Toon posts:

HD vervangen voor SSD

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views

Vraag

• Keesje48
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-08-2022
Mijn vraag
...laptop asus x555lj i7 processor 5500u
Er zit nu een HD in van 1tb kan ik die vervangen voor een ssd van 1tb
De laptop is 5 jaar oud
Alvast hartelijk dank voor de eventuele hulp
Vriendelijke groeten Kees

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vorig jaar vroeg je hetzelfde voor een andere laptop; ben je ook niet meer op teruggekomen; het lijkt me niet lastig om de laptop eerst maar eens open te schroeven en te kijken welke HDD erin zit, welke aansluiting dat is, welke grootte etc.

Want dan weet je meteeeeen welke SSD je kan aanschaffen qua aansluiting en afmeting.

/edit: ah, je vraagt het al bijna 2.5 jaar op rij: https://gathering.tweaker...ind/poster/1056657/topics ; hoe lastig is het om de laptop(s) gewoon even bij de lokale PC-boer te dumpen?

[Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 15-01-2022 14:42]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Wat je dan doet is in apparaatbeheer kijken welke harddisk erin zit.
Die harddisk zoek je op op internet: is het een 2,5" SATA-exemplaar of niet?
Als het SATA is kan het en bestel je bv. een Samsung of Crucial SSD.

Als je meteen een SATA-dock bestelt (bv. pricewatch: LogiLink USB 3.0 External Case 2.5" Sata Zwart), zoek je op de website van de SSD-fabrikant naar het woord "clone" of "macrium". Dat is de clone software die je nodig hebt.

- Je bestelt de 2,5" SATA SSD en dock, bouwt de SSD in in de dock (nog NIET dichtmaken!) en sluit die aan op je laptop via USB.
- Zoek en installeer de clonesoftware op de laptop en zorg dat de SSD aangesloten is op de laptop (anders werkt de software niet).
- start de Clone Software op (Meestal Macrium Reflect) en start het clonen van de harddisk naar de SSD, met clonemanier "Auto" of "Smart".
- laat dit lopen en sluit als dit meldt dat dit gelukt is de laptop af.
- je maakt je laptop open en haalt de accu eruit. Druk een paar keer op de aan/uitknop om alle stroom eraf te halen.
- bouw de harddisk eruit en de SSD erin
- start op vanaf SSD en kijk of de laptop hier goed op loopt. Als dat zo is, schroef je de laptop weer dicht met de accu erin.
- je bouwt de harddisk in de dock en kijkt of dat goed werkt. Als dat zo is, schroef of klik je ook die dicht.

Succes!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
TS vraagt alleen of hij/zij dat zelf kan. Dat moet alleen nog blijken.

• Keesje48
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-08-2022
Het inbouwen en software overzetten dat lukt wel
De vraag is alleen kan ik de huidige 1tb HD vervangen voor een 1tb SSD
Geeft dat geen problemen met de laptop of de processor kunnen die de snellere SSD aan
En de vraag van vorig jaar was van de oude laptop ik heb dus een nieuwe gekocht
Maar al heel hartelijk dank al voor de reacties en hulp
Vriendelijke groeten Kees

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee