Toon posts:

IR remote trigger op USB-power-on

Pagina: 1
Acties:

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Een projectje voor de zaterdagavond!

Wat ik graag wil maken, is een Infrarood-blaster die een signaal uitzend zodra er power op een USB poort komt te staan.

Om de situatie even eenvoudig te schetsen:
Er is een beamer/projector, en een electrisch uitrolbaar scherm aan het plafond.
Dit scherm heeft een IR afstandsbediening. Knopje naar beneden, knopje naar boven.
That's it.

Wat ik graag wil, is dat het scherm automatisch uitrolt zodra de projector aangezet wordt. Een makkelijke trigger hiervoor lijkt me de USB poort op de projector - die geeft namelijk alleen power zodra de projector aangezet wordt. En zodra 'ie uit gaat, natuurlijk weer inrollen, triggered door het gebrek aan power op de USB.

Ik heb minimale ervaring met de basisprogrammering van een arduino uno (clone) en het lijkt me dat daarop wel zoiets te doen moet zijn, maar wie geeft me een duwtje in de juiste richting?

Hoe krijg ik bijvoorbeeld het juiste commando uit de IR remote enzo. of zijn er kant en klare oplossingen voor wat ik hier wil, die ik over het hoofd zie?

Mijn google searches geven vooralsnog weinig bruikbare resultaten.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 15-01-2022 22:35]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Heeft het scherm toevallig ook geen optie voor een bedrade drukknop bediening? Dat kan het namelijk veel simpeler maken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
memphis schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:38:
Heeft het scherm toevallig ook geen optie voor een bedrade drukknop bediening? Dat kan het namelijk veel simpeler maken.
Er is inderdaad ook een optie voor een 3-way wall switch, haal ik uit de documentatie.

Het scherm is fysiek nog niet binnen, dus kan niet checken hoe dat aangesloten kan worden. De documentatie maakt dat ook niet duidelijk helaas.

Er even vanuit gaande dat het zoals veel andere schermen een 5v-12v trigger is, hoe zou ik dat dan aansluiten? USB is ook 5v, maar ik weet niet of het een signaal moet hebben of is het 1xsignaal uitrollen, signaal weg, inrollen?

EDIT: Ik kan hem nog omruilen voor een model met trigger support - maar voor het prijsverschil van 300 euro is zelf wat hobbyen ook wel leuk :)

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 15-01-2022 22:48]

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

In het geval van en IR afstandbediening moet je de code inlezen en ook weer zien uit te sturen. Een schakelsignaal is zoveel makkelijker met een simpele 433MHz module.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Help dit:
https://www.avsforum.com/...een-with-av-unit.1003126/

Als het scherm een 12v trigger input heeft is er ook een andere mogelijkheid. Master slave stekkerdoos icm een 12v voeding (wel even op polariteit letten!) Beamer als master, 12v als slave. Beamer aan, 12v voeding aan --> trigger naar scherm, scherm omlaag. Beamer uit, dan geen triggersignaal meer, en scherm zou zich in moeten trekken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee