Toon posts:

Vaatwasser heeft geen warm water meer

Pagina: 1
Acties:

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:06
Onze Siemens inbouwvaatwasser geeft geen warm water meer tijdens de programma's. Het is een Sx836x12ie/41 van ongeveer 4 jaar oud. Hij geeft geen error, het programma wordt wel afgedraaid alleen zonder warm water/

Rare is wel dat er in de nacht de aardlekschakelaar eruit is geklapt. Ik weet niet of dit een relatie heeft met elkaar, maar sindsdien geeft de vaatwasser dus geen warm water meer en derhalve wordt de vaat ook niet schoon en blijft nat.

Ik had al gekeken waar dit aan kan liggen, dus bijvoorbeeld de thermostaat is kapot. Iemand een idee en kan het te maken hebben dat iets kapot is gegaan van de vaatwasser die de aardlek eruit heeft laten klappen.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welke foutmelding geeft de vaatwasser bij gebruik? Bij mij was het de warmtepomp die het begeven had, een bekend euvel bij (Siemens) vaatwassers...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je verwarmingselement heeft het vermoedelijk begeven, onlangs ook gehad en vaatwasser helaas gearchiveerd, hoewel die al >10 jaar oud was. Geen idee hoe makkelijk dit te repareren is en hoe of wat...

Hier stond een dode link.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:42
Dat moet het warmte element zijn inderdaad. Staat wellicht hierbij: https://www.europart.nl/zoeken?keyword=sx836x12ie

Zit bovenop de bodem gemonteerd meestal. Maar moet van onder los.

YouTube: YouTube

Die aardlek, dat kwam denk ik juist door het kapotte element, niet andersom. Had je de vaatwasser toen aanstaan?

[Voor 28% gewijzigd door NimRod1337 op 14-01-2022 20:24]

• mierenfokker
Teleluvr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:07:
Welke foutmelding geeft de vaatwasser bij gebruik? Bij mij was het de warmtepomp die het begeven had, een bekend euvel bij (Siemens) vaatwassers...
Dat is het vreemde, hij geeft geen foutmelding.

• mierenfokker

• NimRod1337
Ik zou zeggen datgene dat de warmte maakt, niet wat het afgeeft, dus dan die pomp. Maar zeker weten doe ik het niet.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:32

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb het 2x met een samsung wasmachine gehad. Warmte element ruimte zat helemaal vol met kalk aanslag waardoor ik kortsluiting kreeg. Zal wel iets anders in elkaar zitten maar zie een overeenkomst. Was bij machine zelf makkelijk te fixen door nieuw element te kopen en vervangen.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• mierenfokker
NimRod1337 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:40:
Ik zou zeggen datgene dat de warmte maakt, niet wat het afgeeft, dus dan die pomp. Maar zeker weten doe ik het niet.
Thanks, denk ook dat het de pomp is. Ff inschatten of het door mijzelf te maken is :)

Repareren kost 100 euro voorrijkosten, kosten voor het onderdeel (zal wel 150 euro zijn dus volledige prijs) en dan 10 euro per 6 minuten reparatie. Dus kan dan misschien zelfs beter een nieuwe kopen ;(

Oh ja en ze kunnen pas de 25ste. Voor ons geen optie, we kunnen niet 2 weken zonder ;)

[Voor 7% gewijzigd door mierenfokker op 14-01-2022 20:49]

• NimRod1337
mierenfokker schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Thanks, denk ook dat het de pomp is. Ff inschatten of het door mijzelf te maken is :)

Repareren kost 100 euro voorrijkosten, kosten voor het onderdeel (zal wel 150 euro zijn dus volledige prijs) en dan 10 euro per 6 minuten reparatie. Dus kan dan misschien zelfs beter een nieuwe kopen ;(
Ja balen, en zonde. Ik kom altijd een heel eind met Youtube. Heb met de wasmachine nu wat dingen. Eigenlijk lukt dat prima. Ik zou het gewoon proberen, even met iemand samen, koffie erbij etc.

YouTube: Dishwasher how to replace a Pump Bosch, Neff or Siemens E25 fault

[Voor 9% gewijzigd door NimRod1337 op 14-01-2022 20:49]

• NimRod1337
Volgens mij best doable als ik dat zo zie :) Trek er een weekend middag voor uit. Een nieuwe vergelijkbare heb je ook niet voor 3-400.

[Voor 50% gewijzigd door NimRod1337 op 14-01-2022 20:53]

• mierenfokker
Thanks allemaal, pomp is besteld. Wordt hopelijk morgen geleverd door DHL. Ik hou jullie op de hoogte.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:13

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zal wel simpel zijn, maar de pomp pompt toch? Het element maakt de warmte? Als je vaat er semi schoon nog uitkomt, maar koud en halfvuil, dan werkt de pomp toch nog?

Hier stond een dode link.

• NimRod1337
Ah lekker snel, gaat goedkomen. Let op de schroeven, hou goed bij welke waar gaan. Even in bakjes met een briefje erbij. En pak je accuboor/schroever. Haal desnoods eerst een setje bits met torx bij de Action. Is weer open morgen. Accuboor scheelt zoveel tijd.

• NimRod1337
@strandbal Die wisselaar ziet er volgens mij niet uit dat die de warmte maakt, maar afgeeft. Er zit ook geen dikke stekker op wat een paar ampere aan kan. Maar nogmaals, dit weet ik niet helemaal zeker.

De pomp heet hittepomp. Die heeft wel een dikke stekker. Er zit niet zo'n simpel staaf element op de bodem. Maar dat moet @mierenfokker even controleren.

[Voor 22% gewijzigd door NimRod1337 op 14-01-2022 21:12]

• mierenfokker

• mierenfokker
Inmiddels draait de vaatwasser nu weer. Warmtepomp vervangen en dat was inderdaad het euvel. Eigenlijk het moeilijkste was de vaatwasser onder de keuken uit te krijgen. Klote inbouwdingen. De filmpjes hierboven waren voor andere modellen, geen inbouw. Moest even zoeken waar de pomp zich bevond. 3 kabeltjes lostrekken en een ring weer vastmaken. Voor de rest niet veel schroefjes hoeven te doen. Zal zo wel weer lastig worden om hem weer in te bouwen. Ga zo ook nog even de hendel er beter op doen, deze zit los. Maar dat heeft hier niet mee te maken.

Klusje was do-able, maar toch ook best lastig. En een gokje wat betreft het onderdeel. Bedankt allemaal voor jullie adviezen. Top!!! :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee