RJ45 wandcontactdoos werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corzilla25
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2022
Hallo iedereen.

Ik heb zit met een klein probleem. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Vandaag heb ik, voor het eerst in mijn leven, een paar rj45 wandcontactdozen gemonteerd. Dit heb ik bij een collega van mij gedaan. De wandcontactdozen bestaan uit twee poorten.

Op de eerste kamer werkt de contactdoos perfect.
Op de tweede kamer werkt de contactdoos maar half. De rechterpoort werkt perfect volgens de kabeltester. maar zodra ik de linkerpoort ga testen brand op mijn switch achtereenvolgend: 1, 2, 3, 456, 7, 8.
lampje, 4 en 5 en 6 branden tegelijk. Bij de rechterpoort is dit niet.

Ik heb bij dit topic een bijlage geplaats.

Op zolder staat een unmanged switch. hierop zit meerdere kabels aangesloten. met een rj45 plug. er gaan twee kabels naar de andere kant van de zolder voor de wandcontactdoos (dit werkt perfect) Dan gaan er twee kabels vanaf diezelfde switch 1 verdieping omlaag naar de slaapkamer.

Als ik met mijn rj45 kabel tester test op zolder test werkt alles en in slaapkamer 1 werkt 1 van de twee poorten.
Als ik de kabel aansluit op de contactdoos gaat er wel een lampje branden op de switch. ongeacht of ik deze in de linker of rechterpoort stop in de contactdoos. De kant waar de plug opzit wordt alles gewoon normaal aangegeven op de kabeltester en in de juiste volgorde van 1 t/m 8.

De volgorde die ik aan beide kanten (dus zowel in de WCD als in de plug die op de switch aangesloten zit) heb gebruikt is: oranjewit, oranje, groenwit, blauw, blauwwit, groen, bruinwit, bruin. Dit werk perfect op zolder.

Er worden cat6 kabels gebruikt.
De draden heb ik in de contactdoos gemonteerd met een LSA tool.

Wat zou het probleem kunnen zijn? en hoe kan ik eventueel de kabel opnieuw monteren in de contactdoos? dus de kabel eruit opnieuw strippen en opnieuw monteren.,

De WCD is de Busch Jaeger 2CKA000230A0411.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YRbyTL4/DV-8-6746268-01-4c-DE-20180519132649.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
CAT7 kabel toevallig, van die mooie oranje met zachte aderisolatie? Tijdje terug hetzelfde gehad met deze aansluitdozen, aders te strak om de hoek getrokken waardoor er 2 aders waren met kortsluiting naar ground...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:40
Gewoon een van de aders niet goed gepunched.
Met maar vier van de 8 aders goed werkend krijg je nog steeds een link lampje, maar werk hij maar op 100Mbps in plaats van 1Gbps.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corzilla25
Bedankt voor de reacties.

Het betreft een cat6 kabel.

De aansluiting zal uiteindelijk voor Tv van KPN gebruikt gaan worden.
Is er een mogelijkheid om deze draadjes opnieuw te monteren in de WCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Lostrekken en opnieuw doen. Mogelijk moet je dan wel je kabel verder strippen en de beschadigde eindjes afknippen.

Verder gewoon de kleurcodes aanhouden zoals aangegeven in de contactdoos.

Heb je foto van hoe de slecht werkende contactdoos is afgemonteerd?

Overigens bij deze tester beide kanten aflezen, als je 2 draden gewisseld hebt zie je dat op het passieve deel van de tester, het actieve deel doet mooi 1-8 in de juiste volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corzilla25
Ik zal inderdaad binnenkort even het losknippen en opnieuw monteren.
Ik heb de volgorde gevolgd zoals deze staat in de handleiding van de WCD,.

Als er de mogelijkheid is om een foto te maken zal ik dat doen.
Binnenkort gaan we even testen met een laptop om te kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
corzilla25 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:57:
Binnenkort gaan we even testen met een laptop om te kijken wat er gebeurt.
Als ader 4,5 en 6 verbinding met elkaar hebben gebeurt er niet bijster veel dat lijkt me duidelijk. Een dergelijke tester zal niet zo snel 3 ledjes tegelijkertijd laten branden. Uiteraard kun je dit even testen met een losse netwerkkabel. Je zult eerst deze storing op moeten lossen voordat testen met andere apparatuur dan een kabeltester zin heeft.
Pagina: 1