Touchpad herstellen (HP Probook 650G4)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een HP Probook 650 G4 die prima werkt, echter in de tijd van ongeveer een dag geeft de trackpad problemen.

Deze trackpad werkt nog wel, je kan er ook op tappen voor de linkermuisknop, maar als je hem indrukt dan klikt hij niet meer. Dit klikken is wel nodig als je de rechtermuisknop wil gebruiken vanuit de trackpad.

Ik gebruik de laptop dagelijks en ik vind het typisch dat het touchpad van de een op de andere dag niet meer is gaan werken, bij slijtage verwacht ik een geleidelijker verloop, dus ik heb ergens nog de hoop dat ik het ding van binnen kan schoonmaken bijvoorbeeld.

Helaas heeft deze trackpad geen losse knoppen en zit het echt onder het drukgevoelige vlak.

Ik ben redelijk handig, dus de laptop helemaal uit elkaar halen om bij de trackpad te komen is voor mij op zich niet echt een probleem, maar is wel een flinke klus omdat je vrijwel alles uit de laptop moet verwijderen om daar bij te komen.

Wat ik me even afvraag is of het mogelijk is om de trackpad te herstellen zodra ik hem kan verwijderen. Er zal iets van een schakelaar onder zitten verwacht ik die klikt, maar ik weer niet of dit helemaal een gesealed onderdeel is.

Als ik op filmpjes ga zoeken hierover kom ik veel algemene info tegen en instructies die nét niet bij dit model passen, maar duidelijke reparatie informatie kan ik niet vinden.

Wie kan me hier iets meer over vertellen?

Beste antwoord (via Fairy op 15-01-2022 15:03)

• dennisje7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:30
Bij HP kan je service manuals downloaden.
Als het goed is deze voor jouw laptop:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05951126.pdf

De touchpad zit met een aantal schroefjes vast, het kan zijn dat 1 schroefje niet helemaal lekker zit waardoor het klik gedeelte niet goed meer werkt.

Aanvulling:
Ook is het mogelijk om in deze handleiding onderdeelnummers op te zoeken mocht je de touchpad alsnog moeten vervangen. (Let wel op dat er verschillende touchpads beschikbaar zijn afhankelijk van de uitrusting van de laptop)

[ Voor 29% gewijzigd door dennisje7 op 14-01-2022 18:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Het zou me verbazen als dit niet als onderdeel/unit te vervangen is.
Wij hebben op week een paar honderd 650 G4’s in gebruik en verbaas me steeds hoeveel er gerepareerd aan kan worden. Zelf er wel eens één half uit elkaar geschroefd en vind het goed te doen.

Overigens is de 650 G5 grotendeels identiek mocht je daar wel een disassembly guide over kunnen vinden.
Zal maandag eens bij een collega navragen of die weer of de touchpad als unit te vervangen is.

Gabriël AM5

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dennisje7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:30
Bij HP kan je service manuals downloaden.
Als het goed is deze voor jouw laptop:
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c05951126.pdf

De touchpad zit met een aantal schroefjes vast, het kan zijn dat 1 schroefje niet helemaal lekker zit waardoor het klik gedeelte niet goed meer werkt.

Aanvulling:
Ook is het mogelijk om in deze handleiding onderdeelnummers op te zoeken mocht je de touchpad alsnog moeten vervangen. (Let wel op dat er verschillende touchpads beschikbaar zijn afhankelijk van de uitrusting van de laptop)

[ Voor 29% gewijzigd door dennisje7 op 14-01-2022 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bedankt allen!

Ik heb zojuist de laptop uit elkaar gehaald en het bodemframe losgeschroefd. Dit was makkelijker dan ik in eerste instantie verwachte. De schroefmaten staan bij elk gaatje vermeld, ideaal.

Het touchpad zat met 6 schroefjes vast. Deze kon ik er na losdraaien zo uitpakken en daar zat een vuiltje precies onder het knopje onder het touchpad. Na deze schoon te blazen en daarna met een stukje vilt dit voorzichtig schoon te maken werkt het ding weer als nieuw, met een lichte druk klikt hij weer en reageert weer perfect!

Ben hier heel blij mee!