Enkel glas voordeur aanpakken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:49

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Onze voordeur is de laatste plaats in huis met enkel glas. Omdat het 9 kleine ruitjes zijn, vervang je die ook niet zomaar door HR++. De deur is verder nog prima, dus vervangen is niet echt duurzaam. Zou het zin hebben om aan de binnenkant een extra ruit over het geheel van de 9 ruitjes te plaatsen, of geeft dat alleen maar vochtproblemen ertussen? En hoe pak je dat verstandig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JME schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:
Onze voordeur is de laatste plaats in huis met enkel glas. Omdat het 9 kleine ruitjes zijn, vervang je die ook niet zomaar door HR++. De deur is verder nog prima, dus vervangen is niet echt duurzaam. Zou het zin hebben om aan de binnenkant een extra ruit over het geheel van de 9 ruitjes te plaatsen, of geeft dat alleen maar vochtproblemen ertussen? En hoe pak je dat verstandig aan?
Foto ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIPOyDkcX9mYjO2eAspGM9M5A4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ecA5Zu7djaQWp3Bfnm4uOS7P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Laatst online: 11:58
Is een grote ruit over alle ruitjes heen geen optie?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dat was dus mijn vraag… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nieuwe deur met HR glas. Zou er zo niet mee gaan klooien, en wat bespaar je ermee als je dit vervangt ?

edit: je zit ook met die boog bovenin

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 15-01-2022 11:52 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
Ah ja, sorry, beter lezen hier :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 10:21
Één grote ruit aan de binnenkant is zeker een oplossing. Kan van glas of plexiglas (3 mm) zijn. Met plexiglas kan je ook de "boog" in zagen.
Ik zou wel eerst een rubber profieltje rondom het glas plaatsen en dan met een aluminium h-profiel dit tegen de deur schroeven.
Had ik toentertijd ook gedaan, gaat prima en houd de kou buiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Dixie op 15-01-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenVW76
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:00
Ik heb laatst in een vergelijkbare situatie een dubbelglas plaat over alle ruitjes heen gezet. Ik kreeg alleen erg veel condensatie tussen het dubbelglas en de enkelglas ruitjes. Ik had gehoopt door de aansluiting luchtdicht te maken dit te voorkomen maar het resulteerde in condens dat daarna nergens heen kon. Ik ga het binnenkort opnieuw proberen, maar dan met ventilatie tussen het enkel en dubbelglas. Mocht er dan condens op komen kan het tenminste verdampen, is de gedachte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Een ruit ervoor zou misschien technisch aan isolatiewaarde wel iets opleveren, maar je gaat condensvorming ertussen krijgen en daar win je niks mee.

Het glas vervangen kan, maar uiteindelijk kun je beter een nieuwe deur nemen als je de prijs / kwaliteit verhouding bekijkt :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Dat is precies de afweging voor mij. Ik wil van de huidige koudebrug en condens af, maar als ik straks opgesloten condens heb dan ben ik van de regen in de drup. Ventilatieruimte kan natuurlijk, maar heb ik dan niet nog steeds die koudebrug en condens op de deurruitjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:08

orf

Volgens mij kom je ook in de knoop met de deurklink als je er een voorzet (achterzet?) raam bij plaatst.

Ik heb aan de binnenkant van glas-in-loodramen dubbelglas geplaatst. Tussen het dubbelglas en het glas-in-lood heb ik aluminium dubbelglasprofielen geplaatst met droogmiddel om condens te voorkomen. Dat werkt supergoed. Ik heb nog geen enkele keer condens gezien in de afgelopen 10 maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 19:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSwD25LES5hxLoT0WboccyAMRDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njUbrLwZgRpnhaTvRTayyBuV.jpg?f=fotoalbum_large

Heb ook zoiets bij onze voordeur gedaan. Hardhouten latjes van de Hornbach die al ingefreesd zijn. Afgelakt en plexiglas erin (betere isolatiewaarde dan glas), bevestigd met messing schroefjes. Geen last van condens (vanwege het plexiglas?). Hetzelfde gedaan bij raampjes in de wc en kelder. Scheelt aanmerkelijk!

Deze latjes.

[ Voor 10% gewijzigd door BigSurf op 15-01-2022 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BigSurf schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:03:
[Afbeelding]
Heb ook zoiets bij onze voordeur gedaan. Hardhouten latjes van de Hornbach die al ingefreesd zijn. Afgelakt en plexiglas erin (betere isolatiewaarde dan glas), bevestigd met messing schroefjes. Geen last van condens. Hetzelfde gedaan bij raampjes in de wc en kelder. Scheelt aanmerkelijk!
Ik zou vanwege de looks geen voorstander zijn van een plexiglas plaat op die deur schroeven, maar dit heb je alleraardigst uitgevoerd. Netjes hoor :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou echt kiezen voor een nieuwe deur.
Voorzetruitjes levert inderdaad condens op, want dat krijg je gewoon niet goed luchtdicht. En de isolatie is pakken minder dan met Argon gevuld HR++ beglazing.

De oude deur ben je zo kwijt op Marktplaats, ik spreek uit ervaring. Dus duurzaamheid is niet echt een probleem :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Naast duurzaamheid spelen natuurlijk ook de kosten…
Ik ga er eens op broeden. Iemand goede (of juiste slechte) ervaring met een deurentoko?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:50
Wil je de ruitjes zo houden, of zou het een optie zijn die helemaal te verwijderen? Als je dan de bovenkant recht maakt kan er mogelijk gewoon een rechthoekig stuk HR++ glas in. Dat zou redelijk makkelijk zelf te doen zijn. Je deur krijgt wel een heel ander uiterlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Creatief idee, maar ik vrees dat dat niet past bij de uitstraling van de deur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:15
Veel mensen zullen het niet mooi vinden, maar als je snel wilt testen en zien welk resultaat een 2de laag heeft.
https://www.tesa.com/nl-n...esamoll-thermo-cover.html
In het verleden op een enkel glas aluminium voordeur gezet en verbaasd hoe goed dit werkte 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-06 21:55
Waarom niet alle ruitjes vervangen door dubbelglas? Het is een hoop werk maar het kost een stuk minder dan een nieuwe deur als je het zelf doet.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:53

Santford

FP PowerMod
Een grote ruit past misschien niet bij de uitstraling van de deur. Maar met wat sierlijstjes met facetranden en eventueel wat houten panelen kun je behoorlijk wat veranderen en zo met relatief weinig moeite boven en onder weer tot een geheel maken.

Bijvoorbeeld door de ruitjes te vervangen door twee rechtopstaande rechthoekige ruiten en beneden op de deur een kader te maken van lijstjes met dezelfde breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-06 12:26

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

JukeboxBill schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:19:
Waarom niet alle ruitjes vervangen door dubbelglas? Het is een hoop werk maar het kost een stuk minder dan een nieuwe deur als je het zelf doet.
Ik zou dan een groot paneel dubbelglas nemen, ziet er meteen een stuk minder oudbollig uit.

Mocht je het echt terug willen brengen naar het origineel, dan kun je die houtstructuur ook terug op het grote paneel plaatsen?

En anders de hele deur vervangen, ik neem aan dat de deur zelf ook niet geïsoleerd is en wellicht ook nog wat lucht doorlaat aan de zijkanten en/of ook geen bijzonder goed slot/meerpuntssluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:19

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan een grote ruit gebruiken met ingebouwde roedes of roedes op het glas plakken. ik zou dus alle latjes wegzagen en nieuwe (laten) plaatsen op een grote ruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Bedankt allemaal voor alle ideeën. We gaan de verschillende opties afwegen. Waarbij een nieuwe deur zeker een reële kans begint te maken. Want inderdaad ook geen driepuntssluiting, geen isolatie, randen die net niet 100% tochtdicht zijn, dat soort dingen.
Dus opnieuw: als iemand goede ervaringen heeft met een deurentoko (inclusief monteren) dan hoor ik het graag. Het kozijn is van hout dus de deur moet dat ook worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
_NvS_ schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:17:
Veel mensen zullen het niet mooi vinden, maar als je snel wilt testen en zien welk resultaat een 2de laag heeft.
In het verleden op een enkel glas aluminium voordeur gezet en verbaasd hoe goed dit werkte 😊
Werkt dit ook op kozijnen met koudebrug waar wel HR++ glas in zit? En zou dat dan wat opleveren qua comfort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:21

Speedmaster

Make my day...

Zaag het houtwerk uit de deur, plaats 1 grote ruit en lijm daar het ruitjesframe op. Dan lijkt het net 9 ruitjes van een afstand maar is de isolatie wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:16
JME schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:37:
Bedankt allemaal voor alle ideeën. We gaan de verschillende opties afwegen. Waarbij een nieuwe deur zeker een reële kans begint te maken. Want inderdaad ook geen driepuntssluiting, geen isolatie, randen die net niet 100% tochtdicht zijn, dat soort dingen.
Dus opnieuw: als iemand goede ervaringen heeft met een deurentoko (inclusief monteren) dan hoor ik het graag. Het kozijn is van hout dus de deur moet dat ook worden.
Ervaringsdeskundige hier:
ALS je al aan de slag gaat met een voorzetruit: let op dat je voldoende ruim over het bestaande glas gaat met het voorzetdeel... want (per ongeluk) proberen een schroef door glas heen te schroeven levert een gebroken ruit op.

Verder: we hebben hier ook een mooie sfeervolle gezellige voordeur die waarschijnlijk uit een oude boerderij of zo komt. Met toevallig ook zo'n 3 x 3 enkel glas ramen er in. Naast de voordeur nog een stuk met enkel glas.
Vorige bewoner had al een voorzetwand over het 3x3 glas gedaan, maar eerlijk gezegd nooit iets van condens gezien (betekent dat misschien dat het niet netjes luchtdicht afsluit?). Zelf dus geprobeerd twee voorzetruiten over het stuk naast de voordeur te plaatsen, waarbij 1 ruit dus nu een barst heeft.

Maar ook bij ons: voordeur kiert aan alle kanten (je kan door de kier gewoon naar buiten kijken) en de isolatiewaarde van de deur zelf zal al niet heel goed zijn. Ondanks alle voorzetwanden en tochtstrips is de hal gewoon oncomfortabel koud.
Ofwel: wij zijn nu druk aan het orienteren op een nieuwe deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
vanaalten schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:04:
wij zijn nu druk aan het orienteren op een nieuwe deur.
Snap ik. Zou je je bevindingen tzt hier willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-06 17:06

PauseBreak

derp!

Wat je ook kunt doen om wat tijd te winnen en ondertussen toch wat comfort te verhogen:
Isolatiefolie erachter plakken.

Hebben we hier ook gedaan en dat werkt echt best goed. Kan je in de tussentijd even nadenken wat je op lange termijn voor oplossing wilt toepassen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:59

EiT

Je kan er ook een gordijn voorhangen. Dan houd je alle kou achter het gordijn en blijft de hal wel warm.
Zo loste ik dat op toen ik nog via een woningstichting huurde. Die hebben er ook een handje van om alle kozijnen te vervangen voor dubbel glas, behalve de voordeur.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:15
Weet ik niet, heb het alleen met enkelglas gebruikt ook op 1 deel van een schuifpui. Maar de kosten zijn niet hoog om het te proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door _NvS_ op 16-09-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 14:35
Erg leuk tip, ik wist niet dat dit bestond. Maar na 2 youtube filmpjes ga ik nu de auto in om het te kopen.

Kost 14-15 euro, waar hebben we het over. Ik heb ook een deur met veel van die kleine ruitjes en die deur is behoorlijk koud. Voor dat geld kan ik dit toch zeker even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ik kan me bij deze voegen als ervaringsdeskundige. Heb het ook gebruikt en was ook verbaasd over
het verkregen effect zeker als je het afzet tegen de investering :) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
JME schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:37:
Dit is typisch een klusje voor een lokale timmerman/aannemer in samenwerking met een timmerfabriek die een nieuwe voordeur op maat, naar jouw wens en moderne standaarden kan produceren.

Ander groot warmtelek is natuurlijk je brievenbus klep (mocht je die nog hebben). Gezien de kleine hoeveelheid post die ik nog ontvang hebben wij ervoor gekozen om een brievenbus buiten op te hangen en de klep achterwege te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11

pietje63

RTFM

Tesa folie werkt top. Heb het gebruikt in de kelder, en resultaat lijkt beter dan een voorzetraam. Het plakken komt wel erg nauw (in één keer goed, anders krijg je een vouw..), en je moet geen last hebben van oude verf die niet meer hecht (vorige bewoner kennelijk niet metaalverf gebruikt op verroest metaal..).

De voordeur vind ik zelf te karakteristiek voor een voorzetraam (of folie). Vervangen vond ik zelf te duur (bij ons met boog == maatwerk). Nu extra goed gekeken naar isolatie tussen vestibule en hal.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22
Wie zegt dat die ruitjes niet in HR te plaatsen zijn? Ik zou eens een glasboer laten langskomen. Wij hebben hier glas in lood rondom de voordeur (toegegeven, het zijn grotere stukken) en dat is prima te doen.

Zal best wat kosten overigens, maar onmogelijk is het vast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 09:01

Trebbors

Failure is no option!

Ik begrijp niet goed waarom het gat in de deur niet recht gezaagd kan worden? Daarna een kwestie van glas plaatsen, glaslatjes erop, schilderen en klaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Trebbors op 20-01-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Laatst online: 08-06 18:20

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dat Tesa-spul heb ik in het najaar ook geprobeerd maar ik had minder succes. Ik denk dat ik mijn folie te strak had staan na het opwarmen met de föhn waardoor de volgende dag twee van de drie plastic "ruiten" losgekomen zijn en nu dus zinloos zijn. Nu moet ik het er weer afpulken en opnieuw doen met een tweede setje en daar kijk ik al weken tegenop.

Scheelt wel dat beide setjes me toekwamen via een speciale isolatie-actie van de gemeente.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Topicstarter
Trebbors schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:46:
Ik begrijp niet goed waarom het gat in de deur niet recht gezaagd kan worden? Daarna een kwestie van glas plaatsen, glaslatjes erop, schilderen en klaar.
Kunnen is het ding niet. Het gaat om willen. Ik vind het domweg niet mooi. En het is wel de voordeur. Vandaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanaalten
JME schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 18:08:
[...]

Snap ik. Zou je je bevindingen tzt hier willen posten?
Hier afgelopen week het kozijn incl. voordeur en glas-deel ernaast laten vervangen door een hardhouten kozijn, voordeur met driepuntsluiting, triple-glas, isolerende brievenbus enzo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UsbvENEWCkmyQ45ktYDGriqIi0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YeXcyPze0OO98veWxwAPDeLC.jpg?f=fotoalbum_large
(bestrating bijwerken, nieuwe brievenbus en wat puntjes op de i missen nog, maar vrijwel klaar op de foto)

Schilderen moeten we zelf nog doen, maar wel gegrond opgeleverd. Voelt super-degelijk! 5,5cm tot 6,5cm dik afhankelijk van waar je meet. Deur dichtdoen geeft een bevredigende solide 'bonk'. Verder is het nogal subjectief maar ik vermoed dat het qua isolatie een wereld van verschil is.

Kozijn, deur, glas: €2500
Deurbeslag (incl brievenbus, bel, huisnummers): €400
Plaatsen: €600
Kan het goedkoper? Vast wel, maar dit is gedaan door een klusjesman waar we vertrouwen in hebben en een timmerfabriek waarvan we weten dat ze degelijk werk doen.

Nog te doen: nieuwe cilinder. Oude cilinder past wel maar is eigenlijk aan de binnenkant een centimeter te kort (en we willen sowieso een stap omhoog maken qua beveiliging). En wellicht nog het luik van de kruipruimte isoleren (kruipruimte zelf is al met dik schuim nageisoleerd, maar het luik is nog een kale plank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-06 16:50
Dit inderdaad. Tesa Moll doorzichtig isolatie folie. Plakrand aanbrengen, folie erop plakken. Met een hete fohn het folie laten krimpen, waardoor het strak komt te staan en met een scherp afbreekmesje de overtollige randjes buiten de plakrand verwijderen. Snel, goedkoop en wow wat helpt dat beetje folie al zeg! En geen condens er tussen.

Natuurlijk wel aangevuld met tochtsrips in het kozijn als dat niet 100% goed aansluit op je deur. Veel deuren trekken helaas wat krom in de winter.

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-06 19:58

Roi

Ben zelf momenteel aan het oriënteren naar een nieuwe voordeur en zijraam (en kozijnen), Tesa isolatiefolie begin dit jaar geplaatst maar het effect is hier minimaal, en aan de randen ziet het er toch wel rommelig en armoedig uit.
De 2 offertes die we hebben aangevraagd waren schrikbarend hoog met €12.000 en €17.000. Nu maar wat anders bedenken, ik zie online dat je gewoon deuren op maat kan bestellen en het plaatsen lijkt me simpel (gewoon ophangen aan de scharnieren?), maar ik lees regelmatig dat mensen de deuren laten plaatsen door iemand. Waarom is dat, en is dat altijd nodig voor een goed afsluitend resultaat?

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:35

pvr

Ik zou de ruitjes en roede eruit halen, en 1 ruit HR++ bestellen, of de glas boer langs laten komen.
1 ruit heeft zijn voordeel dat je het makkelijker schoonmaakt, en je kan de oude deur hergebruiken.
De ronding bovenaan kan je behouden, en staat mooi.

Je kan eventueel een foto maken van de gehele deur, en met photoshop bewerken, en kijken hoe de deur eruit ziet met een groot ruit.
Daarbij kan je de ruit HR++ bestellen, met motief, of normaal.

Een nieuwe voordeur van goede kwaliteit kost gauw 2000 euro.

En plexiglas erover heen plaatsen is houtje touwtje werk.
JME schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:44:

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:33

paQ

Ik heb gister thermo cover aangebracht op standaard (jaren 90) dubbel glas (Geen HR) in de voordeur.
Moet bekennen dat ik vooralsnog geen verschil kan waarnemen met een FLIR camera voor en na het aanbrengen.
De buiten temp zakte uiteraard in dat uurtje ook nog iets, dus de gemeten temp werd zelfs lager.

-O-

Verder wel een werkbaar en grappig product. Zou alleen zien dat het ook iets toevoegt bij me, maar schijnbaar is de winst tov dubelglas nihil / niet waarneembaar.

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 19-09-2022 09:35 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-06 11:21
pvr schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:30:
Ik zou de ruitjes en roede eruit halen, en 1 ruit HR++ bestellen, of de glas boer langs laten komen.
1 ruit heeft zijn voordeel dat je het makkelijker schoonmaakt, en je kan de oude deur hergebruiken.
De ronding bovenaan kan je behouden, en staat mooi.

Je kan eventueel een foto maken van de gehele deur, en met photoshop bewerken, en kijken hoe de deur eruit ziet met een groot ruit.
Daarbij kan je de ruit HR++ bestellen, met motief, of normaal.

Een nieuwe voordeur van goede kwaliteit kost gauw 2000 euro.

En plexiglas erover heen plaatsen is houtje touwtje werk.

[...]
Je kan op de hele ruit ook weer glasroeden plakken zodat het er als vanouds uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaSpan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 13:25
@paQ hoe heb je het gemeten? Volgens mij kunnen IR-meters niet zo goed overweg met transparante / spiegelende oppervlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gaat op glas anders prima. Ik zie niet in waarom dat hier anders moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
paQ schreef op maandag 19 september 2022 @ 17:31:
Gaat op glas anders prima. Ik zie niet in waarom dat hier anders moet zijn.
Glas reflecteert warmte, als een spiegel. Het is in elk geval iets wat regelmatig terugkomt in [IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera. De tip daar is om een stuk schilderstape op een raam te plakken voor je met een thermische camera gaat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

vanaalten schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:06:
[...]

Glas reflecteert warmte, als een spiegel. Het is in elk geval iets wat regelmatig terugkomt in [IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera. De tip daar is om een stuk schilderstape op een raam te plakken voor je met een thermische camera gaat meten.
Gewoon onder een hoek kijken, werkt wmb ook prima. Je moet je zelf niet op beeld zetten nee, want dan krijg je rare afwijkingen.
Je ziet de temp ook flink zakken gedurende de late avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Dit is het glas in kwestie inclusief de folie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxu7Mt0K9XfUYv6DXKTNwI7rd4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxH68Bb5DVwQXBwqBntqPCpK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 20-09-2022 12:01 ]

Pagina: 1