Vraag

• Vosje95
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03 09:15
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel in bezit van een MBO-4 diploma.
Echter is dit voor de huidige markt niet meer voldoende.

Nu ben ik mij aan het oriënteren op een deeltijd HBO studie bachelor ict-buisness IT & management.
Ik ben momenteel werkzaam als inkoper en vind een kosten reducerende rol in een organisatie interessant.
Nu hoeft dit niet als inkoper te zijn en gaat mijn interesse meer uit naar proces optimalisatie / supplychain management.
Echter zijn computers de toekomst en denk ik dat over 20 jaar de "skill" om goed om te kunnen gaan met een computer essentieel gaat zijn, daar komt bij dat een optie als remote programmeur mij ook erg aanspreekt. Nu kan je met deze opleiding niet meteen programmeren maar de basis is er!

Daarom gaat mijn keuze naar bachelor ict-buisness IT & management omdat deze studie beetje van beide heeft.

Huidige situatie:

26 jaar
MBO-4 + Nevi 1
Getrouwd + dochter 1j
Koophuis
Fulltimebaan 40 uur

Nu kan ik mijn werkgever overtuigen 6 uur betaald studie verlof te geven.
Deze gaan dan gebruikt worden om naar school te gaan.
Tevens kan ik tijdens mijn werk studeren/opdrachten doen.

Door de weeks zijn de avonden beschikbaar om te leren en het weekend is ook beschikbaar.
Ik zou graag 1 dag in het weekend over houden voor mijn gezin.

Verder is gamen een grote hobby en sport ik regelmatig.
Deze zijn wel optioneel en niet noodzakelijk.

Denken jullie dat met mijn wensen, huidige situatie en toekomst perspectief dit de juiste en een realistische stap is?

Bedankt en groeten _/-\o_

-Vosje95

Alle reacties

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:10
Als ik je zo hoor, vind je de supply chain kant en het sturen van dingen interessant. Zo'n rol wijkt natuurlijk behoorlijk af van "remote" programmeur.

Heb je al programmeer ervaring?
Ik denk dat het beter is om een duidelijke keuze te maken en daarop je keuze baseren.

Wellicht is Technische Bedrijfskunde iets voor je? Meer raakvlak met management, maar een goede ingang naar IT/techniek.

• Vosje95
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-03 09:15
Phyrozi schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 15:17:
Als ik je zo hoor, vind je de supply chain kant en het sturen van dingen interessant. Zo'n rol wijkt natuurlijk behoorlijk af van "remote" programmeur.

Heb je al programmeer ervaring?
Ik denk dat het beter is om een duidelijke keuze te maken en daarop je keuze baseren.

Wellicht is Technische Bedrijfskunde iets voor je? Meer raakvlak met management, maar een goede ingang naar IT/techniek.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb geen programmeer ervaring. Ik ben wel bezig om mezelf python te leren.
Ik heb technische bedrijfskunde bekeken maar kon niet echt een link leggen met IT, ik duik er nog een keer in.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je krijgt vrij weinig programmeren bij BIM, je kunt wel kijken naar een minor als bijvoorbeeld Business Intelligence oid, dat lijkt me wel bij jouw verhaal passen. Deeltijdstudie is enorm zwaar, je moet er echt veel tijd in steken en met een jong kind thuis zul je dus jouw zorgtaken voor je kind en in de huishouding ook moeten kunnen opvangen in het gezin of daarbuiten. Als je opdrachten van school op je werk kunt doen in plaats van je huidige taken gaat dat enorm veel tijd schelen, als je werkgever daarin meewerkt. Het is zwaar, maar ontzettend leuk!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee