De mss wil graag Word en Excel privé kunnen gebruiken zonder tussenkomst van haar werk account. En dat kan ik mij goed indenken. Nu hebben we in huis nog een 'vaste' PC die voor mij het beste en snelste werkt. Daarnaast gebruiken we een chromebook voor algemene zaken. Mijn vraag is, als ik een MS 365 family pakket aanschaf, kan ik dat én op de PC gebruiken én op de chromebook? De mss is nogal gehecht aan de PC versie van Word en Excel en heeft wat moeite met de online omgeving. Geeft dat nog uitdagingen of kun je het zowel op chromebook als op PC als applicatie draaien met de gekoppelde functionaliteiten? Via surfspot en schoolspot kan ik relatief voordelig ook een officepakket met jaar licentie aanschaffen maar dat is voor slechts 1 persoon en 1 apparaat en niet voor chromebook. En juist de combi is voor ons belangrijk.
Vraag
Alle reacties
Volgens de productpagina kan iedere gebruiker in een family abonnement 5 apparaten tegelijk gebruiken. Dus laptop en chromebook en daarnaast nog 3 andere.Elke gebruiker kan op maximaal 5 apparaten tegelijkertijd met het abonnement werken
#letmegooglethatforyou
Een chromebook ondersteunt geen desktop apps van Office, je hebt hierop wel toegang tot de online varianten van MS Office
How to access Microsoft Office on a Chromebook
Desktop apps van Office heb je voor Windows en Mac
Licentie vormen van Office voor persoonlijk gebruik:
https://www.microsoft.com...ll-microsoft-365-products
En hier staat handig uitgelegd hoe te gebruiken:
https://www.tenforums.com...icrosoft%20365%20Personal
Dus ja, je kunt Office met een abonnement installeren op meerdere apparaten.
Met de (beperktere) koop versie slechts op 1 apparaat en dan heb je ook geen toegang tot de online variant dus dat is minder praktisch met je Chromebook. Ook heb je geen toegang tot OneDrive
De family variant is economisch zeer interessant als je ook echt meer dan 2 PC's gebruikt OF meerdere accounts wilt gebruiken. Bijvoorbeeld jij en je partner op 1 PC met elk je eigen account (en OneDrive)
Office family kun je delen met meerder personen (in principe ook buiten je huishouding). Ik deel mijn family abo met mijn vriendin, 2 kids, mijn broer en een goede vriend dat past precies.
Office personal is 1 account maar elke gebruiker mag Office op meerdere apparaten installeren (max 5).
Wil je office in een plan aanschaffen dan kan het interessant zijn om dat te doen via een reseller zoals Nandu Software, dan krijg je ook nog eens een flinke korting.
MS geeft je korting als je je abo verlengt, maar "koop" je deze het jaar daarop ook via Nandu dan kun je ook weer een voucher code krijgen die je inwisselt op de MS site tegen een hogere korting dan MS je biedt. Op die manier verleng je je abo tegen een spotprijs
How to access Microsoft Office on a Chromebook
Desktop apps van Office heb je voor Windows en Mac
Licentie vormen van Office voor persoonlijk gebruik:
https://www.microsoft.com...ll-microsoft-365-products
En hier staat handig uitgelegd hoe te gebruiken:
https://www.tenforums.com...icrosoft%20365%20Personal
Dus ja, je kunt Office met een abonnement installeren op meerdere apparaten.
Met de (beperktere) koop versie slechts op 1 apparaat en dan heb je ook geen toegang tot de online variant dus dat is minder praktisch met je Chromebook. Ook heb je geen toegang tot OneDrive
De family variant is economisch zeer interessant als je ook echt meer dan 2 PC's gebruikt OF meerdere accounts wilt gebruiken. Bijvoorbeeld jij en je partner op 1 PC met elk je eigen account (en OneDrive)
Office family kun je delen met meerder personen (in principe ook buiten je huishouding). Ik deel mijn family abo met mijn vriendin, 2 kids, mijn broer en een goede vriend dat past precies.
Office personal is 1 account maar elke gebruiker mag Office op meerdere apparaten installeren (max 5).
Wil je office in een plan aanschaffen dan kan het interessant zijn om dat te doen via een reseller zoals Nandu Software, dan krijg je ook nog eens een flinke korting.
MS geeft je korting als je je abo verlengt, maar "koop" je deze het jaar daarop ook via Nandu dan kun je ook weer een voucher code krijgen die je inwisselt op de MS site tegen een hogere korting dan MS je biedt. Op die manier verleng je je abo tegen een spotprijs
[Voor 4% gewijzigd door akimosan op 15-01-2022 10:15]
Top reactie. Dank je wel! Precies wat ik had gehoopt en waar ik mee verder kan.