Vraag
Beste antwoord (via Anoniem: 1713508 op 15-01-2022 08:38)
Die ringetjes om de wielen zijn van rubber waarschijnlijk. Dat zijn de aangedreven wielen, niet de wielen waardoor hij stroom afneemt. Begin maar eens met rails en wielen goed schoonmaken. Zullen ook wel sleepcontacten inzitten. Die ook schoonmaken/controleren.
Think smart........ Act stupid........
Alle reacties
Die ringetjes om de wielen zijn van rubber waarschijnlijk. Dat zijn de aangedreven wielen, niet de wielen waardoor hij stroom afneemt. Begin maar eens met rails en wielen goed schoonmaken. Zullen ook wel sleepcontacten inzitten. Die ook schoonmaken/controleren.
Of is het corrosie? In dat geval wielen schoonmaken.
Ik had dezelfde Lima 1200 loc een eeuw geleden en die deed het nooit goed

Dat klopt, zo werkte dat vroeger. Tegenwoordig werken ze steeds vaker op een accu met draadloze bediening, vanwege de beperkingen van stroomafname via de rails.Anoniem: 1713508 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 07:38:
Ik kan enkelt via het spoor stroom afnemen dus bovenleiding zit er niet echt in:(
Kan me nog goed herinneren dat ik vroeger weleens de rails moest poetsen als ze wat begonnen te haperen.
Intern zitten er, als ik me niet vergis, sleepcontacten om stroom te kunnen krijgen via draaiende (niet aangedreven) wielen. Ik had veel Fleischmann destijds. Degelijker dan Lima, maar het principe is hetzelfde. Spul is ook gewoon uitwisselbaar.
Hoe maak ik ze dan schoon?Reinier schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:06:
Of is het corrosie? In dat geval wielen schoonmaken.
Wattenstaafjes met alcohol is altijd een goed begin.
YouTube: Cleaning and fixing a Lima NS 1200 (Video in English)
YouTube: Cleaning and fixing a Lima NS 1200 (Video in English)
[Voor 50% gewijzigd door sypie op 16-01-2022 12:34]
Contact spray werkt goedAnoniem: 1713508 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:31:
Hoe maak ik ze dan schoon?
Theo
De wieltjes met tandwieltjes is voro de tractrie. Daar zit vaak een rubbertje om voor extra grip. De anderen dienen voor stroomafname. Welke exact dat zie je als je binnenin kijkt.
Wieltjes schoonmaken is een eerste stap. Wat ook kan helpen is de rails een beetje opschuren zodat het weer goed contact maakt
Wieltjes schoonmaken is een eerste stap. Wat ook kan helpen is de rails een beetje opschuren zodat het weer goed contact maakt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Volgens mij is het probleem eergisteren al opgelost 

Pagina: 1