Geluidssensor voor deurbel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisje182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:22
Hi,

Ik vroeg me af of er een device bestaat die me kan vertellen wanneer de deurbel gaat.....

Ik woon in een appartementencomplex waarbij met een deurbel uiteraard beneden bij de ingang.
Nu loop ik regelmatig door het huis met mijn koptelefoon op voor werk/muziek, maar dan hoor ik de deurbel dus niet. De deurbel is in de vorm van een geluidje die uit de intercom komt.

Ik vroeg me af of er een device is de ik aan Home Assistant kan hangen die mij kan vertellen of de deurbel afgaat of niet....Of moet ik zelf iets gaan knutselen?

Beste antwoord (via dennisje182 op 17-01-2022 13:00)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

dennisje182 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:07:
Of moet ik zelf iets gaan knutselen?
Het bestaat semi kant en klaar: https://www.conrad.nl/p/i...umesensor-1-stuks-1485297

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

kan je het geluid van de intercom niet dermate versterken dat het deurbelgeluid boven je koptelefoon uit komt?

:twk

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:41

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

dennisje182 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:07:
Of moet ik zelf iets gaan knutselen?
Het bestaat semi kant en klaar: https://www.conrad.nl/p/i...umesensor-1-stuks-1485297

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:38
in mn vorige woning had ik het opgelost door de spanning te meten naar de speaker (bel) toe.

Wanneer dat HIGH werd op het espboard kreeg ik een notificatie op mn telefoon/smartwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:29
Wat voor een intercomsysteem is het? Bij een analoog x+n systeem kun je inderdaad meten wanneer er spanning op de bel komt te staan (of zelfs een relais hiermee schakelen). Voor moderne systemen zijn soms ook gewoon accessoires met potentiaalvrije uitgang te koop.

(Al mag je daar eigenlijk niet zelf aan knutselen natuurlijk... Dat spreekt wel in het voordeel van de oplossing met een microfoon.)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+