Oordopjes worden niet herkend als oordopjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-98
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01-2022
Mijn vraag
Vandaag heb ik JBL oordopjes gekocht voor in de trein. Nu heb ik geprobeerd verbinding te maken door middel van een bluetooth verbinding met de oordopjes. Dit lukt wel, maar mijn laptop herkent de oordopjes niet als oordopjes, maar er staat een icoontje voor laptops/tablets of mobiele telefoons in plaats van het headset icoontje. Er komt dus geen geluid uit. Verbinden met mijn mobiele telefoon lukt wel.

ik heb bij mijn geluidsinstellingen gekeken, de oordopjes opnieuw ingesteld maar ik kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop de oordopjes herkent als oordopjes?

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn-98 op 15-01-2022 22:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-05 21:58
(Ik ga er even vanuit dat het om Windows gaat, CMIIW)

Op dit forum wordt gesuggereerd dat je moet verbinden en dan bij geluidsinstellingen het apparaat handmatig moet inschakelen. Zie plaatjes in de link:

https://www.tenforums.com...sed-audio-device-w10.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-98
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-01-2022
Helaas is het probleem dat mijn Windows laptop wel verbinding kan maken, maar dat hij het niet herkent als geluidsapparaat. Ik kan dus niet bij geluidsinstellingen mijn oordopjes handmatig inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-05 21:58
Je geeft wat weinig details waardoor hulp wat lastig wordt. Misschien kan je wat screenshots toevoegen van je situatie? Wat zie je bij de geluidsinstellingen? Device manager? Heb je keuze uit meerdere soorten apparaten als je het pairing-proces opnieuw start (eerst huidige paring verwijderen)?

Zie hier ook een paar mogelijke oplossingen:
https://superuser.com/que...back-device-in-windows-10

PS: Welke oordoppen zijn het precies? Windows XP/Vista/8/10/11? Welke BT chip in je laptop?

[ Voor 9% gewijzigd door itcrowd op 16-01-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammiebammie
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 21-06-2022
Is dit inmiddels al opgelost? Ik heb helaas precies hetzelfde probleem..

Oordopjes JBL Tune 230NC en Windows 11

Laptop wil wel verbinden maar herkent de oortjes niet als headset oid. Instellingen scherm geeft ook aan dat JBL Tune verbonden is, maar niet als juiste apparaat. Laptop stuurt dus geen geluid door naar mijn oordopjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhvqhxiRhcwCLtocr_RqWfnS2ME=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4peuEWwfQB4JbF49Yf7A3XyC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnNi84MfmUHnGrfqJIX6sKS9Hzo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QBiNxf78UVnlLULNP4EbumYl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Al gegoogled?

Een soortgelijk probleem heb ik hier gevonden:
https://answers.microsoft...2c-4c8d-b5d4-477d270ef8f7

Dan in de comments vind je:
https://support.jbl.com/u...etooth-pairing-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knotsie
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10-2023
Heeft iemand hier inmiddels al een oplossing voor?? Zoals het installeren van een bepaald stuurprogramma voor dit apparaat. De site die in de comment hierboven wordt genoemd (https://answers.microsoft...2c-4c8d-b5d4-477d270ef8f7) heeft namelijk ook geen oplossing. Mijn probleem is op Windows 10 (maar ik denk niet dat dit veel uit maakt).

[ Voor 12% gewijzigd door Knotsie op 20-09-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

@Knotsie Gebruik je native windows BT software of iets anders ?
Op dit moment luister ik via exact dezelfde set met intel BT 5.0 en native windows 10 BT software zonder issues
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gE_CAhvDv5-xLdbW5fsgMZ0hoSo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/P2Vf4CeGXooQPd6hzmgw2HyV.png?f=user_large

Je hebt dan 2 devices beschikbaar, Stereo (geen mic) of Hands-Free AG Audio (mic ingeschakeld en lage audio kwaliteit)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knotsie
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-10-2023
@DukeBox Inmiddels is het gelukt! Ik gebruik een externe Bluetooth USB, maar dit ziet Windows wel als de normale "Windows-bluetooth". Wat dit keer werkte is het dekseltje van de oordop-case openen, maar de oordopjes er niet uit halen. Hierbij kwam bij Windows de optie om de JBL TUNE130NC te koppelen als audio apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-05 08:07

Sebazzz

3dp

Ik heb dit soort dingen wel eens gezien bij gamecontrollers als je Bluetooth versie niet toereikend is van je computer. Het is vreemd, want het zou allemaal backwards compatible moeten zijn, maar kennelijk toch niet. Een BT4.0 controller koppelen aan een computer met BT2.0 lukte niet, totdat ik mijn Bluetooth adapter naar een exemplaar met ondersteuning voor 4.0 had geupgrade.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Knotsie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:30:
Wat dit keer werkte is het dekseltje van de oordop-case openen, maar de oordopjes er niet uit halen.
Ik heb ook wel eens gedoe gehad met pairen.. idd in doosje stoppen totdat ze stoppen met knipperen, dekseltje dicht en weer open en dan staan ze weer in pair modus.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 12:27
Om ze te koppelen met Windows, werkt anders dan met je mobiel.
Hier het zelfde euvel gehad. Je moet ze of koppelen als ze in de houder zitten (klepje open) of je moet er 1 uithalen (rechts even uit m'n hoofd) en dan koppelen (bij instellingen, zoeken naar bluetooth).

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastianD
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-04-2023
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en de oplossingen gevolgd en uitgeprobeerd: helaas niet succesvol.
De JBLTUNE 130NC zijn wel gekoppeld, maar niet ingesteld als "spraak" en "muziek". Is dat in het Bluetooth menu in Windows in te stellen/aan te passen, bij Bluetooth eigenschappen?

[ Voor 9% gewijzigd door BastianD op 05-04-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastianD
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-04-2023
Opgelost met hul van iemand van JBL. Als je de oortjes eerst verwijdert uit aangesloten apparaten, dan een factory reset geeft en opnieuw laat verbinden is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieskerules
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb zojuist de JBLTUNE 130NC gekoppeld met mijn Windows 11 laptop. Klepje van de case opendoen, oortjes in de case laten zitten. ze gaan dan in pairing mode. Zorg wel dat de andere bluetooth van bijvoorbeeld je telefoon uitstaan, anders koppelen de oortjes misschien meteen met je telefoon.

Open Instellingen en Bluetooth instellingen op je laptop en voeg nieuw apparaat toe. Dan zie je op je laptop 2x JBLTUNE 130NC staan, maar bij de ene staat "spraak, muziek". Die selecteren en lekker genieten van Spotify en gesprekken met goede geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik 86
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-11-2023
BastianD schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:55:
Opgelost met hul van iemand van JBL. Als je de oortjes eerst verwijdert uit aangesloten apparaten, dan een factory reset geeft en opnieuw laat verbinden is het probleem opgelost.
Ik heb hier inmiddels al behoorlijk wat tijd inzitten en van alles geprobeerd, tig fora gelezen waar ik niks verder mee kwam (erg frustrerend :+ ) en uiteindelijk was dit de eenvoudige oplossing! Erg blij mee, dus zoals hier omschreven simpelweg resetten via de dopjes (2x tikken en dan 5 sec inhouden geloof ik, dan hoor je dat standaard 'off' geluidje die iedere JBL box maakt), vervolgens ff de bluetooth drivers onder apparaatbeheer verwijderen, PC opnieuw opstarten, houder van de dopjes open en pairen maar.... easy! _/-\o_
Thanks!!
Pagina: 1