Toon posts:

Probleem met geluid receiver/smart-tv/decoder.

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 14:57

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Beste mensen, ik zit helemaal vast. Zie door de bomen het bos niet meer.

Wat is het geval?

Heb sinds kort een prachtige reciever van Cambridge Audio op de kop getikt , de cxr120.
Tv met hdmi op de hdmi-arc aangesloten, de decoder op HDMI 1, geen idee of dat SAT/??? is want dat geeft
Cambridge audio helaas niet aan. Wel mhl bij de HDMI8 poort, geen idee wat dat is. Er zit ook een chromecast op de tv aangesloten.

Nu heb ik de boel spelend gekregen een paar dagen terug. Het probleem dat het geluid van NED-1 (bijv) bleef spelen terwijl ik youtube opende met mijn decoders AB, kreeg ik nog opgelost. Het leek oke. Of toch niet helemaal. Als ik youtube open nml. springt de reciever van DTV (hdmi-acr poort) naar TV (HDMI-1 poort op de reciever). als ik youtube afsluit echter, springt die niet terug naar de zenders, dus ik moet DTV telkens opnieuw activeren.

Dit vind ik niet prettig en was ik ook niet gewend, met mijn ouwe Yamaha RX-V443.

Ben vandaag wat aan het stoeien geweest met de settings in de reciever en decoder en nu heb ik nog steeds hetzelfde probleem, alleen erger. Geen geluid meer als ik Youtube draai. En geen idee meer hoe ik dat terug krijg. Zoals gezegt, ik heb een black-out of zo, ik weet niet meer waar het te zoeken....

iemand enig idee? Of een betere oplossing zodat ik voorgoed van deze ellende verlost ben, zoals bijv. gewoon een optical van de TV naar de reciever?

ps: het zit nu 100% aangesloten zoals de fabrikant mij voorsteld. Hdmi-arc > tv ...hdmi 1 > decoder.

[Voor 3% gewijzigd door Madrox op 15-01-2022 02:00]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee