Toon posts:

USB muis moet uit-en-ingeplugd worden om te activeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Excalibaard
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-03 20:54
Mijn vraag
Mijn USB muis heeft sinds kort (geen exacte handeling / datum bekend, maar in 2021 ging alles nog prima) het vervelende probleem dat hij uit blijft wanneer ik mijn computer opstart. Hierna moet ik hem uitpluggen en opnieuw inpluggen, soms een andere USB poort gebruiken. Weet iemand heir een oplossing voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Edition Windows 10 Pro
Version 21H2
Installed on ‎07/‎04/‎2021
OS build 19044.1466
Experience Windows Feature Experience Pack 120.2212.3920.0

Muis:
Corsair Graive RGB Pro

Moederbord
Asrock B460M Pro4 met recente drivers

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de eventlogs erbij gepakt maar zie geen USB errors langskomen. Mijn hardware errors lijst is leeg. De enige error in het afgelopen uur dat ik zie is EventId 3 over PerfDiag Logger, maar dat lijkt al sinds installatie error te geven, en zo lang heb ik dit probleem nog niet. Ik vermoed dat het iets met power states te maken heeft, dus waarschijnlijk is het handig te vermelden dat ik een schakelblok gebruik voor mijn computer + randapparatuur, dus 's nachts gaat de volledige stroom eraf (na volledig afsluiten). Ik heb geprobeerd in de UEFI Bios de C-states uit te zetten, maar dit heeft geen merkbaar effect gehad, dus heb ik C3/C6/C7 weer aangezet.

[Voor 20% gewijzigd door Excalibaard op 16-01-2022 00:03]

Beste antwoord (via Excalibaard op 16-01-2022 15:00)

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:24
Heb je dat ook als je die muis in een andere computer steekt? Of andersom: heb je dat ook bij andere muizen of apparaten op die computer?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:24
Heb je dat ook als je die muis in een andere computer steekt? Of andersom: heb je dat ook bij andere muizen of apparaten op die computer?

• Excalibaard
xFeverr schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:20:
1. Muis doet het prima vanaf het begin als ik hem probeer te gebruiken bij laptop.
2. Mijn toetsenbord gaat ook via USB naar deze computer (ook backup schijf), maar die hebben dit probleem niet.

Ik dacht net aan de power plan settings, daar was USB Selective Suspend blijkbaar nog ingeschakeld. Ik heb die nu uitgezet, misschien lost dat het probleem al op. Nog steeds gek dat het zo'n recent probleem is, als dat de oorzaak zou blijken. Ik plaats morgen even een update.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:25
Snel opstarten uitzetten ook al getest?

• Excalibaard
Yes, fast boot staat uit! Die had al eerder eens problemen gegeven met mijn GPU.

• Excalibaard
Die USB Selective Suspend disablen in Power Plan lijkt geholpen te hebben, de muis is bestuurbaar bij het opstarten.

Ik denk echter niet dat dit de veroorzaker was van de issue. Mijn muis had in iCue een kleurenpatroon dat afhankelijk was van de CPU temperatuur, maar deze werkte niet meer. Er waren geen sensors zichtbaar in het lijstje voor de lighting link. Pas na iCue updaten lijkt deze weer te werken, dus misschien dat daar iets verkeerd ging (geen firmware update of nieuwe drivers though, wat verklaart dat de muis normaal werkte op computers zonder iCue).

[Voor 6% gewijzigd door Excalibaard op 16-01-2022 15:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee