KDE 2.1 probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:33
Hoi,

waar stelt KDE in dat ie zichzelf start bij het booten. Dat wil ik helemaal niet. Hij mag alleen starten als ik dat zeg.
Ik kan ook niet meer als ik in KDE zit KDE verlaten naar de prompt, dan komt ie weer bij het Gnome inlogscherm.

Daarnaast heeft ie ook maar besloten dat ik met ALT F2 t/m F6 maar geen extra inlog schermen kan maken...

Klinkt misschien dom, maar ik ben net met linux begonnen en weet ook niet goed waarop ik moet zoeken.

alvast bedankt,

UNOX: The worst operating system

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Afhankelijk van je distributie.
Doorgaans in je rc.d Zoek maar even naar je RC.n files en edit ze ff. Als iets gestart wordt staat er een S voor. Haal 'em weg, of zet in je RC.2 een K (=Kill).

Denk erom: ieder distro heeft andere runlevels!!
Debian is héél anders dan bijvoorbeeld Redhat.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• balk
  • Laatst online: 23:20
Je moet /etc/inittab veranderen. In dat bestandje staat in welke runlevel hij moet starten. Nu staat ie in het runlevel voor grafische shell, kan je veranderen. De uitleg staat wel in het bestandje. Bij mij (Debian) is runlevel 2 grafisch.

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Op woensdag 22 augustus 2001 17:21 schreef balk het volgende:
Je moet /etc/inittab veranderen. In dat bestandje staat in welke runlevel hij moet starten. Nu staat ie in het runlevel voor grafische shell, kan je veranderen. De uitleg staat wel in het bestandje. Bij mij (Debian) is runlevel 2 grafisch.
Nee hoor, bij Debian is runlevel 3 grafisch!
1 = Single user mode
2 = Multi user
3 = Grafisch

Doe maar eens vanuit een Xterm init 2 en vanuit een shell init 3

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

eh.. vanuit X naar andere console = ctrl+alt+Fx
als het goed is krijg je dan txtconsole

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Korvaag
  • Laatst online: 22:33
okee,

ander console werkt..
check!

als ik het goed begrijp kan ik in de inittab dus aangeven in welk runlevel ie start als ik boot???
(en ik mijn geval kies ik dan de niet grafische??)

UNOX: The worst operating system

• balk
  • Laatst online: 23:20
# The default runlevel.
id:2:initdefault:
Dit staat in mijn inittab, en ik krijg gelijk een mooi grafisch inlogscherm.........
Pagina: 1