Vraag

• Phdpk
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Goedemiddag,

Bestaat er een mogelijkeheid om met de Canon G7X continue een opname te blijven maken met bijvoorbeeld lange sluitertijden? Ik wil of een timelapse maken zonder dat de camera er gelijk een eigen filmbestand van maakt of bijvoorbeeld bestanden met lange sluitertijd stapelen naar 1 bestand om alle effecten van de lange sluitertijden in 1 foto te krijgen. Ik deed dit altijd met een oude spiegelreflex en afstandsbediening maar ik had gehoop dat de G7X dit kon, ik ben er alleen nog niet achter.

Ik hoor graag van de kenners hier :)

...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoiets: https://shotkit.com/time-lapse-photography/ ?

Ik vond ook nog snel: YouTube: How to shoot a Time-lapse video with the Canon G7x Mark ii

Hoop dat het iets voor je is; in de handleiding van de G7X stond niets over het aansluiten van jouw afstandbediening?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Phdpk
Hoi!

Thanks :).. Het principe van time-lapse etc is mij compleet duidelijk en ben er ook totaal niet onbekend mee. Echter heb ik vaak op mijn werk mijn camera met een zuignap op het raam hangen en vind ik het mooiste om bijvoorbeeld 1 uur lang in de ochtend voor zonskomst foto's achter elkaar te maken met gemiddeld 20 a 30 seconden sluitertijden en deze uiteindelijk in photoshop te stapelen naar 1 foto met alle beweging erin van alle fotos. Nu is mijn oude 400D of 5D mk II hier een beetje te zwaar en onhandig voor en wilde ik het proberen met een nieuwe camera zoals bijvoorbeeld de G7X. Echter komt ik maar tot 10 foto's dat ze achter elkaar kunnen maken met een instelling die je zelf zet maar dat is voor mij net te weinig. Om je een voorbeeld te geven heb ik een foto bijgevoegd.

Wat de G7X in de timelapse mode doet is er direct zelf een MP4 bestand van maken, dat is nou juist wat ik eigenlijk niet wil :P.

Mijn oude afstandsbediening kan er helaas niet op, ik ga eens op zoek of er iets van een afstandsbediening voor deze camera is die je zou kunnen instellen.

Ik zie je reactie graag weer tegemoet :)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01
Ik kan het zo snel niet vinden maar kan dit niet met de Camera Connect optie? Zie: https://hk.canon/en/support/8202886300

• Phdpk
Yes, heb ik ook geprobeerd. Alleen voor zover ik kan ontdekken kan je met remote alleen in de P setting losse shots maken, andere instellingen selecteren kan volgens mij niet...

• Phdpk
Ik heb inmiddels met de starlapse op zich redelijk resultaat bereikt en denk dat ik daar verder mee kan!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee