Vraag

• JJVerhoef
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14-01-2022
Hi,

We hebben een tweedehands Sony A7ii aangeschaft omdat we wat meer in fotografie willen verdiepen.
Bij deze koop zat een prime lens van Canon EF 50mm f/1.8 en een bevestigingsadapter Ommlight Autofocus Adapter EF-NEX .

Bij het aanpassen van de instellingen van de scherpstelfunctie van Enkelvoudige AF naar de Continue AF (AF-C) krijg ik telkens de melding 'Ongelding met deze lens', ook de MF en DMF geven deze melding.
Ook bij het instellen van de scherpstelgebied en schepstelinst. krijg ik de melding 'Deze bediening of instelling is niet beschikbaar als volgt; schepstelfunctie enkelvoudige AF'

Terwijl ik dit in het begin wel kon aanpassen. Lukt dat nu ineens niet meer.

Wie kan ons helpen? Heeft dit te maken met de lens? Of moeten we een andere instellingen aanpassen?
Als het met de lens te maken heeft moeten we dan een nieuwe lens aanschaffen? Maar waarom lukt het dan eerst wel?

Alle reacties

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:13
Bedoel je met het in begin wel aan kunnen passen, dat dit kon met die Canon lens en adapter op de camera? Sommige instellingen zijn (on)mogelijk bij andere lenzen, zeker met adapters kunnen de mogelijkheden beperkt worden.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:02
De Commlight adapter is niet direct de meest ondersteunde of functionele. Ik denk dat je hier misschien al een deel van de opties verliest die je misschien zou willen hebben. Het kan dat deze adapter in combinatie met body en lens gewoon geen AF-C ondersteunt.
Ik heb zelf ook de A7II gehad voor ik mijn A7RIV kocht, en AF-C was zoiezo vaak geen succes. Jammer genoeg.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee