Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door Monkeydancer op 14-01-2022 17:56 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Anoniem: 677216
[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 14-01-2022 17:59 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ja dringende schuld kwam ik ook tegen alleen wat dan dringende schuld is wordt niet duidelijk uitgelegd.Rukapul schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:02:
Dringende schuld inderdaad (uitzonderingsgrond schenkbelasting).
En anders zou je nog kunnen zien dat er sprake is van gezamenlijk opdrachtgeverschap van de uitvaart.
Is het dan niet alsnog een schenking naar de nabestaanden die gewoon nog belastingaangifte moeten doen?Roosm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:21:
Het geld overmaken naar de rekening van de nicht? Aannames zijn dat de rekening nog bestaat en je tante en oom er nu bij kunnen. Het geld wordt opgehaald namens je nicht.
Volgens mij gaat dat sowieso niet werken. Mijn opa overleed drie jaar geleden, een dag later werd het resterende bedrag overgestort naar het rekeningnummer van één van de nabestaanden en werd de rekening gesloten. Alles wat toen binnenkwam, werd meteen doorgestort naar de bestaande. Dat was trouwens bij ABN AMRO Bank.Dracula schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 19:54:
[...]
Is het dan niet alsnog een schenking naar de nabestaanden die gewoon nog belastingaangifte moeten doen?
Anoniem: 1302638
Die staan ook wel bekend om hun vreselijke nabestaandendesk.Dennisweb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:01:
[...]
Volgens mij gaat dat sowieso niet werken. Mijn opa overleed drie jaar geleden, een dag later werd het resterende bedrag overgestort naar het rekeningnummer van één van de nabestaanden en werd de rekening gesloten. Alles wat toen binnenkwam, werd meteen doorgestort naar de bestaande. Dat was trouwens bij ABN AMRO Bank.
[ Voor 14% gewijzigd door stormbreaker op 14-01-2022 20:22 ]
i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360
Dit is de juiste conclusie mijn inziens. De schenkingen gaan via een tussenpersoon omdat dit makkelijker te regelen is echter zijn het allemaal individuele schenkingen die ruim onder de limiet blijven waarover dus geen schenkbelasting betaald hoeft te worden.mr.Millenarian schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:54:
Volgens mij sla je een stap over want tante heeft toch niets geschonken? De personen die het geld bijeen hebben gebracht hebben geschonken. Bij een fiscale schenking moet sprake zijn van een verarming van de één, verrijking van de ander en de bedoeling om de ander te bevoordelen. De mensen die het geld bijeen hebben gebracht zijn verarmd, tante is niet verarmd. Dus is er sprake van allemaal kleine schenkingen die degene die aan de inzameling hebben deelgenomen. Die vallen sowieso onder de vrijstelling.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zoals @Anoniem: 1302638 al zegt; wat een slechte nabestaanden desk dan.Dennisweb schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:01:
[...]
Volgens mij gaat dat sowieso niet werken. Mijn opa overleed drie jaar geleden, een dag later werd het resterende bedrag overgestort naar het rekeningnummer van één van de nabestaanden en werd de rekening gesloten. Alles wat toen binnenkwam, werd meteen doorgestort naar de bestaande. Dat was trouwens bij ABN AMRO Bank.
[ Voor 16% gewijzigd door Freakie1NL op 18-01-2022 13:15 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Dit is ook de logische afhandeling. Het komt geregeld voor dat kinderen worden onterft of dat erfgenamen dingen gaan regelen terwijl ze niet bevoegd zijn omdat er een executeur is.Monkeybrains schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:35:
Mijn ervaringen met de nabestaanden desk van de ABN AMRO zijn in ieder geval anders na het overlijden van mijn vader een aantal jaren terug. Rekeningen werden geblokkeerd en, na het opsturen van het overlijdens certificaat, kon ik rekeningen (zoals begrafenis) betalen (uiteraard alleen als ik de factureren opstuurde als bewijs). De rest kon ik pas vrij krijgen nadat de notaris klaar was met de afhandeling van de nalatenschap.
[ Voor 62% gewijzigd door LucyLG op 24-01-2022 05:32 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq