tweakers onder ons zullen het probleem meteen snappen. Misschien is dat wat de verkoper bedoelt. Maar op zich heb ik alleen maar goede ervaringen met mycom. Ik heb niks voor niks vandaag een chieftech TA-10WD kast bij tweakshop bestelt... :-)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

true true.. mee eens

---added---
de amd is helemala niet onstabiel..maar et is nou eenmaal zo dat gewoon de p4 stabieler is.. ligt er maar ent aan heo je alles instelt.. als beide het beste staan ingesteld op stabiliteit..wint de p4 het...maar ja.. dat komt idd door de mobos...ze zijn zooo verschillend..en ookweer niet..
---/added---

maar bij sommige houden ze geen rekening mee : wat ik vergeten bent bij te zeggen..
dat je wel nog plugins moet nemen voor 3dmax enzo

en bij sysmark is de p4 langzamer!!.. nortwhood blaast em er zo wel weer uit. .maar deze huidige p4 niet nog

MAAR!!.. als ej de benchmarks kijkt van de 3dmark programma's!! ... en vergeet neit..de p4 is neit echt ondersteund door de huidige windows versies.. ik heb de RC1 thuisliggen en een vrien heb een p4 1,4 ghz gekocht.. ff vergeleken in de winkel.. en inderdaad..!!.. de amd was SNElLER (zonder meer) maar de p4 won het op grafische gebied..met 3dmax... gewoon puur renderen!!!.. (daar doe ik het persoonlijk om!)

dus.. als je beeldbewerking gaat doen..zal ik og steeds de p4 nemen..

---added---
we houden erover op .. ik heb geen zin in een flamewar en er zijn zoooo ontzettend veel voor en nadelen van beide...en ook weer neit..gewoon te onzeker op dit moment..en zeker voor de prig.. voor dit geld wat de p4 nu kost zal ik em ook niet aanschaffen hoor!!!
---/added---

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Gitaarwerk bedoel je dat AMD sneller is in 3DSmax onder windows 9x,W2k en langzamer in Xp RC1 of anders gezegt
in w9x & w2k kan de P4 de TB niet bij houden en in XP RC1 gaat ie hem eindelijk voorbij?

volgens jouw.

Dat zou best wel kunnen omdat XP SSE2 ondersteund en ook de nieuwste release van 3DS max

maar bij tussen maya3 & maya 4 in w2k test behaalde AMD MP 33% winst en de Xeon 42% maar AMDis dan nog steeds sneller

Op dit moment is de AMD de renderbak dat kan mischien veranderen onder Xp en als de render app recompiled zijn in een nieuwe release

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jeps,..dat bedoel ik..maar ja.. heb ik ff geluk dat ik alleen met 3dmax werk :) ahah
das mijn favorite.. niet dat ik er goed in ben..maar ik ken et wel een beetje..de rest lukt me van geen meter!!!

maar ja.. inderdaad.. ik wil nog wel eens de benchmarks zien op Windows XP,..dan zien we de ware pas..denk ik zo

dan zul je zien dat eigenlijk de amd.. (dit ga ik neit negatief bedoelen hoor!) een verouderde technologie is.. gewoon... wel heel snel..maar nog op een oudere basis..waarmee nu de p4 NOG niet wint..maar met de northwood wel denk ik

maar ik zal wel de benchmarks van de windows XP willen zien...(op 3d gebied zeker!)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Ze raden een bigtower aan omdat ze gewoon dat systeem niet compleet doorgebrand willen terugzien. Een bigtower biedt in principe wat meer ademruimte voor het AMD heefthoofd. Ik kan ze geen ongelijk geven. Veel mensen stouwen zo'n Athlon in een veel te klein towertje, werken de kabels niet goed weg, blokkeren compleet de airflow, en ja, dan moet het systeem weer terug, extra kosten, niemand blij enz. enz.

Mijn advies: werk de stroomkabeltjes netjes weg, zorg voor een GOEDE koeler (want die Athlon wordt best wel warm, en da's geen flam, da's gewoon de waarheid), en werk de ide kabels netjes weg (ga eens denken over rounded cables, is makkelijk zelf te maken). Als je airflow maar goed is, en dan is er niets op een miditower tegen....

lees ook ff verhaaltje van bolio hierboven, had ik nog niet aan gedacht: de voeding zit inderdaad ENORM dicht op de koeler bij zo'n tower. Een vriend van mij heeft dit ook en zijn processor wordt met gemak 15 a 20 graden warmer dan die van mij!
Bij een bigtower zit dit wat logischer: daar zit de voeding recht boven de processor en kan zo mooi de opstijgende warmte wegvoeren.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• sharkzor
  • Laatst online: 26-08 15:15
gewoon amd nemen en erdan bij zeggen dat je een 300wat voeding wilt en gewoon een goed coolermaster coolertje.
zij installeren hem dus je hoeft je niet druk te maken dat het niet werkt f zo (tenzij je zelf gaat bouwen).

• noNamer
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sorry, moet ik even op reageren
De reden dat er bij MyCom een fulltower wordt aangeraden heeft inderdaad te maken met het feit dat de standaard mycom midi towers gewoon geen goeie warmte doorvoer hebben. De powersuply zit namelijk zoals is opgemerkt niet boven de processor maar ernaast.
Bij welke winkel van MyCom werd dit aangeraden? MyCom Haarlem staat bijvoorbeeld namelijk niet zo te springen om AMD systemen en zal liever Intel verkopen...

In MyCom hoofddorp worden de snellere AMD's wel geleverd in een MidiTower, maar dan eentje die ook geschikt is voor P4 (ze staan als MyCom MidiTower P4 in de prijslijst). Het voordeel hiervan is dat deze al standaard een extra casefan heeft en de voeding nu boven (Dus horizontaal) boven het moederbord zit. Dit geeft een veel betere airflow.

Voor de rest hebben wij in MyCom hoofddorp geen last van instabiliteits problemen waarvan AMD de oorzaak is. Gewoon netjes VIA drivers gebruiken, of ALI drivers. Zorgen voor een stabiel BIOS en het geheel _moet_ gewoon goed werken.

(Ja, ik werk in MyCom Hoofddorp, in de TD, dus in de winkel tref je me niet aan. Nu hopen dat ik me op deze manier geen ellende op mijn hals haal...)

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Athlon-Intel. Het blijft een strijd. Wat ik als ex-verkoper over de verschillende systemen wil zeggen is het volgende.
Voor iemand die een beginende pc gebruiker is of iemand die een systeem zoekt met (let goed op!) wat minder zorgen, is gewoon beter af met een intel systeem. Vordat iedereen nu begint te blazen, ik heb zelf een athlon. Ik heb altijd intel gebruikt en geadviseerd voor deze grope gebruikers. Waarom? Intel is een minder zorgen kindje. Microsoft heeft veel toepassingen gebaseerd op de intel technologie. Dit maakt het voor de beginnende gebruiker wat simpeler om zonder al te veel omwegen programma's te instaleren die dan ook stabiel draaien. Wil je wat meer en ben je wat gevorderd, dan vind je wat meer uitdaging in een athlon. Je kunt wat meer overclocken, je moet wat exerimenteren met koelers en je moet voor een goede airflow zorgen. Daarnaast moet je wat voorzichtiger omgaan met de cpu en je zult wat meer drivers moeten installeren (via e.d.).

Hoop dat je wt aan deze info hebt, en dat dit niet al te veel reaktie's op roept.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 22 augustus 2001 19:29 schreef marco899 het volgende:
Intel is een minder zorgen kindje. Microsoft heeft veel toepassingen gebaseerd op de intel technologie.
ben het er niet HELEMAAL mee eens.. intel is stabieler omdat iet alleen microsoft zijn programmas erop bouwd..maar ook de professionele en zeker de grafische sector allemaal intel basis hebben!!.. vandaar die "stabiliteit" verder heeft het weinig met de techniek te maken..tegen al mijn posten in..is dit waar eht op neer komt.. professionele programmas (de meeste..niet allemaal..en er komt zeker verandering in) zijn gebaseerd op intel commando's etc blabalbal... daarom zijn de intel processoren voor professioneel werk nu op dit moment nog beter... daarom neem ik zon ding...

MAAR... als je ziet welke vooruitgangen de amd heeft gemaakt..als ze nu nog net samen met de intel pentium 4 northwood kunnen bijhouden!!.. dan is het gedaan met de marktleidende INTEL Pentium... AMD moet zich nog zakelijk gaan "bewijzen"

thas all.. over 1/1,5 jaar is AMD "net zo goed" (hier bedoel ik mee.. de programmas zijn ook voor de amd even compatible als intel)

en DAN pas word et echt een kwaliteitstest.....intel is nu nog steeds de "vertrouweling"

dusss.. ik hoop dat jullie het hier met mij eens zijn.. ik baseer dit gewoon op informatie en wat ik gehoord heb en mijn ervaringen in de professionele sector..

voeg gerust wat aan / schelt mij uit (niet teveel aub :D) / merk wat op!

as long as you keep it cool

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Im oet je inderdaad gelijk geven, en daar ben ik ook zeker niet te beroerd toe. Ten slot van rekening, kunnen we altijd weer wat leren.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op woensdag 22 augustus 2001 18:42 schreef gitaarwerk het volgende:
true true.. mee eens

---added---
de amd is helemala niet onstabiel..maar et is nou eenmaal zo dat gewoon de p4 stabieler is.. ligt er maar ent aan heo je alles instelt.. als beide het beste staan ingesteld op stabiliteit..wint de p4 het...maar ja.. dat komt idd door de mobos...ze zijn zooo verschillend..en ookweer niet..
---/added---
Lol, het spijt me echt, maar ik geloof dat ik nu een naprater hoor die er verstand van denkt te hebben. stabiel = loopt niet vast. goed ingestelt lopen de amd en de intel niet vast, dus allebei stabiel. als de p4 stabieler zou zijn, en er alleen een onderscheiding is stabiel/niet stabiel (1 crash = niet stabiel), concludeer je dat de amd dus niet stabiel is, en je spreekt jezelf hier mee tegen. Of ze zijn allebei stabiel, of niet, maar de ene kan niet stabieler zijn als de andere als ze allebei stabiel zijn.

MechWarrior || Monsters Game

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tnx
jah..tis eigenlijk meer ..hoe noem je dat...
een soort status ofzo.. en een beetje koppigheid.. neem ik intel niet kwalijk..want hij is(en misschien zometeen niet meer) de marktlijder..vandaar dat ze ook zo moeilijk nu doen over alles!!

dus ja..we zien et wel..toch? ik heb alleen een zin om zo lang te wachten.. met pcs hoef je niet te wachten vind ik..anders kan je bezig blijven

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 22 augustus 2001 19:57 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Lol, het spijt me echt, maar ik geloof dat ik nu een naprater hoor die er verstand van denkt te hebben. stabiel = loopt niet vast. goed ingestelt lopen de amd en de intel niet vast, dus allebei stabiel. als de p4 stabieler zou zijn, en er alleen een onderscheiding is stabiel/niet stabiel (1 crash = niet stabiel), concludeer je dat de amd dus niet stabiel is, en je spreekt jezelf hier mee tegen. Of ze zijn allebei stabiel, of niet, maar de ene kan niet stabieler zijn als de andere als ze allebei stabiel zijn.
lol..ik snap je niet meer.. ik aap neit na btw.. maar er zwermen zooo veel dingen door men kop heen..lees al die klote topics maar.. kom jij er uit?? ik niet echt meer..
ik denk dat et meer een of ander software probleem is.. topic staat in de
[topic=211103/1/25]
pagina terug dus.. bekijk die ff aub..dat is el een redleijke post
[topic=211103/1/25]

---added---
maarre.... inderdaad..wat ik over dit zei..klopt iet..sorry!!..je hebt daarin gelijk!!.. maar ik denk dat men repoly in de topic : AMD PrOCESSOR wel redelijk waar is..
bekijk die ff als je de moeite wilt nemen

tnx for pointing me! :D
---/added---

en dat is men laatse..ben echt best wel geshuffeld...
(en ow jah.. ik bouw al 10 jaar pcs.. dusseh.. hmmz...)

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

De markt leider word nu eenmaal beter ondersteund AMD markt aandeel is nu groter dan het ooit voor amd was dus die ondersteuning voor hun is ook wat meer aantrekkelijk voor de markt.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

inderdaad.. maar zeg zelf.. ze moeten zich nog bewijzen bij de grotere software fabrikanten..bedel.voor progs zoals 3dmax.. ik denk zelf..dat als die lui er moeie voor doen om een 3dmax uit te brengen voor amd...dan amd gewoon perfect is.. et komt gewoon door weinig ondersteuning van software..en ik vind het heel knap en ik heb zeker respect voor amd dat ze zover zijn gekomen!!

gewoon geen slecht woor voor..

• GambitRS

GambitRS

w00t

en het is natuurlijk ook zo dat de verkopers liever de niet wetenden peper dure pentiums aansmeren omdat ze die anders niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Amd is namelijk sneller en goedkoper, combineer dat met de nederlandse zuinigheid en het is niet moeilijk om te bedenken dat die pentiums de deur niet meer uit gaan.... jammer alleen dat de meeste mensen niet weten dat amd sneller en goedkoper is, de "nitwits" denken dat pentiums sneller zijn omdat ze een hogere clocksnelheid aankunnen, mooi niet dus maar leg het ze maar eens uit.

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op woensdag 22 augustus 2001 20:03 schreef gitaarwerk het volgende:
inderdaad.. maar zeg zelf.. ze moeten zich nog bewijzen bij de grotere software fabrikanten..bedel.voor progs zoals 3dmax.. ik denk zelf..dat als die lui er moeie voor doen om een 3dmax uit te brengen voor amd...dan amd gewoon perfect is.. et komt gewoon door weinig ondersteuning van software..en ik vind het heel knap en ik heb zeker respect voor amd dat ze zover zijn gekomen!!

gewoon geen slecht woor voor..
Waar heb je het nu over? 3DSMax doet het gewoon op een AMD processor hoor. Alles wat draait op een intel draait ook op een AMD..... ik denk dat je in de war bent met Mac of Sparc.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

true true.. helemaal mee eens!!.. maar geef mij gelijk in : professionele software word gebouwd voor intel processors, daarom hebben benchmarks een hogere uitkomst bij de intel processors!!

als die fabrikanten dat niet deden was intel allang verdwenen denk ik!
dat was et.. ik heb weinig meer te zeggen.. (ps..toch neem ik nog een p4 nu..omdat mijn software gewoon beter werkt op intel!.. en daar kunnen nu alleen de fabrikanten wat aan doen..en men portomonnee.. tja. ik heb et tochnodig.. INTEL=OPLICHTER )

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op woensdag 22 augustus 2001 20:12 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Waar heb je het nu over? 3DSMax doet het gewoon op een AMD processor hoor. Alles wat draait op een intel draait ook op een AMD..... ik denk dat je in de war bent met Mac of Sparc.
ik wil alleen zegen dat het wat minder goed(een ruim begrip : goed) draait.. et gaat op intel wat lekkerder..

dat is alles wat ik te zeggen heb..

• GambitRS

GambitRS

w00t

ik ga niet in discussie met mensen die er geen verstand van hebben, dus om kortaf te zijn: AMDs zijn sneller dan Intels, ook al wordt het programma voor intel geschreven. Intel heeft alleen SSE2 extra, en die wordt in de toekomst waarschijnlijk ook aan de AMD toegevoegd net zoals ze met MMX/SSE hebben gedaan. Als je vindt dat programmas fijner draaien op een intel dan zou ik me eens laten nakijken, als je zo iets wil beweren laat dan benchmarks zien.

• noNamer
  • Niet online
Heel even wat betreft het installeren van via drivers en dergelijke voor de 'beginnende' pc gebruiker. Of althans de niet tweaker/overklokker.
De meeste beginnende pc gebruiker nemen meestal een compleet systeem inclusief windows. Lijkt me ook verstandig als je weinig van installeren van drivers afweet. In zo'n geval zal de computer leverancier de benodigde drivers / via patches installeren en zal de gebruiker er geen omkijken naar hebben.
Moest er destijds ooit bij windows 95 ook niet een TXPatch worden geinstalleerd om alles uit je moederbord te krijgen? En toen was het Intel. Zelfs de nieuwste P4 moederborden zullen niet perfect werken zonder dat er een windows update is uitgevoerd.
Het is (in mijn ogen) dus niet zo dat Intel wint omdat je daarvoor geen extra drivers/updates hoeft te laden. Ook daar moet het vaak gebeuren als je een nieuw moederbord neemt met Intel chipset.
Tja, of je neemt bijvoorbeeld een asus cuv4x. Tis een intel moederbord, maar ja, je mag dan nog steeds de Via4in1 drivers installeren.

Verwijderd

Denk ook wel dat hij gelijk heeft maar ja AMD heeft nu effe een toppertje gehad met de athlon ik weet niet of ze dit in de toekomst ook kunnen handhaven ?????????

• noNamer
  • Niet online
Geen id of AMD met meer van die leuke sprongen voorwaarts komt, maar voor mezelf gesproken. Ik zou als ik een nieuw systeem zou kopen toch voor AMD gaan.
1 - Prijs / Prestatie
2 - Niet bij elk nieuwe processor een nieuwe socket.

En aangezien we nu leven, en niet over 5 jaar, kan het me op dit moment weinig schelen of ze het vol kunnen houden. Maar AMD beetje kennende zal ze het wel lukken.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vind et maar een vaag gedoe..weet je.. et maakt allemaal eigenlijk geen bal al..intel naait je met zijn dure prijzen...amd is zeker beter prijs/kwaliteit...
dus wat zeurt iedereen nou..en wat gambit betreft..wie is hij om te zeggen of iemand er verstand van heeft of niet..

so.... we zien het ten eerste met de windows xp..en trouwens ..er is algemeen bekend dat AMD beter is voor gamen..en Intel voor professionele grafische programma's.. benchmarks tonen dat ook..en et is maar net hoe je alles instelt.. waar of niet waar... dus et is zowieso moeilijk te bepalen wie beter is.. tis maar net wat je nodig hebt.. alles hebt zijn voor en nadelen....thats all..

en al dat gezeur.. ja..wil je een snelle..dan wil je een snelle.. wil je een krachtige pc die hoogstends 1x hoeft te resetten in 1 maand.. dan ga je voor dat.. maar dat is maar net de combinatie die ervoor is...en niet iets apart!!

• noNamer
  • Niet online
Duidelijk :-) Tis maar hoe je ervaring is denk ik.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

helemaal mee eens.. en ik vind et zielig dat er mensen zijn die hun "wetensheid" door willen drammen..alles heeft zijn + en- ounten.. ok.. als je een p4 gaat evrgelijken met een duron dan zit je fout hehehe.. maar ja..er is zoveel gezeik over..als ze nou eens met goeie rechte argumenten kunen komen..kan je wat zinnig terugzeggen

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 22 augustus 2001 23:36 schreef gitaarwerk het volgende:
wil je een snelle..dan wil je een snelle.. wil je een krachtige pc die hoogstends 1x hoeft te resetten in 1 maand.. dan ga je voor dat..
Verrassing : ik heb allebei en ik draai een AMD systeem. In 8 maanden tijd (zolang draai ik nu Windows 2000 only) nog nooit een crash of BSOD gehad op een Thunderbird 1GHz systeem met KT133 mainboard, met al het geheugen op CAS2. Geen enkel probleem met stabiliteit ondanks dat op 1 na alle slots van het mainboard vol zitten.

Kortom : AMD instabiel? Fabels... :z

Ben ik tegen Intel? Helemaal niet, want Intel maakt goed spul. Maar het is nou eenmaal een feit dat AMD voor minder geld snellere CPU's biedt. Wellicht dat de P4 in de toekomst qua techniek en prijsstelling interessant wordt, maar op dit moment heeft de P4 nog beperkingen en een relatief hoge prijs. Dat neemt niet weg dat zowel Intel als AMD goeie produkten op de markt zet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Kortom : AMD instabiel? Fabels...

Dat AMD instabiel is als cpu zijnde is ook niet waar.Maar, de combo moederbord/CPU van AMD tov Intel is dat intel combinatie's vaak een minder zorgenkindje zijn. Hoe vaak lees je in deze topic's dat men problemen heeft met bepaalde combo's. Zelfs kan en klare pc's uit winkels geven bij AMD meer problemen dan intel systemen. Ik blijf dan ook bij de menig die ik al eerder heb geuit: Voor een doorsnee thuissysteem heb je wat minder problemen dan een AMD systeem. Dan maar iets langzamer en iets duurder, maar je hebt minder handeling met software installatie's die incompatible zijn dan AMD.

Maar als laatste is gebruik zelf ook een AMD en pen er nu tevreden over.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ebn eht niet erg mee eens dat je met kant en kalre pcs beter uit bent.. tenminste..dit kan ik slechts beoordelen op mijn ervaringen ermee

ik ken zeker een aantal pcs die klote lopen!!...gewoon rechtstreeks uit de winkel..niets anders dan problemen!!...zijn niet de niewste hoor..en et zijn gewoon intels..maar et is gewoon de combinatie die et doet denk ik!...

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Nog een bevestiging dat AMD's NIET instabiel zijn...
Probeer jij maar es met een instabiele CPU een uptime van 82 dagen te halen terwijl de pc continu 100% belast is :)

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Op donderdag 23 augustus 2001 00:54 schreef gitaarwerk het volgende:
ik ebn eht niet erg mee eens dat je met kant en kalre pcs beter uit bent.. tenminste..dit kan ik slechts beoordelen op mijn ervaringen ermee

ik ken zeker een aantal pcs die klote lopen!!...gewoon rechtstreeks uit de winkel..niets anders dan problemen!!...zijn niet de niewste hoor..en et zijn gewoon intels..maar et is gewoon de combinatie die et doet denk ik!...
Misschien uit winkels die uit standaard OEM-componenten systemen opbouwen. Dat kan een beetje tweaker zelf wel beter. Maar zo'n Dell die minstens een miljoen exemplaren van een bepaald type maakt zet ze erg zorgvuldig in elkaar hoor. Mooie systemen, geweldig praktische kasten ook, en meestal fluisterstil.

Yeah well. The Dude abides.

• noNamer
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 00:41 schreef marco899 het volgende:
Kortom : AMD instabiel? Fabels...

Maar je hebt minder handeling met software installatie's die incompatible zijn dan AMD.
Als ik het zo lees, dan zou bepaalde software niet werken op AMD. Dat is niet waar.
En wat betreft Moederbord / Processor combinatie. Neem anders een moederbord met 100% een AMD chipset. Die zijn net zo goed als moederborden met een 100% Intel chipset. Het is alleen jammer dat AMD weinig chipsets wil ontwikkelen.

Ach, wat mij betreft is deze discussie aan de marketing van AMD / Intel.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja..tis allemaal wel en niet goed..alles heeft voor en nadelen..

en ik denk..van "amd is stabiel" gezeik van iedereen..dat is vast wel zo.. maar waarom worden servers nog steeds op intel gemaakt? (de meeste dan)..duidelijk... omdat hun de prcessor hebben die veel aan kan.. en daar zijn de meoderborden voor... zoals die namekian al had gepost... dat er een nieuwe athlonbord van tyan uitkomt.. daar zit ik wel op te wachten !!!.. lijkt mij een goeie investering...

ff over AMD-Intel : HOU ER NOU EENS OVER OP MAN!....omdat iedereen steeds maar weer andere dingen zegt,!!.... das gewoon neit leuk meer...en dan maar "wachten op de northwood" in de pc handel wacht je niet te lang..anders kan je bezig blijven!!.. word hier een beetje :r omdat eidereen alleen maar zijn zin wilt doordrammen..maar dat zouden alleen maar van die mensen zijn die niets anders in hun leventje hebben dan computers...
En als ze dan veel weten.. laten ze dat dan normaal merken zonder : "LOL,.. haha die kerel weet neit waar die et over hebt ha ha ha ha"

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op donderdag 23 augustus 2001 08:55 schreef noNamer het volgende:

Ach, wat mij betreft is deze discussie aan de marketing van AMD / Intel.
1 iemand die verstandig word... dit zijn discussies hioer die wij niet heoven te voeren....

hier een paar punten :

1. Amd = snel en goedkoop
2. Intel = redelijk snel en DUUR
3. Instabiel = neit alleend at ie niet vast loopt maar ook..: zelfde temperatuur blijven lopen.. geen snelheidshaperingen dat 1 I/O output het neit aankan. Alles constant met dezelfde snelheid lopen zonder al te veel grote pieken en dalen (liever neit dus)

en nog een goeie... : we kijken naar nu en niet over 1,5 2 jaar...nu blaast de athlon de intel eruit..maar we zien wel (en nu neit gaan zeuern. "dan is de athlon toch sneller.. WANT DAT WEET JE NIET" we wachten gewoon op de benchmarks van XP... dan zie je of die nieuwe techniek helpt of niet (SSE2)

dat was et....

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 23 augustus 2001 09:41 schreef gitaarwerk het volgende:
word hier een beetje :r omdat eidereen alleen maar zijn zin wilt doordrammen..maar dat zouden alleen maar van die mensen zijn die niets anders in hun leventje hebben dan computers...
En als ze dan veel weten.. laten ze dat dan normaal merken zonder : "LOL,.. haha die kerel weet neit waar die et over hebt ha ha ha ha"
Ga vanmiddag eens lekker met een biertje in de zon zitten ofzo, want jouw uitbarsting is net zo onzinnig als het eindeloze gezever in Intel-AMD discussies. Relax en hou de discussie technisch, want met modder gooien naar wie dan ook heeft geen zin :)

• MahRain
  • Laatst online: 08:19
Hoe zit het trouwens tegenwoordig met compitabiliteit intel vs amd? Ik ken bedrijven waar men uit angst voor compitabiliteitsproblemen niet aan de AMD durft want "stel dat SAP (of iets anders) er niet op draait..."

Ik kende dat probleem met Cyrix'en vroeger maar geldt dit nog steeds?

Verwijderd

Nog maar een keer een reply dan:
Alle software die wordt gemaakt voor het x-86 platform, alle windows-software moet hiet dus op kunnen draaien. Buiten de normale instructieset heeft intel een aantal jaren geleden (P166 mmx) de MMX uitbreiding daarop bedacht. Daardoor kun je een programma bepaalde taken sneller laten uitvoeren. Dat kunnen alle andere x-86-cpu's van alle andere fabrikanten nu ook.

Toen kwam intel met de SSE instructies en SSE II. Dat zijn SIMD (single instruction, multiple data) instructies. Dit is vooral handig voor multimedia waarbij je vaak dezelfde handelingen uitvoert op een reeks datablokjes. Bijvoorbeeld een plaatje gaussiaans vervagen in photoshop.

Amd heeft sinds de K6-2 als tegenhanger 3D-now gemaakt. Dit werkt ook heel goed en word ook veel ondersteund in spellen en programmas. Anderen zoals cyrix en IDT hebben die ook overgenomen. Dat was weer een mooie counter op het machtvertoon van iNtel die AMD een hak wilde zetten door hun geen licentie te geven. Nu is SSE al niet bepaald nieuw meer en mag AMD ze blijkbaar wel in licentie nemen voor de Athlon 4.

Nu weet de Athlon zelfs nog af en toe de Pentium te verslaan in programmas die wel met ondersteuning van die SSE (II) i.s. is geschreven.

Maar goed. (Er kan ergens foutje in mijn verhaal zitten hoor) Wat ik bedoel is: het is een kwestie van extra snelheid en niet van compatibiliteit.

En AMD is wel degelijk stabiel. Dat een iNtel stabieler is is een sprookje dat door intel zelf word verteld geloof ik. Ik heb hier een celeronsysteem op een BX chipset en die loopt regelmatig om onverklaarbare redenen zomaar vast. Ik start ook nogal regelmatig op met een donkerblauw hardware error scherm (w2k). Met mijn Duron of Athlon op MSI nooit last. Nog geen blauw scherm gezien.

Nog een: de P4 is juist het snelst als het op spelletjes aankomt. Professionele programmas (niet alle, zie boven) lopen door de lage latency en uitstekende FPU van de Athlon juist sneller op AMD.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 17:21 schreef Worstenbrood het volgende:
Jullie kunnen beter voor een intel gaan wel met intel chipset. Als je een amd stabiel wilt maken moet je wel zoveel doen vooral onder windows 2000. :)
Ey voor dat je wat gaat roepen moet je eerst gaan denken ....
loopt onder 2k als een trein ...zonder veel werk dus.....
zie me sig man

Verwijderd

Volgens mij gaan jullie allemaal de verkeerde kant op.
De discussie zou gaan dat AMD onstabieler zou zijn dan INTEL maaaaaaaar de AMD proc is wel stabiel maar in combinatie met het moederbord en chipset (VIA/ALI)
kan (ik zeg KAN) het onstabiel gaan draaien....

Wat betreft de fulltower is het idd zo dat de voeding niet zo dicht bij de cooler/proc ligt en dus niet zo HEET wordt.

Dat wou ik effe kwijt..

Gr

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tja..weet je..we proberen allemaal et beste info te geven..wat wij denken..en laten we daar niet om gan ruzien of elkaar uitlache..maar juist ..waar dit forum voor bedoelt is elkaar te helpen..

ok

dus volgends dingetje... (edit : JEEP /edit)uhmz..(kan nu niet quoten)
uis de amd juist beter voor applicaties.. als jij mij er goed kan overtuigen dat ik goed en stabiel met 3dmax en photoshop kan werken met veel geheugen..dan koop ik gewoon een amd :D

maar.. ik heb gehoord.. kweet neits zeker dat is als je veel geheugen neemt..bopven de 3zoveel dat je performance juist achteruit gaat.. graag meer info over dit

Verwijderd

Dit is geen flame hoor, geloof me, maar kan met name één persoon alsjeblieft iets beter nederlands typen ?

