Toon posts:

Blauw scherm Video TDR Failure

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Qspink
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:11
Hallo,

Sinds een aantal dagen krijg ik het volgende scherm.

Dit scherm komt uit het niets naar voren.
Mijn desktop wordt eigenlijk alleen gebruikt om mee te game en dan wat op internet rond te browsen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Dit is het systeem dat ik gebruik:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700K€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenAsus ROG Strix Z370-H Gaming€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce GTX 1080 8G (rev. 2.0)€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda, 2TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT S340 Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,74€ 50,74
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 63,90€ 63,90
1VoedingenSeasonic Focus Plus 550 Gold€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX300 2,5" 525GB€ 141,90€ 141,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,54

Met de volgende schermen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenASUS VW192G Zwart€ 0,-€ 0,-
1MonitorenPhilips 276E8VJSB Zwart€ 298,90€ 298,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 298,90

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb op internet gezocht naar oplossingen en heb het volgende geprobeerd:
- Stuurprogramma's geupdate
- Windows geupdate
- Furmark stresstest uitgevoerd, 30 minuten lang (geen crash gehad)
- MSI afterburner gedownload en de core clock op -50 ipv 0
- nvidia PhysX instellingen van "automatische selectie" naar "Nvidia geforce GTX 1080" gezet

Het vreemde is dat ik dit probleem nog geen enkele keer tijdens het game heb gehad. Altijd als ik wat zit te browsen.

Hopelijk heeft iemand anders nog andere tips om uit te proberen.

Alle reacties

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-03 08:02

Yinko

brb ben ff klagen lol

Kijk is in je Windows Event viewer of je iets kunt vinden. Wellicht kom je er dan zelf uit en laat het anders even weten: https://allthings.how/how...ent-viewer-on-windows-10/

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-03 14:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit is een Nvidia driver probleem.

Probeer in veilige modus DDU te draaien en de drivers opnieuw te installeren.

I reject your reality and substitute my own

• Qspink
Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer.
nelizmastr schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:42:
Dit is een Nvidia driver probleem.

Probeer in veilige modus DDU te draaien en de drivers opnieuw te installeren.
Dit heb ik gedaan, helaas krijg ik nog steeds last van hetzelfde blauwe scherm.
Vanochtend m'n computer opgestart en even naar beneden koffie gehaald. Kom terug en ineens blauw scherm, pc was net opgestart...
Yinko schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:14:
Kijk is in je Windows Event viewer of je iets kunt vinden. Wellicht kom je er dan zelf uit en laat het anders even weten: https://allthings.how/how...ent-viewer-on-windows-10/
Voorbeeld:

Omdat ik het blauwe scherm meteen zag heb ik een event van het afgelopen uur gemaakt. Ik kom er alleen niet uit, dus ga even verder zoeken.

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-03 08:02

Yinko

brb ben ff klagen lol

Ik geloof dat je bij de regel wer-systemerrorreporting moet zijn voor een BSOD. Zou je die is willen aantikken en eventueel een schermafbeelding willen toevoegen?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:57
Qspink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:39:
Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer.

[...]

Dit heb ik gedaan, helaas krijg ik nog steeds last van hetzelfde blauwe scherm.
Vanochtend m'n computer opgestart en even naar beneden koffie gehaald. Kom terug en ineens blauw scherm, pc was net opgestart...

[...]

Voorbeeld:
[Afbeelding]

Omdat ik het blauwe scherm meteen zag heb ik een event van het afgelopen uur gemaakt. Ik kom er alleen niet uit, dus ga even verder zoeken.
Heb je al een andere driver geprobeerd? Nieuwe drivers werken niet altijd goed samen met wat oudere hardware.

En welke driver versie gebruik je nu?

• Qspink
Yinko schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 09:45:
[...]

Ik geloof dat je bij de regel wer-systemerrorreporting moet zijn voor een BSOD. Zou je die is willen aantikken en eventueel een schermafbeelding willen toevoegen?
2 screenshots gemaakt van dezelfde error:

• Qspink
freaky35 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Heb je al een andere driver geprobeerd? Nieuwe drivers werken niet altijd goed samen met wat oudere hardware.

En welke driver versie gebruik je nu?
Ik heb alleen de nieuwste driver gedownload en geprobeerd die werd aangegeven op de nvidia website.
Dat is dan versie 511.23 voor de Geforce GTX 1080

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:57
Qspink schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb alleen de nieuwste driver gedownload en geprobeerd die werd aangegeven op de nvidia website.
Dat is dan versie 511.23 voor de Geforce GTX 1080
Probeer de driver er voor zit , die heb ik met mijn 1080 gtx gebruikt die had geen Problemen bij mij.

• Qspink
freaky35 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Probeer de driver er voor zit , die heb ik met mijn 1080 gtx gebruikt die had geen Problemen bij mij.
Heeft even geduurd, maar wilde even zeker weten of een oudere driver het probleem zou verhelpen.
Dit lijkt voor nu gelukt, geen blauw scherm meer gehad.
Bedankt!

• Qspink
Helaas sinds een aantal dagen alweer last van hetzelfde blauwe scherm, steeds als er weinig tot niks met het systeem wordt gedaan.

• juulius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 14:49
- misschien de kaart even los halen en in een ander slot zetten, kijken wat dat oplevert
- kijken of voeding van de kaart ok is, zit deze er goed in
- is er een mogelijkheid een andere kaart erin te stoppen, of dat je mobo toevallig een vga/hdmi output heeft om te kijken of het probleem echt weg komt bij de kaart.

- misschien een stress test uitvoeren op de GPU? (heaven benchmark bijv.) om te kijken of het probleem of rare artifacts naar voren komen.

ik heb dit geklooi ook gehad met een GTX770 waarbij de GPU gewoon de geest had gegeven, kon er mee gamen en alles maar tijdens de simpelste taken (browsen bijv.) poef BSOD. toen ik een heaven benchmark deed zag ik allerlei rare artifacts naar voren komen
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee