Toon posts:

[Debian] Installatie - No Debian cd gevonden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de debian stable iso gedownload via linuxiso.org. Ik heb geprobeerd het te installeren, het base systeem gaat goed, netwerk instellingen ingevoerd, root gebruiker aangemaakt, gereboot, allemaal geen probleem. Maar dan gaan we de echte packages installeren: Ik zeg dat ik ze van de Cd wil halen (heb alleen cd 1, is dat genoeg?) hij kijkt even op de cd, en zegt dan dat het niet de debian cd is :? Ik heb even op de cd gekeken, er zijn in elke directory wel een paar bestanden met grootte 0 bytes.

Dat zal zeker wel betekenen dat het downloaden niet helemaal goed is gegaan neem ik aan? Enig idee waar ik een wel goed werkende iso kan krijgen?

(ik vraag het even voordat hij weer een paar uur aan het downloaden is ;))

Bvd.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Debian's APT heeft de file packages.gz nodig. Die leest 'ie dan in, zodat 'ie weet wát waar staat. Hij vraagt vanzelf of er meerder CD's zijn. De binairy-1 is i.i.g. voldoende.

Kijk even of er in de root van de CD packages.gz voorkomt en controleer ook je apt-sources.list. Daarin moet je natuurlijk wél naar je CDROM verwijzen!!

Mis je de packages.gz, stel dan een network source in voor apt, en sleur e.e.a. over.
Wat ook kan, maar dan wordt dselect niet ge-update, is m.b.v. dpkg -i de .deb files met de hand installeren.

Success!!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 17:15 schreef The_Jester het volgende:
Kijk even of er in de root van de CD packages.gz voorkomt en controleer ook je apt-sources.list. Daarin moet je natuurlijk wél naar je CDROM verwijzen!!
Nee packages.gz is er niet, de cd wordt wel gecontroleerd, maar als dit bestand niet bestaat gaat het natuurlijk niet lukken :D

Waar ik mee zit is dat veel packages gewoon grootte 0 hebben, dat kan volgens mij niet kloppen.

Verwijderd

Bootable :?

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Inderdaad! Wat je altijd moet doen bij debian, is de MD5SUM checken. Als er ook maar één package niet compleet c.q. correct is overgetrokken, zijn die MD5SUMs niet aan elkaar gelijk!!

Persoonlijk raad ik je het volgende aan:
Koop voor die paar centjes een distro bij http://www.dddi.nl/ en doe dan een apt-get update van het net. Heb je altijd nog de potato (2.2r3) om op terug te vallen. Heb ik ook gedaan en ik ben zeer te spreken!

Je kunt zlefs je orderstatus op het net volgen. Had alle 7 CD's in 10 dagen thuis!

Heb je daar géén zin in, sleur dan de ISO nog eens over van de Nederlandse mirror en check die g*dvergeten MD5SUM!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

Topicstarter
Rustig rustig ;) Ik heb de md5 sums gevonden, maar hoe ik "ze moet checken" is me een raadsel, is daar een utility voor (windows, want da's het enige wat ik op het moment draai).

Let wel:
/me is op vele fronten nog een newbie :Y)

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, al gevonden :)

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:15

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

ik heb ook debian van linuxiso gedownload maar bij mij lukt het al niet eens omte beginnen met installle hij vraagt om een of ander rescue disk heb ik de verkeerder gedownload ofzo ???

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
je hebt em denk wel goed gedownload
om die rescue diskette vraagt ie altijd
deze staat op de cd #1

maar ik raad je aan om deze handleiding door te nemen.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Devel: Als je een fatsoenlijke internetverbinding hebt, kun je ook apt instellen dat hij packages van de Debian mirrors sleept.
Pagina: 1