Vraag

• PeterIphone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 01:17
Verbinding tussen de pc en de monitor valt weg tijdens het gamen, zeer vaag want bij bijv. fortnite houdt hij het zo´n 2/3 uur vol en bij Genshin Impact valt hij tegenwoordig na nog geen 5 minuten uit, alleen laatst had ik een momentje waarop hij het magisch 3 uur vol hield bij Genshin en ik dacht dat het probleem was opgelost maar hij viel toen dus alsnog weg... snap er zo langzamerhand niks meer van.

pc specificaties:

MSI Z97S moederbord
NZXT h440 behuizing
h100i gtx liquid cooler
Gigabyte GTX 980 ti videokaart
hx750i corsair PSU
intel i7 4790k niet overclocked

heb de koelpasta van de CPU en de gpu beiden vervangen en de temperatuur is iets gedaald van idle rond de 55-59 naar 47-49 dus rond de 10 graden winst mee gepakt.

Ik heb furmark geprobeerd, geen crashes, niks wordt te warm, apparaat beheer bekeken, mijn fans draaien allemaal. windows 10 heeft de laatste update en de drivers ook via Geforce Experience, ook al eens drivers verwijderd en oude geprobeerd, helpt ook allemaal niks.

Ook heb ik het geprobeerd met een nieuwe HDMI-kabel en displayport-kabel, helpt niks. Aan de tv beneden doet hij het prima en kan hij zo meerdere uren runnen zonder problemen

Wat ik wel moet vermelden is dat telkens bij het opstarten maakt hij een beetje een ratelend geluid wat na enkele minuten verdwijnt..

Heb ook al ipv 1, 2 kabels naar de gpu laten gaan want dat had ik niet (al 6 jaar lang niet maar toch ff gedaan) en heb vandaag een nieuwe psu laten komen maar dat lost het probleem ook niet op...

de monitor zelf doet het nog wel als de connectie wegvalt (het menu via de knopjes) dus geloof niet dat het daar aan ligt, daarnaast doet de pc het zelf prima, totdat ik dus een spel wil gaan starten.

Ik weet niet of dit nuttige info is, maar ik heb het zwarte scherm weten te 'triggeren' door toevallig in Genshin Impact de grafische settings van default naar medium naar high te doen en toen zo'n 1 seconde nadat ik hem op high had gezet ging hij op het zwarte scherm.

voor de duidelijkheid, de pc zelf blijft draaien de monitor blijft ook aan, puur de connectie tussen de 2 valt weg, en om het beeld terug te krijgen moet ik de pc opnieuw aanzetten, maar alles in de pc blijft nog wel draaien....

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:46
In Monitor probleem tijdens gamen... zeer vaag staan nog wat vragen die je niet beantwoord hebt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Sowieso is dit al het vierde topic over ogenschijnlijk hetzelfde probleem. Aub géén nieuwe topics daar meer over openen maar gewoon doorgaan in dezelfde.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee