Toon posts:

Email importeren - verkeerde datum in Gmail of in Outlook

Pagina: 1
Acties:

• tweakenpeak
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03 03:50
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem waarvan ik niet had verwacht dat dit in 2022 nog een probleem zou zijn. Ik heb een eigen domeinnaam gebruikt als email, zeg t.peak@tweakpeak.nl en heb bij Vimexx een hostingpakketje via directadmin een email box aangemaakt en die gebruikt in Outlook 365. Helaas kreeg ik de laatste tijd meerdere klachten dat mail van mensen niet aankomen. Dus de stap gemaakt naar Google Workspace in de hoop dat emails wel aankomen. De stappen gevolgd bij Google Workspace, namelijk In de DNS van het domein een verificatiecode geplak, gebruikersaccount aan gemaakt en via directadmin heb ik de Mx records met 1 klik aangepast naar die van Google.

Paar minuten later had ik mijn email via Google Workspace. Nu nog de oude emails importeren en klaar is kees. En hier komt het probleem. Via Gmail kan je via POP3 de inbox emails (niet andere mappen) laten importeren. Dit werkt, alleen als ik dan mijn email in Outlook of Thunderbird toevoegd staat de datum op vandaag en de tijd op wanneer de emails zijn geimporteerd via de POP3 methode. Kortom, foutieve datum en tijd.

Andersom, heb ik ook beide email accounts, dus de email via Google Workspace en nog via Vimexx in Outlook 365 toegevoegd en de emails gekopieerd via Outlook365 naar de Google Workspace mailbox.
Wat denk je? Datums staan in Outlook365 en Thunderbird goed maar als ik dan inlog op mijn Google Workspace email in Gmail.com staan alle emails op de datum van vandaag en de tijd van upload.

Het lijkt erop dat ik moet kiezen: of de emails importeren dat ik de juiste datum/tijd in Outlook365/Thunderbird heb of de juiste datum/tijd in Gmail.com. Of heb ik hier iets over het hoofd gezien? Als ik Google zie ik dat mensen deze problemen hadden in 2010/2012. maar nooit echt een fix voor.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. Als iemand een tip heb, hoor ik het graag.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat krijg je als je via POP3 synchroniseert. Zowel Outlook als GMail hebben toch ook IMAP?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02

lier

MikroTik nerd

tweakenpeak schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:01:
Dus de stap gemaakt naar Google Workspace in de hoop dat emails wel aankomen.
Ben benieuwd wat je gaat doen als het daar ook niet werkt 8)7 Je kan natuurlijk ook gewoon eerst het probleem onderzoeken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee