Op zoek naar de beste 32" Google TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 18:12
Ik ga binnenkort verhuizen naar een kleine studio en zou daar graag een TV willen, maar 43" of groter is echt te groot daar. 32" lijkt prima te zijn. 34, 36 of 38" zou ook kunnen maar volgens mij worden die niet meer gemaakt?

Ik woon nu ergens met een 50" 4K 100Hz Sony TV die ik echt geweldig vind, maar ze maken die dingen niet kleiner dan 43". :(

Wat is volgens Tweakers de beste 32" 1080P Google TV die ik kan krijgen?

Eisen:
- 1080P resolutie of hoger
- Wi-Fi
- Minimaal 2x USB
- Minimaal 3x HDMI (of DisplayPort)
- Google TV of iig volledige integratie met Google Nest mogelijk
- Native ondersteuning voor Netflix, Prime Video en Youtube

Beeldkwaliteit mag gemiddeld zijn, sterker nog, ik wil niet dat hij al te duur is. Coolblue verkoopt een 32" 2021 Sony TV met 720P (720P in 2022 wat??) resolutie voor meer dan 400 euro, dat is dus 3x niks.

Wat zouden jullie aanraden? :) De TV wordt niet aan de muur gehangen maar zal op een bureau staan.

De reden waarom ik een TV met Google TV wil is omdat ik allerlei smart home zaken heb via Google Nest en ik hou graag van 1 platform.

[ Voor 21% gewijzigd door ZombieDimebag op 24-01-2022 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:37
check even op wat de maat is van je tv zoals hij nu aan de muur hangt, de kans bestaat dat de huidige serie TV's een kleinere bezel (rand) hebben dan degene die je nu hebt. Met name bij de oleds is dat zo. panels zijn meestal 32, 40, 42 46 48 50 55 inch. tussen de 32 en de 40 is weinig beschikbaar ben ik bang. Ik heb zelf ooit wel een 37" gehad van LG, en Panasonic had ook een. nog steeds verkrijgbaar overigens

pricewatch: Panasonic Viera TX-L37EW5 Zwart

maar dat is niet echt een optie gezien de specificaties in vergelijking met moderne TV's.

[ Voor 8% gewijzigd door Djampire op 17-01-2022 16:56 . Reden: typos ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Djampire schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:01:
check even op wat de maat is van je tv zoals hij nu aan de muur hangt, de kans bestaat dat de huidige serie TV's een kleinere bezel (rand) hebben dan je huidige tv. met name bij de oleds is dat zo. panels zijn meestal 32, 40, 42 46 48 50 55 inch. tussen de 32 en de 40 is weinig beschikbaar ben ik bang. ik heb zelf ooit wel een 37" gehad van LG, en Panasonic had ook een. nog steeds verkrijgbaar overigens

maar ik weet niet of dat een optie voor je is..
Hij zal niet aan de muur hangen en ik zit er echt max 1.5 meter vanaf. De reden waarom 43" te groot is heeft echter niet zoveel met de afstand te maken, maar het feit dat er fysiek geen ruimte voor dat ding is en de muur erachter kan geen TV ondersteunen.

Overigens is de TV in je link duurder dan de 50" 4K 100Hz TV hier waar ik nu woon (deze TV is overigens zo'n 110cm breed met een dun bezel). Ik dacht eerder aan ca. 400 euro max. Anders kan ik net zo goed een goedkope 32" 4K monitor kopen.

32" Is op zich prima voor mij, hoeft niet per se groter omdat het echt een kleine kamer is, maar het lijkt wel alsof ze geen fatsoenlijke 32" TVs maken.. Ik zou bijna overwegen om een 32" monitor te kopen, maar dan mis ik de native OS van een smart TV wat toch wel fijn is. Oh en dan kan ik niet zomaar KPN TV inpluggen. Mijn computer slurpt nogal wat stroom en genereert nogal veel hitte dus het is fijn als die niet per se aan hoeft voor de TV.

Voor de beeldvorming: Ik heb een bureau wat 2 meter lang is en 1 meter diep. Hier is genoeg ruimte voor mijn 2 monitoren die ik voor mijn PC en thuiswerklaptop gebruik, mijn PS4 en nog een televisie.

Heb ook nog een optioneel 80x80cm hoekje wat bij het bureau hoort maar wrs is de kamer te klein om dat stuk er aan te laten zitten. Ik ga er qua ruimte voorlopig flink op achteruit. Relatiebreuk.

[ Voor 12% gewijzigd door ZombieDimebag op 14-01-2022 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:03

FeaR

In GoT we trust

Na DM weer geopend. Een schopje richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit onder aankoopadvies valt: TB > CEA

[ Voor 63% gewijzigd door FeaR op 15-01-2022 12:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Djampire schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:01:
check even op wat de maat is van je tv zoals hij nu aan de muur hangt, de kans bestaat dat de huidige serie TV's een kleinere bezel (rand) hebben dan degene die je nu hebt. Met name bij de oleds is dat zo. panels zijn meestal 32, 40, 42 46 48 50 55 inch. tussen de 32 en de 40 is weinig beschikbaar ben ik bang. Ik heb zelf ooit wel een 37" gehad van LG, en Panasonic had ook een. nog steeds verkrijgbaar overigens

maar ik weet niet of dat een optie voor je is..
' "Tijdelijk" niet verkrijgbaar', die wordt natuurlijk al jaren niet meer gemaakt, zal er vast alleen instaan vanwege een tweedehands aanbieding van amazon marketplace oid ...
ZombieDimebag schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:56:
720P in 2022 wat??) resolutie voor meer dan 400 euro, dat is dus 3x niks.
43" is het nieuwe 32" ... 32" is gewoon een sluitpost van de lineup waar je geen fatsoenlijk goede panelen meer bij mag verwachten. Dat gezegd hebbende en de filters in de pricewatch gebruikend, is dit iig het nieuwste model waarbij je dan mag hopen dat het de meeste fatsoenlijke SoC aan boord heeft pricewatch: Philips 32PFS6906 Zilver
Volgens deze site zit er deze Mediatek MT9675 in wat nog wel fatsoenlijk te noemen is voor zo'n model.

Die Sony krijgt hier 1 ster (van de vijf) https://geex.x-kom.pl/rec...a-telewizora-sony-32w800/ (zit wel een LG IPS paneel in zie ik; het kan slechter ...) Deze wordt blijkbaar ook door Philips/TPV gemaakt dus mogelijk nog dezelfde SoC al zit deze nog op Android TV 9 en de Philips zou op 10 moeten zitten ... (Philips heeft ook nog Ambilight wat een hoop verbloemd qua matig contrast/zwartwaarden)

Hier nog een review van een 32" Xiaomi met VA paneel: https://geex.x-kom.pl/rec...st-i-recenzja-telewizora/ Krijgt anderhalve ster :P (maar ook deze is net als de Sony enkel een HD Ready model)

Hier wel een Full HD model van Toshiba pricewatch: Toshiba 32LA3B63DG Zwart €255 tweedekans bij Coolblue en een redelijke review, 2 sterren https://geex.x-kom.pl/rec...ewizora-toshiba-32la3b63/

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 16-01-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:03

Major_ton

Shoot!

Ik heb een jaar geleden een BenQ EW3270U gekocht voor € 363,- als monitor en deze zou denk ik prima voldoen aan jouw wensen wanneer je er een Chromecast of GoogleTV op aansluit. Er zit echt een mooi 4K VA paneel in en volgens mij kom je ook uit met de gewenste aansluitingen. Iets om te overwegen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
apis29 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:04:
[...]

' "Tijdelijk" niet verkrijgbaar', die wordt natuurlijk al jaren niet meer gemaakt, zal er vast alleen instaan vanwege een tweedehands aanbieding van amazon marketplace oid ...

[...]

43" is het nieuwe 32" ... 32" is gewoon een sluitpost van de lineup waar je geen fatsoenlijk goede panelen meer bij mag verwachten. Dat gezegd hebbende en de filters in de pricewatch gebruikend, is dit iig het nieuwste model waarbij je dan mag hopen dat het de meeste fatsoenlijke SoC aan boord heeft pricewatch: Philips 32PFS6906 Zilver
Volgens deze site zit er deze Mediatek MT9675 in wat nog wel fatsoenlijk te noemen is voor zo'n model.

Die Sony krijgt hier 1 ster (van de vijf) https://geex.x-kom.pl/rec...a-telewizora-sony-32w800/ (zit wel een LG IPS paneel in zie ik; het kan slechter ...) Deze wordt blijkbaar ook door Philips/TPV gemaakt dus mogelijk nog dezelfde SoC al zit deze nog op Android TV 9 en de Philips zou op 10 moeten zitten ... (Philips heeft ook nog Ambilight wat een hoop verbloemd qua matig contrast/zwartwaarden)

Hier nog een review van een 32" Xiaomi met VA paneel: https://geex.x-kom.pl/rec...st-i-recenzja-telewizora/ Krijgt anderhalve ster :P (maar ook deze is net als de Sony enkel een HD Ready model)

Hier wel een Full HD model van Toshiba pricewatch: Toshiba 32LA3B63DG Zwart €255 tweedekans bij Coolblue en een redelijke review, 2 sterren https://geex.x-kom.pl/rec...ewizora-toshiba-32la3b63/
Dank voor de tips!

Belachelijk eigenlijk dat er 0 aandacht is voor TVs onder de 43". Zat mensen die een TV op hun kamer willen ofzo maar geen ruimte hebben voor 43". 32" is best wel een sweet spot dan. Waarom ze wel 720P modellen uitbrengen, wat gewoon weer 15 jaar terug in de tijd gaat, snap ik al helemaal niet. Daar zit gewoon geen logica achter.

Die Phillips uit 2021 ziet er goed uit, 32" en Android / Google TV! Wel prijzig voor wat je krijgt maar ik zal toch iets moeten..

Ik ben haast geneigd toch een 43" model te proberen, zeker als ze basically net zo duur zijn en meer features hebben. maar het gaat er gewoon achterlijk groot uit zien in een piepkleine kamer, en belemmert mogelijk mijn bewegingsvrijheid. Erg jammer dat de muur erachter niks kan hebben.
Major_ton schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:35:
Ik heb een jaar geleden een BenQ EW3270U gekocht voor € 363,- als monitor en deze zou denk ik prima voldoen aan jouw wensen wanneer je er een Chromecast of GoogleTV op aansluit. Er zit echt een mooi 4K VA paneel in en volgens mij kom je ook uit met de gewenste aansluitingen. Iets om te overwegen.
Een 4K monitor met Chromecast is eventueel een optie.. probleem is dat ik ook graag Interactieve TV van KPN zou willen gebruiken en dat kan niet zo makkelijk met een monitor. Althans, het kan wel, maar dan moet ik qua sound setup een beetje lastig doen, omdat het geluid ook via HDMI gaat. Een beetje goede TV heeft Optical Out wat ik dan aan een speakerset kan verbinden. Dat dekt met 1 kabel meteen alle audio die naar de TV gaat, ook bijv van een PS5, en natuurlijk de native Netflix/Spotify etc apps op de TV. Een monitor zonder Optical Out betekent dat ieder apparaat afzonderlijk aangesloten moet worden op bijv een versterker.

[ Voor 16% gewijzigd door ZombieDimebag op 17-01-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
https://www.coolblue.nl/p...cJqqBrDCopiEaAkAvEALw_wcB

Kwam dit tegen.. een smart monitor! Dat zou weleens de uitkomst kunnen bieden. Kan hem aansluiten als tweede scherm voor mijn PC, en tegelijkertijd is het een soort smart TV met ingebouwde apps voor iig Netflix. Heeft alleen geen Optical Out maar bijv wel Bluetooth.. al zullen voor TV Programma's de ingebouwde speakers eigenlijk wel voldoende zijn, en de rest kan allemaal via mn PC.

Interessant.. zal dit zeker in gedachten houden. Oogt ook mooier als ik maar 2 schermen op mijn bureau heb staan ipv 3. Dat laatste past wel, maar wordt wel erg janky.

Als ik me niet vergis wordt het Tizen besturingssysteem ook ondersteund door Google Nest.

[ Voor 15% gewijzigd door ZombieDimebag op 20-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-05 23:27
8 ms. Das geen monitor maar een TV waar de tuner uit gesloopt is ? :+

Ik heb zelf een 40" el cheapo 4K TV van Amazon gekocht. Techwood... 280 euro. Geen google echter, ding werkt met Alexa. (want amazon) Verder ticked hij alle boxes. Wifi, optical 2x usb, 3x hdmi. Zo duur hoeft het allemaal niet, er zal ook wel een Google variant zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Xfade op 20-01-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Xfade schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:22:
8 ms. Das geen monitor maar een TV waar de tuner uit gesloopt is ? :+

Ik heb zelf een 40" el cheapo 4K TV van Amazon gekocht. Techwood... 280 euro. Geen google echter, ding werkt met Alexa. (want amazon) Verder ticked hij alle boxes. Wifi, optical 2x usb, 3x hdmi. Zo duur hoeft het allemaal niet, er zal ook wel een Google variant zijn.
Ik zou wel heel graag iets met Android willen, of Android support. Amazon kennende bieden ze geen support voor hun grote concurrent. Al klinkt 40" wel als de perfecte maat mits het bezel dun is.

En tja.. 8ms response time.. ik zou er niet op gamen maar heb nu ook wel mn twijfels, zeker voor die prijs.

Heb ook 43" FINTECH televisies voorbij zien komen met Android erop voor "maar" 400 euro, misschien is dat iets, als het fysiek past. Ik hoef echt niet de beste beeldkwaliteit te hebben hoor, ik ga de komende 2 jaar waarschijnlijk erg studentikoos wonen. Geen probleem, kan ik lekker sparen. Enige voordeel van een relatiebreuk en in een studio gaan wonen van 1/4 je netto salaris. :')

Er hoeven vanzelfsprekend maar 2 mensen naar de TV te kunnen kijken dus dingen als kijkhoek boeien me niet.

Meer dan 1 gast past niet in de studio. Heb ik ook niet nodig natuurlijk. Wrs zet ik er een kleine 2-zits bank neer.

[ Voor 8% gewijzigd door ZombieDimebag op 21-01-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:46
Waarom niet een 2ehands TV met een Chromecast? Even zoeken op de VA van Tweakers en er is genoeg keus < 200 €.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
[
venneke schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:19:
Waarom niet een 2ehands TV met een Chromecast? Even zoeken op de VA van Tweakers en er is genoeg keus < 200 €.
Even een "domme" vraag (sorry!), maar ik heb 0 ervaring met een externe Chromecast, heb de laatste 15 jaar onder een rots geleefd wat TVs betreft. Kan je daarmee alleen casten naar je TV of zit er Google TV in ingebouwd met alle apps, de store etc? Als het dat laatste is dan kan het idd best interessant zijn, evt zelfs voor een monitor.

Overigens heb ik geen toegang tot een auto dus een flinke TV ophalen is tricky. :(

[ Voor 16% gewijzigd door ZombieDimebag op 24-01-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

ZombieDimebag schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:47:
[
[...]

Even een "domme" vraag (sorry!), maar ik heb 0 ervaring met een externe Chromecast, heb de laatste 15 jaar onder een rots geleefd wat TVs betreft. Kan je daarmee alleen casten naar je TV of zit er Google TV in ingebouwd met alle apps, de store etc? Als het dat laatste is dan kan het idd best interessant zijn, evt zelfs voor een monitor.

Overigens heb ik geen toegang tot een auto dus een flinke TV ophalen is tricky. :(
Met een normale chromecast heb je "enkel" het casten, maar er is ook de ChromeCast with Google TV, die, je raad het al, dus ook de Google TV functies heeft :+

Ik kan overigens de Xiaomi MI TV's aanraden. Vaak goedkoop te krijgen, UHD en 4K verkrijgbaar en degelijke Android TV ondersteuning.

EDIT: oh getver, daar dus ook weer dat 32 inch HD ready is. What year is this.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 24-01-2022 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Anoniem: 472287 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Met een normale chromecast heb je "enkel" het casten, maar er is ook de ChromeCast with Google TV, die, je raad het al, dus ook de Google TV functies heeft :+

Ik kan overigens de Xiaomi MI TV's aanraden. Vaak goedkoop te krijgen, UHD en 4K verkrijgbaar en degelijke Android TV ondersteuning.

EDIT: oh getver, daar dus ook weer dat 32 inch HD ready is. What year is this.
Thanks! Chromecast kan dus een uitkomst bieden. Goed om te weten.

Ik snap de nieuwe opkomst van 720P televisies in 2021 absoluut niet. Ik heb al 10 jaar niks meer onder de 1080P gezien :S Heeft dat iets met het chiptekort te maken ofzo? Ze zijn doorgaans niet eens goedkoop. 400 euro voor een 720P Sony 2021 TV bij Coolblue.. Hoe verzin je het.

720P is helaas echt te weinig voor me. Liefst 4k, maar minstens 1080P.

[ Voor 16% gewijzigd door ZombieDimebag op 24-01-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

ZombieDimebag schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Thanks! Chromecast kan dus een uitkomst bieden. Goed om te weten.

Ik snap de nieuwe opkomst van 720P televisies in 2021 absoluut niet. Ik heb al 10 jaar niks meer onder de 1080P gezien :S Heeft dat iets met het chiptekort te maken ofzo? Ze zijn doorgaans niet eens goedkoop. 400 euro voor een 720P Sony 2021 TV bij Coolblue.. Hoe verzin je het.

720P is helaas echt te weinig voor me. Liefst 4k, maar minstens 1080P.
Ik heb wel een toffe optie gevonden voor je: de Philips 32PFS6906
32 Inch, Full HD, 2021/22 model, Android TV en als extra-bonus Ambilight (daar ben ik zelf groot fan van)

Te koop onder de 300 eurie

Weer een Edit: in NL voor 370 zie ik, sorry, ik keek in de lokale prijsvergelijker en Philips TV's lijken hier een stuk goedkoper.

Een 2e, wat duurdere maar ook meer high-end optie zijn de Samsung "The Frame" tv's. Daar is de QE32LS03TCU een full HD 32 inch met Android TV model. QLED, dus wel heel strak beeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 24-01-2022 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieDimebag
Anoniem: 472287 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Ik heb wel een toffe optie gevonden voor je: de Philips 32PFS6906
32 Inch, Full HD, 2021/22 model, Android TV en als extra-bonus Ambilight (daar ben ik zelf groot fan van)

Te koop onder de 300 eurie

Weer een Edit: in NL voor 370 zie ik, sorry, ik keek in de lokale prijsvergelijker en Philips TV's lijken hier een stuk goedkoper.
Thanks, deze hou ik zeker in gedachten! Ik verwacht ergens in Februari een TV te kopen.

De 50" 100Hz TV van Sony uit 2020 waar ik nu naar kijk was 675 euro.. Met een beetje korting, maar toch. Wat zijn die kleine dingen duur joh.

Vaak zijn de 55" of 60" TVs niet eens veel duurder dan de 43-50" modellen. Vraag me af waar de kosten precies zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 18:41
De CHiQ U40H7A biedt een goede prijs-kwaliteitverhouding, er is ook een 43'' 4K versie.
Pagina: 1