Je kunt zien dat hij niet dyslexisch is, maar ik heb daardoor echt geen hol begrepen van dit topic :? Of ben ik weer de enige :)

Nogmaals sorry, is echt niet als flame bedoeld, maar meer als smeekbede :P :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol..sorry... ik heb dat gewoon omdat ik heel veel aan het doen ben..ben namelijk professioneel webdesigner... gek he..maar toch..

en ik zit met zoveel dingen te gelijk dat ik meestal niet de moeite neem om me te verbeteren..sorry..kzal et nu doen! :D

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 00:31 schreef gitaarwerk het volgende:
lol..sorry... ik heb dat gewoon omdat ik heel veel aan het doen ben..ben namelijk professioneel webdesigner... gek he..maar toch..

en ik zit met zoveel dingen te gelijk dat ik meestal niet de moeite neem om me te verbeteren..sorry..kzal et nu doen! :D
Deze reply is al STUKKEN beter, thnx, dat lucht erg op :)

Verwijderd

ik hou zo van plaatjes ;)
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/cpu/amd/duron/1.0G/image018.gif
Uit de test van Anandtech.
Deze hakt er ook wel leuk in; dat vooral spelletjes met de P4 sneller gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/673/images/0007387_PIC.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/673/images/0007392_PIC.gif

Nu wat raytracing en rendering:
Afbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/673/images/0007399_PIC.gifAfbeeldingslocatie: http://www.tecchannel.de/hardware/673/images/0007397_PIC.gif

Ik was er nog een tegengekomen, maar die kan ik niet zo snel reproduceren.
voor Internet content creation (veel SSEII dus) is de P4 wel beter, maar alleen met duur SDram:
klik hier voor hetplaatje ^Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010612/images/image005.gif

Gitaarwerk: je vraag wordt wel moeilijk en diepgaand hoor. Maar het zal met de hoeveelheid cacheble geheugen liggen. En volgens mij lag dat aande chipset.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ebn er g veel eisend..nou ja..qua spelletjes boeit et me niet zo..maar vooral voor inderdaad internet.. nou ja.. met men celeron ben ik tevreden over werken met photoshop enzo..audio gaat ook prima... flash ook!!

allen 3dmax zuigt als een gek..en aangezien je hier zelf de feiten neerzet dat de athlon n 3dmax er "ver" bovenuit steekt, lijkt mij het toch verstandig om voor de AMD te gaan, en het is goedkoper..

ik neem dan wel een bordje de : abit kg7-raid, misschien net ietsjes langzamer, maar wel meer geheugen!
(ow jah.neit over de MP beginnen, daar heb ik net neit genoeg geld voor)

Verwijderd

hopzz verkeerde knopje :z

Het ligt dus aan de chipset, maar ook aan het besturingssysteem hoeveel geheugen hij kan gebruiken. Maar met Windows 2000 (of XP pro) heb je daar geen last van.

Maar volgens mij is dat een probleem uit het verleden van de BX440 chipset en W98. Als je boven de 128MB kwam, werd dit niet gecached en dus het hele systeem 5-10% langzamer.
Wil iemand mij even helpen, cq. verbeteren?

Nog even over de stabiliteit: veel mensen vergeten het belang van goed merkgeheugen (infineon of micron of crucial) en een goede stabiele voeding.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah.. ik zou wel merk geheugen moeten.. 4x 265 mb!!
en een abit kg7 bordje.. kijk.. ik ag niet zo heel erg moeilijk doen over een paar minuten rendertijd..want ik weet zeker dat het al zo veel verschil maakt met een celly 466 met 128 mb sdram @ 66mhz

Verwijderd

Dan zou ik nog heel even wachten tot er een goed bord met Sis 735 chipset is die 4 ddr-banken heeft, en op de athlon 4 die ook SSE instrukties heeft, en dus ook heel snel is met Photoshop.

Hoewel, waarom moet het met Photoshop nou snel zijn? Ik merk daar nooit wat van. En ik doe daar best wel veel mee, ook scans van > 20MB smart blur, gaussian blur, unsharp mask, KPT filters enz. enz.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

gaat meer om 3dmax..zelfs men celly is nog perfect met photoshop
dus vandaar dat ik renderijden moest weten.. wanneer komt de plamino uit? en te verkrijgen? ik wil de 20e niewe kopen (september)

Verwijderd

Quote uit chip.de:
Der unter dem Code-Namen Palomino bekannte  Core des Athlon 4 und Athlon MP hält erst im September in das Desktop-Segment Einzug.

zal net lukken...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
'k zou voor de 1.5Ghz P4 gaan :) aangezien die nu nog 500 piek kost :) de 1Ghz pIII is gewoon duurder

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:01 schreef gitaarwerk het volgende:
gaat meer om 3dmax..zelfs men celly is nog perfect met photoshop
dus vandaar dat ik renderijden moest weten.. wanneer komt de plamino uit? en te verkrijgen? ik wil de 20e niewe kopen (september)
Beste jongen, het is al eerder opgemerkt, maar neem nu even de tijd om je tekst na te zien voordat je iets plaats. Het is gewoon irritant om te lezen, met als gevolg dat ik je steeds minder serieus ga nemen.
Dus doe je best.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
Op donderdag 23 augustus 2001 19:02 schreef Jeep het volgende:
Nog maar een keer een reply dan:
Alle software die wordt gemaakt voor het x-86 platform, alle windows-software moet hiet dus op kunnen draaien. Buiten de normale instructieset heeft intel een aantal jaren geleden (P166 mmx) de MMX uitbreiding daarop bedacht. Daardoor kun je een programma bepaalde taken sneller laten uitvoeren. Dat kunnen alle andere x-86-cpu's van alle andere fabrikanten nu ook.

Toen kwam intel met de SSE instructies en SSE II. Dat zijn SIMD (single instruction, multiple data) instructies. Dit is vooral handig voor multimedia waarbij je vaak dezelfde handelingen uitvoert op een reeks datablokjes. Bijvoorbeeld een plaatje gaussiaans vervagen in photoshop.

Amd heeft sinds de K6-2 als tegenhanger 3D-now gemaakt. Dit werkt ook heel goed en word ook veel ondersteund in spellen en programmas. Anderen zoals cyrix en IDT hebben die ook overgenomen. Dat was weer een mooie counter op het machtvertoon van iNtel die AMD een hak wilde zetten door hun geen licentie te geven. Nu is SSE al niet bepaald nieuw meer en mag AMD ze blijkbaar wel in licentie nemen voor de Athlon 4.

Nu weet de Athlon zelfs nog af en toe de Pentium te verslaan in programmas die wel met ondersteuning van die SSE (II) i.s. is geschreven.

Maar goed. (Er kan ergens foutje in mijn verhaal zitten hoor) Wat ik bedoel is: het is een kwestie van extra snelheid en niet van compatibiliteit.

En AMD is wel degelijk stabiel. Dat een iNtel stabieler is is een sprookje dat door intel zelf word verteld geloof ik. Ik heb hier een celeronsysteem op een BX chipset en die loopt regelmatig om onverklaarbare redenen zomaar vast. Ik start ook nogal regelmatig op met een donkerblauw hardware error scherm (w2k). Met mijn Duron of Athlon op MSI nooit last. Nog geen blauw scherm gezien.

Nog een: de P4 is juist het snelst als het op spelletjes aankomt. Professionele programmas (niet alle, zie boven) lopen door de lage latency en uitstekende FPU van de Athlon juist sneller op AMD.
Het was AMD die met SIMD instructies kwam, intels tegenhanger van 3D-Now! was SSE
SSE had alleen een paar instructies meer.
Pprachtig artikel daarover stond trouwens 2 jr geleden in de c't, het is allebei evensnel :D

En mijn mening over het hele intel stabieler dan amd gebeuren is dat intel mobo's wat beter met exotische hardware omkunnen gaan. Voor de rest is alles een fabeltje en zijn stabiliteits problemen alleen maar te weiten aan het feit dat de chipset niet met bepaalde uitbreidingskaarten goed te werk gaan wat mijns inziens goed te verhelpen is met goede driverondersteuning.

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 14:55 schreef bjck het volgende:
'k zou voor de 1.5Ghz P4 gaan :) aangezien die nu nog 500 piek kost :) de 1Ghz pIII is gewoon duurder
Zeg Trollboy. Opzouten! ;)

Een Athlon 1400 kost zelfs maar F349,- en laat met SDram of DDR dat 2 tot 3x zo goedkoop is als rimms jouw geweldige Pentium 4 alle hoeken van de kamer zien. Behalve natuurlijk als je Windows Media Encoder gebruikt om lekker illegaal cdtjes te rippen.

:( NEE, IK BEN NIET CHAGRIJNIG! :(

Alleen moedeloos geworden van zoveel onbenul. Sjongejonge. Lees eens wat hierboven allemaal staat...

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 19:18 schreef noNamer het volgende:
Bedankt voor de reactie ! Ik vind MyCom een van de betere danwel beste computerwinkel(s) (in Eindhoven). Met het personeel zit het ook wel goed dus, nette reactie.

Verwijderd

Ik snap deze discussie helemaal niet............jesus het zijn maar bedrijven je neemt gewoon wat NU het beste is maakt niet uit of dat nu van intel of van amd is en als je weer een nieuwe pc nodig hebt dan kies je weer opnieuw het beste......waarom moet je trouwblijven aan 1 bedrijf? je neemt gewoon het beste en dat is nu gewoon amd en wat de toekomst te bieden heeft of dat nu intel of amd of wie dan ook is zal me een worst wezen zolang ik maar fatsoenlijk dingen kan doen met het apparaat wat ik wil....... ik vind het gewoon onzin om aan 1 bedrijf vast te houden.....

llama
Pagina: 1