Toon posts:

Meerdere OneDrive accounts op 1 PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2022
Mijn vraag:
Ik heb privé een Family 365 abonnement en mijn vereniging heeft dat ook.
Nu wil ik op mijn pc die 2 accounts koppelen.
Met googelen kwam ik bij OneDrive wolkje - Help & Instellingen - Instellingen en dan account toevoegen.

Dat probeer ik - ik heb dus mijn privé account open en geeft het emailadres van het account van mijn vereniging op en klik op aanmelden:
Dan krijg ik een foutmelding: Er wordt al een persoonlijk OneDrive account gesynchroniseerd op deze computer. Koppel dit account los als u een nieuw account wilt toevoegen.

Deze oplossing maakt mij huiverig .. ik ben al wezen googelen op de foutmelding maar kom daar niet verder mee. Wie weet raad?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Office 365 / Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie mijn uitleg hierboven...

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CSA want dit heeft niets met hardware te maken.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Voor zover ik weet kan dit niet. Ik zou je persoonlijke integreren met Windows en laten syncen, en je andere account steeds via de browser gebruiken.

• R Mantel
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:06
Ik gebruik voor mijn Avans account de optie sync via de website van OneDrive. Het resultaat is 2 aparte OneDrive mappen in de verkenner. (Eentje voor persoonlijk en eentje voor Avans )
Het is niet zo zeer dat beide accounts dan gekoppeld zijn maar je kan wel gemakkelijk in beide mappen.

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-02 20:12
Ik weet niet of het alleen in business kan maar je kunt een tweede account toevoegen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:40
babbelbox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:22:
Ik weet niet of het alleen in business kan maar je kunt een tweede account toevoegen.
Daar probeert TS ook en dat werkt dus niet met privé account. Zakelijk gezien MS365 is het inderdaad geen issue.

[Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 15-01-2022 17:26]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• HdeKteP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2022
Sorry maar dit schiet niet op ... wat gebeurt er als ik "Koppel dit account los als u een nieuw account wilt toevoegen" volg?

Dit is de oplossing waar OneDrive meekwam.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

HdeKteP schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:22:
Sorry maar dit schiet niet op ... wat gebeurt er als ik "Koppel dit account los als u een nieuw account wilt toevoegen" volg?

Dit is de oplossing waar OneDrive meekwam.
Dan ben je de sync met je privé account kwijt. Nogmaals: wat jij wil, kan niet, Daar heb je niet het goede abonnement voor.

Je enige alternatief is, zoals @superduper al zei, de andere account via de web-interface openen. Daarvoor ga je naar https://www.onedrive.com. Indien nodig doe je een "sign-out" van je privé account en dan log je in met je andere account

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 11:59
Er is nog een manier: je kunt meerdere privé-accounts mappen als netwerkschijf in de verkenner.

Zie uitleg bv hier:
https://www.comtech-netwo...ve-to-see-all-your-files/

Met FreeFileSync synchroniseer ik vervolgens een lokale schijf met de gemounte Onedrive.

Ik loop daar echter tegen een probleem aan: ik kan geen grote bestanden via die route kopiëren. Bij een bestand van 190 MB geeft hij aan dat de maximale bestandsgrootte is overschreden. Via de webinterface kan ik dat bestand prima uploaden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee