Toon posts:

Waarmee muursleuven vullen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• J.Jesse
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 03:17
Hoi allemaal,

In het nieuwe huis ga ik een aantal wandcontactdozen verlagen naar 30 cm. Hiervoor ga ik sleuven frezen in muren van beton en kalkzandsteenblokken. Sommige muren wil ik nadien stucen, andere muren gewoon met renovlies behangen.

Nu vroeg ik mij af waarmee ik deze sleuven het beste dicht kan smeren en wat het verschil is. Ik heb verschillende opties gelezen zoals o.a. snelcement.

Kan ik de sleuven van de muren die ik toch wil gaan stucen ook tegelijk met het stucmiddel opvullen?
En geldt dat ook voor de muren die ik ga behangen met renovlies? (Als ik dan toch al stucmiddel heb aangemaakt)

Tot slot nog de vraag of ik voor stucen het beste roodband of MP75 kan gebruiken, hoorde dat veel professionals voorkeur hebben voor MP75.

Bedankt!

Alle reacties

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:37
Je kan het idd vullen met roodband of mp75.

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:37
MP75 vind ik zelf ook wat prettiger verwerken.

WPB Ariston Nuos Plus 200, SolarEdge 4000H, 8x Trina Solar 320Wp All black 185°/32°, 6x Trina Solar 320Wp All black 185°/10°, Mitsubishi Electric MXZ-2F42 VF + MSZ-EF35VGK-S + MLZ-KP25 VF, WP Atag Energion M Light 50

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:02
Stucen met roodband is best lastig. mp is wat makkelijker (met name het afwerken) en wat goedkoper. fix and finisch is nog makkelijker maar meer voor een filmlaag. een aantal jaar geleden was mp75 extreem veel goedkoper vandaar dat met name eerste met name de polen, bulgaren en ook nog wat Joegeslaven dat graag gebruikten. die hebben allemaal mensen leren stucen dus gebruiken die ook mp75. later gingen de nederlandse stucers ook vaak over ivm kosten en makkelijker. maar eigenlijk was het hier alleen gebruikelijk als spuitgips

[Voor 6% gewijzigd door twain4me op 15-01-2022 19:43]

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35

Vliegvlug

Flight Simple

@J.Jesse Bij het opvullen van sleuven in mijn kalkzandstenen muren heb ik roodband gebruikt om het op te vullen en daarna is er overheen gestuct.
Geen problemen mee ondervonden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gaten en sleuven in beton, repareer je met Weber Beton reparatie. Voor kalkzandsteen
Calduran reparatiemortel, op basis van wit cement.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Opvullen met Roodband en daarna overheen stucen

• frisianstar
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-04-2022
Dit heb ik gedaan; vullen met roodband, als alles wit is afwerken met 'fill and finisch' van Knauf
Knauf is kant en klaar in een emmer van 20 KG +/- €35.=

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3

• J.Jesse
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 03:17
Allen ontzettend bedankt voor jullie suggesties en inzichten!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:27
En wat ga je nu gebruiken ?

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Net wat er te vinden is in de schuur, metselmortel, roodband, goudband, fix&finish. Doe het vooral wel zelf want de gemiddelde stukadoor besteed er minder tijd aan en daarmee zal die het er vooral overheen smeren en niet echt lekker de sleuf vullen of de inbouwdoos vastzetten...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee