Toon posts:

Apple Home uitnodiging komt nooit aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-11-2022
Mijn vraag
...
Ik heb een Apple Home geconfigureerd en alles werkt zoals verwacht. Nu wil ik mijn vrouw uitnodigen om bij de woning te komen als gebruiker maar zij krijgt nooit de vereiste mail / aanvraag.

Het bijzondere is dat als ik het andersom doe ik doe wel krijg maar deze geeft altijd “failed” als resultaat.

Wat mij is opgevallen is dat de uitnodig die zij stuurt niet van haar Apple ID persoon@hotmail.com afkomstig is maar van persoon@icloud.com???

Terwijl als ik in haar iPad bij zowel account als in de home app toch echt persoon@hotmail.com zie staan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Beide hebben we de laatste iOS 15.1. We hebben beide al eens in en uitgelogd op onze devices en ook de home app verwijderd.

Ik heb met mijn account op haar telefoon ingelogd, het huis geconfigureerd en weer uitgelogd (volgens online topics zou dat de oplossing zijn).

Iemand tips behalve contact opnemen met Apple?
...

Alle reacties

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-01 19:03

Hoite

Goed verhaal

En als je de uitnodiging naar dat @icloud account stuurt? Ik vermoed dat haar Apple-account en iCloud-account niet op hetzelfde mailadres staan.
Bekijk voor de zekerheid even op welk mailadres de appstore staat ingelogd en wat er bij de iCloud-instellingen staat. Het lijkt me dat als je de uitnodiging naar beide adressen stuurt dat het wel goed moet komen.

Lekker kort.

• JeroenV
Hoite schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:09:
En als je de uitnodiging naar dat @icloud account stuurt? Ik vermoed dat haar Apple-account en iCloud-account niet op hetzelfde mailadres staan.
Bekijk voor de zekerheid even op welk mailadres de appstore staat ingelogd en wat er bij de iCloud-instellingen staat. Het lijkt me dat als je de uitnodiging naar beide adressen stuurt dat het wel goed moet komen.
Ja ik heb de uitnodiging naar beide gestuurd. Op de telefoon van mijn vrouw in haar mail app zijn beide e-mail adressen geconfigureerd maar er komt niets binnen?

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-01 19:03

Hoite

Goed verhaal

Nou, dat is wel vreemd.

Het enige naast Apple bellen wat ik nog kan verzinnen is je vrouw toevoegen in iCloud als een "gezinslid", dan gaat de integratie naar Home ook vanzelf, wellicht dat dat wel werkt?

Lekker kort.

• JeroenV
Hoite schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:41:
Nou, dat is wel vreemd.

Het enige naast Apple bellen wat ik nog kan verzinnen is je vrouw toevoegen in iCloud als een "gezinslid", dan gaat de integratie naar Home ook vanzelf, wellicht dat dat wel werkt?
Zij is gezinslid (op beide telefoons). Ik wist niet dat de Home integratie dan automatisch gedeeld werd maar dat lukte dus ook niet.

Ik zal morgen eens bellen, toch bedankt voor het mee denken!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee