In mijn werkkamer heb ik bureau meter of 2 van de deur staan, met gezicht richting de deur. Ik zit met mijn hoofd op 1m40 hoog. Mijn vrouw zit soms in haar werkkamer die via een centraal deel aangesloten is op mijn werkkamer. En heeft vervolgens last van mijn stem tijdens de vergaderingen. Heeft het zin om een scheidingswand van 1m40 hoog te maken tussen mijn bureau en de deur? En die scheidingswand dan met geluidsisolerend materiaal op te vullen? Of gaat het geluid via de muren alsnog door de deur en dunne muren?
Kijk even of het lukt maar tuig kortstondig eens een deken / dubbel laken op van muur tot muur?
Maar wat ook kan, en ik lees wat weinig info; moet 1 van de 2 (of beiden) niet eens op zoek naar noise-cancelling oordopjes / headset? Al is het maar voor tijdens de vergadering?
Maar wat ook kan, en ik lees wat weinig info; moet 1 van de 2 (of beiden) niet eens op zoek naar noise-cancelling oordopjes / headset? Al is het maar voor tijdens de vergadering?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Helaas a) kan niet tegen hoofdtelefoon b) gevoelig voor geluid c) praat ik soms wat hard tijdens video vergaderingenMAX3400 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:39:
Kijk even of het lukt maar tuig kortstondig eens een deken / dubbel laken op van muur tot muur?
Optie c) leer, reflecteer en pas aan dus?1979sentinel schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:47:
[...]
Helaas a) kan niet tegen hoofdtelefoon b) gevoelig voor geluid c) praat ik soms wat hard tijdens video vergaderingen
Maar even serieus: jij bent gevoelig voor geluid, jij geeft ook netjes toe dat je hard praat, jouw vrouw zegt er wat last van te hebben. Is dat niet iets wat jullie samen, van elkaar en met elkaar, kunnen oplossen?
Goh, geef je vrouw een mooie koptelefoon? Of een paar mooie bossen bloemen (als ze hoog genoeg zijn, absorberen ze ook wat geluidsgolven). Etc.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Serieus en dan toch niet serieus afrondenMAX3400 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:51:
[...]
Optie c) leer, reflecteer en pas aan dus?![]()
Maar even serieus: jij bent gevoelig voor geluid, jij geeft ook netjes toe dat je hard praat, jouw vrouw zegt er wat last van te hebben. Is dat niet iets wat jullie samen, van elkaar en met elkaar, kunnen oplossen?
Goh, geef je vrouw een mooie koptelefoon? Of een paar mooie bossen bloemen (als ze hoog genoeg zijn, absorberen ze ook wat geluidsgolven). Etc.
Op basis van je beschrijving ben ik niet helemaal zeker hoe de ruimte er precies uitziet, en langs welke weg het geluid zich verplaatst. Maar als geluid zich gewoon langs en boven die wand van 1,4m hoog kan verplaatsen gaat geluidsisolatie weinig tot niets veranderen.
Hier een interessante webinar van het WCTB, een gerenommeerd Belgische onderzoeksinstituut, over het geluidsisolerende wanden, geeft goed aan wat werkt.
Hier een interessante webinar van het WCTB, een gerenommeerd Belgische onderzoeksinstituut, over het geluidsisolerende wanden, geeft goed aan wat werkt.
Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.
Praktische oplossing, maar misschien toch over het hoofd gezien: kan jouw bureau een slag gedraaid worden, of zo geplaatst dat je niet meer richting deur praat? Maar tegen een muur waar je bijvoorbeeld een kleed kunt hangen om het geluid te dempen? Of kun je tijdens de vergadering je stoel een andere kant op draaien? Uit ervaring weet ik dat dat enorm veel verschil kan maken.1979sentinel schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:37:
In mijn werkkamer heb ik bureau meter of 2 van de deur staan, met gezicht richting de deur. Ik zit met mijn hoofd op 1m40 hoog. Mijn vrouw zit soms in haar werkkamer die via een centraal deel aangesloten is op mijn werkkamer. En heeft vervolgens last van mijn stem tijdens de vergaderingen. Heeft het zin om een scheidingswand van 1m40 hoog te maken tussen mijn bureau en de deur? En die scheidingswand dan met geluidsisolerend materiaal op te vullen? Of gaat het geluid via de muren alsnog door de deur en dunne muren?
Opstelling geldt overigens ook voor je partner. Als jullie nu min of meer recht tegenover elkaar zitten, heb je het meest last van elkaar. Heb je al geprobeerd daarin iets te veranderen?
Verder kan materiaal als een kleed op de vloer of dikkere gordijnen het geluid ook helpen dempen.
voor in kantoortuinen hebben de grotere betere duurdere merken van buro's vaak acoustische panelen om op buro's te zetten/klemmen vaak zien ze eruit als een soort prikbord. die dingen helpen om achtergrond geluid van de "buren" dragelijk te houden, doordat mensen daarin praten. Aan de andere kant kan je ook beter je eigen vollume aanpassen.1979sentinel schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 14:47:
[...]
Helaas a) kan niet tegen hoofdtelefoon b) gevoelig voor geluid c) praat ik soms wat hard tijdens video vergaderingen
[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 15-01-2022 16:13 ]
Geen wand met geluidsisolerend materiaal maken. Een schot met geluiddempend/absorberend materiaal doen. Wellicht ook op de wanden iets van absorptie plaatsen als het er nog niet is.
Dubbel effect:
- Geluiddrukniveau in de ruimte neemt af door absorptie, daardoor ook minder overdracht naar je vrouw
- Geluiddrukniveau in de ruimte neemt af en minder directe reflecties, daardoor ga je zelf waarschijnlijk zachter praten
Dubbel effect:
- Geluiddrukniveau in de ruimte neemt af door absorptie, daardoor ook minder overdracht naar je vrouw
- Geluiddrukniveau in de ruimte neemt af en minder directe reflecties, daardoor ga je zelf waarschijnlijk zachter praten
Life is not about specs, it is about joy!
Ik krijg dan zonlicht reflectie in mijn bril, dus dit is de fijnste opstelling vanuit dat punt.Toke_gt schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:58:
[...]
Praktische oplossing, maar misschien toch over het hoofd gezien: kan jouw bureau een slag gedraaid worden, of zo geplaatst dat je niet meer richting deur praat? Maar tegen een muur waar je bijvoorbeeld een kleed kunt hangen om het geluid te dempen? Of kun je tijdens de vergadering je stoel een andere kant op draaien? Uit ervaring weet ik dat dat enorm veel verschil kan maken.
Opstelling geldt overigens ook voor je partner. Als jullie nu min of meer recht tegenover elkaar zitten, heb je het meest last van elkaar. Heb je al geprobeerd daarin iets te veranderen?
Verder kan materiaal als een kleed op de vloer of dikkere gordijnen het geluid ook helpen dempen.
Zoiets was ik dus (denk ik) aan het denken. Twee mdf platen met daartussen geluidsisolerend materiaal en aan bureauzijde dan die absorberende panelen. Is dat wat je bedoeld?bartvl schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:12:
Geen wand met geluidsisolerend materiaal maken. Een schot met geluiddempend/absorberend materiaal doen. Wellicht ook op de wanden iets van absorptie plaatsen als het er nog niet is.
Dubbel effect:
je moet denken in zacht materiaal uiteaard moet iets het overeind houden maar sandwich gaan maken met mdf en iets er tussen heeft geen zin het geluid gaat er gewoon omheen dan kan je beter investeren in dikker en/of meer absorbtie materiaal veel massa (mdf) helpt vooral als isolatie, maar je bent niet aan het isoleren. je bent aan het absorberen een raamwerk met een isolatie materiaal en een stofje eromheen is in basis al goed.1979sentinel schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:41:
[...]
Zoiets was ik dus (denk ik) aan het denken. Twee mdf platen met daartussen geluidsisolerend materiaal en aan bureauzijde dan die absorberende panelen. Is dat wat je bedoeld?
mensen die ze zelf maken gebruiken vaak rockwol en iets van jute ofzo. maar het kan van alles zijn. zolang de stof maar goed kan ademen. zodat het geluid de isolatie in kan waar het alle kanten opgaat em om wordt gezet in kleine beweging (haartjes van de isolatie) en zijn energie kwijt raakt. en daardooor geen echo etc meer kan maken in een kamer
Top advies!! Bedankttwain4me schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:04:
[...]
je moet denken in zacht materiaal uiteaard moet iets het overeind houden maar sandwich gaan maken met mdf en iets er tussen heeft geen zin het geluid gaat er gewoon omheen dan kan je beter investeren in dikker en/of meer absorbtie materiaal veel massa (mdf) helpt vooral als isolatie, maar je bent niet aan het isoleren. je bent aan het absorberen een raamwerk met een isolatie materiaal en een stofje eromheen is in basis al goed.
mensen die ze zelf maken gebruiken vaak rockwol en iets van jute ofzo. maar het kan van alles zijn. zolang de stof maar goed kan ademen. zodat het geluid de isolatie in kan waar het alle kanten opgaat em om wordt gezet in kleine beweging (haartjes van de isolatie) en zijn energie kwijt raakt. en daardooor geen echo etc meer kan maken in een kamer
Ik zou eens een simpele geluidsmeter app op je smartphone installeren en die aanzetten tijdens meetings. Je zal merken dat als je stiller gaat praten, mensen je nog steeds duidelijk horen in de call 
Ik heb hetzelfde probleem in open offices, ben zelf wat hardhorig en niet altijd bewust van de luidheid van mijn stem
Ik heb hetzelfde probleem in open offices, ben zelf wat hardhorig en niet altijd bewust van de luidheid van mijn stem
Toevallig net gedaan en mijn vrouw gevraagd hoe hard ik praat. Vervolgens muziek op zelfde volume, ik dacht dat ik doof werd hoe hard dat het was haha..Lt.Mitchell schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 17:46:
Ik zou eens een simpele geluidsmeter app op je smartphone installeren en die aanzetten tijdens meetings. Je zal merken dat als je stiller gaat praten, mensen je nog steeds duidelijk horen in de call
Daarna op haar werkkamer geluid van mijn werkkamer gemeten en zit ik op 40db zonder aanpassingen en 36db met dekens op meerdere manieren..
Dus al twee lessen: ik praat luid en zij hoort wel heel veel haha
Afhankelijk van je ruimte in de werkkamer en in je portemonnee,
Een accoustische stoel?
Screen of andere zonwering zodat je de andere kant op kan praten zonder zon in je ogen.
En vergeet niet, zoals hierboven al aangegeven, te absorberen
Een accoustische stoel?
Screen of andere zonwering zodat je de andere kant op kan praten zonder zon in je ogen.
En vergeet niet, zoals hierboven al aangegeven, te absorberen
Pagina: 1