Ip adres printer niet naar buiten toe open

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickey29m
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
Hoi allemaal.

Ik heb een vraag. Ik heb een netwerkprinter staan. Die heeft bijv. Als ip adres 192.168.68.17 nou zou ik graag alleen die ip adres de toegang willen ontzeggen voor naar buiten toe. Maar wel bereikbaar op het interne netwerk.

Dit omdat hij regelmatig gegevens door stuur naar fabrikant wat ik niet wil en wat ook was afgesproken met de leverancier in het begin.

Ik heb overal deco M5 hangen en daar zit deze dan ook weer op met een switch. De decos regelen ook de op adressen. Maar kan het niet helemaal vinden in de app van de deco.

Iemand een idee.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De printer een vast (static) IP geven buiten je DHCP scope, en de gateway leeg laten. De route naar internet is dan voor je printer onbekend.

Airprint enzo werkt dan waarschijnlijk niet meer, maar iets naar je printer sturen werkt dan wel gewoon.

Anders zul je het op firewall niveau moeten regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 15-01-2022 09:10 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:13

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ik zou eens beginnen met de printer een reservation te geven, een vast IP adres, want als 'ie over een poosje een keer uit gaat en ooit weer aan heeft je blokkering weinig nut als 'ie een ander IP krijgt en je op IP gaat blocken.

Ik ben verder niet specifiek bekend met de Deco M5, maar er schijnt een firewall in te zitten; heb je daar al eens op gezocht en wat vond je en wat heb je daarvan geprobeerd? Wat ik zo 1, 2, 3 lijk te vinden is dat je 't misschien moet zoeken in de hoek van de parental controls.

Geen default gateway zetten zoals @PD2JK aangeeft is ook een optie.

[ Voor 70% gewijzigd door RobIII op 15-01-2022 09:22 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickey29m
Alle apparaten hebben vast op adres in het netwerk.
Firewall heb ik gezien inderdaad gevolg apparaat niet meer bereikbaar.

Gateway leeg laten ga ik proberen. Ben bang dat vereiste is in de firmware / software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mickey29m schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:18:
Firewall heb ik gezien inderdaad gevolg apparaat niet meer bereikbaar.
Ben bang dat je dan iets verkeerd doet (of zegt): een reguliere firewall blokkeert / controleert verkeer van buiten naar binnen. En soms andersom. Maar als je een firewall aanzet / configureert en een apparaat binnen is niet meer te bereiken binnen, dan heb je een fout gemaakt.

Overigens: welke firewall want ik lees nergens iets over de gebruikte netwerk-devices en in welke volgorde ze zijn aangesloten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickey29m
MAX3400 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Ben bang dat je dan iets verkeerd doet (of zegt): een reguliere firewall blokkeert / controleert verkeer van buiten naar binnen. En soms andersom. Maar als je een firewall aanzet / configureert en een apparaat binnen is niet meer te bereiken binnen, dan heb je een fout gemaakt.

Overigens: welke firewall want ik lees nergens iets over de gebruikte netwerk-devices en in welke volgorde ze zijn aangesloten?
Sorry ben in de war met black list en parental control.

Dat had ik geprobeerd.

Firewall zie ik nergens staan.

Ik denk dat ik er een managed switch tussen gaat zetten. Denk dat dat wat makkelijker is uiteindelijk.

Als ik terug ben ga ik nog wel even proberen met default gateway weg te halen. Lastige is alleen dat ik niet echt kan zien of het werkt. Of ik moet met een packet sniffer of iets dergelijks het ip-adres gaan onderzoeken.

Eeuhmmm ik meld me weer als ik verder ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-05 15:51
Welke router heb je?
Als je bij Ziggo zit en een Ziggo Connectbox hebt kun je daar een mac filter aanzetten die dat macadres de toegang tot het internet ontzegt.

Ik vermoed dat routers van andere providers ook wel zo'n functionaliteit hebben

[ Voor 20% gewijzigd door Ben(V) op 15-01-2022 10:34 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

mickey29m schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:27:
[...]

Ik denk dat ik er een managed switch tussen gaat zetten. Denk dat dat wat makkelijker is uiteindelijk.
Wat ga je managen dan? Hoogstens kan je op VLAN-basis je printer afschermen maar een switch doet weinig/niets aan je initiele vraagstelling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1