Toon posts:

Hoe kom ik achter de installateur van mijn zonnepanelen?

Pagina: 1
Acties:

• GvM75
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-01-2022
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar de installateur van de zonnepanelen op mijn huis. We hebben de panelen overgenomen bij de koop van dit huis, maar de details van de zonnepanelen zijn niet bekend. Ook niet meer bij de verkopende partij.

De boel draait prima, maar ik zou meer details van de huidige installatie willen weten. Wattage bijvoorbeeld, hellingshoek, manier van schakeling. Daarnaast willen we wellicht de huidige installatie uitbreiden en iets doen aan de omvormer. Deze wil in de zomermaanden een hoge piep geven die op meerdere plekken in het huis te horen is.

Is er een manier om achter de installateur te komen zodat ik die details kan opvragen?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Nee niet echt ja kan proberen via het serienummer van de omvormer bij de leverancier vragen aan wie deze geleverd is. En van daaruit verder zoeken.

Ik vrees alleen dat het antwoord "weten we niet"vertellen we niet"mogen we niet vertellen"of intern is besloten dat wij deze info niet delen" zal zijn.

Maar je antwoord op de meesten vragen zijn simpel.
Wattage= ga het dak op en kijk naar de sticker achterop de panelen.
Hellingshoek=meetbaar
Schakeling=zichtbaar. Aan de hand van merk en hoeveel draden er terug komen.

Zou gewoon iemand laten komen die je systeem kan uitbreiden en je advies kan geven.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
GvM75 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:26:
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar de installateur van de zonnepanelen op mijn huis. We hebben de panelen overgenomen bij de koop van dit huis, maar de details van de zonnepanelen zijn niet bekend. Ook niet meer bij de verkopende partij.

De boel draait prima, maar ik zou meer details van de huidige installatie willen weten. Wattage bijvoorbeeld, hellingshoek, manier van schakeling. Daarnaast willen we wellicht de huidige installatie uitbreiden en iets doen aan de omvormer. Deze wil in de zomermaanden een hoge piep geven die op meerdere plekken in het huis te horen is.

Is er een manier om achter de installateur te komen zodat ik die details kan opvragen?
Ik zou gewoon een nieuwe partij laten langskomen, die kan gelijk de leeftijd bekijken en je advies geven over de te volgen stappen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 15:50
Vorige eigenaar?

http://specs.tweak.to/16567

• GvM75
Met 'verkopende partij' bedoeld ik inderdaad de vorige eigenaar. Dat was mijn eerste aanspreekpunt, maar hij weet niet meer en/of kan niets meer vinden qua papieren. Vandaar deze weg.

• MijnCommentaar
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:34
kun je niet 1 paneel losschroeven, 4 schroefjes en je kunt zien welk type het is, dat staat op het stickertje aan de onderkant, type en merk omvormer staat op de omvormer, hellinghoek kun je met bv een iphone gewoon meten.

• GvM75
Ja, dan moet ik dus i.i.g. een keer zelf het dak op. Gaan we regelen.

Moet je die panelen eigenlijk schoonmaken / schoonhouden?

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
Is het een plat dak? Dan kun je met je mobiel waarschijnlijk wel een foto maken van de onderkant van een paneel zonder deze los te moeten halen.

www.opnaargasloos.nl: 8150Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11
Stel dat je met de leverancier in contact komt, denk je dan dat die de gevraagde informatie op kan lepelen? 90% van die zooi wordt geïnstalleerd door een onderaannemer die wat dozen met apparatuur en 6000 schroeven mee krijgt. Adresje er bij vergezeld door de tekst 'moet op dak achtertuin' en dat was het wel. Apparatuur op de offerte kan ook naar eigen inzicht ingewisseld worden door iets wat wel op voorraad is.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 08:26
Begin eens met foto's te maken en hier te plaatsen. B.v. de omvormer e.d.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GvM75 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:58:
Ja, dan moet ik dus i.i.g. een keer zelf het dak op. Gaan we regelen.

Moet je die panelen eigenlijk schoonmaken / schoonhouden?
Zonnepanelen schoonmaken: tips & tricks

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
jadjong schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 20:06:
Apparatuur op de offerte kan ook naar eigen inzicht ingewisseld worden door iets wat wel op voorraad is.
In de projectbouw kan dat met name omdat men de koper gewoon nooit op de hoogte brengt wat er nu eigenlijk op het dak komt. maar als je als partikulier iets op je dak laat plaatsen mag de instalateurs zeker niet naar eigen inzicht toch even wat anders plaatsen :+
ja sorry u bestelde pizza was uitverkocht, maar naar mijn inzicht is sushi ook lekker. ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee