Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phdpk
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06 07:59
Goedemiddag,

Bestaat er een mogelijkeheid om met de Canon G7X continue een opname te blijven maken met bijvoorbeeld lange sluitertijden? Ik wil of een timelapse maken zonder dat de camera er gelijk een eigen filmbestand van maakt of bijvoorbeeld bestanden met lange sluitertijd stapelen naar 1 bestand om alle effecten van de lange sluitertijden in 1 foto te krijgen. Ik deed dit altijd met een oude spiegelreflex en afstandsbediening maar ik had gehoop dat de G7X dit kon, ik ben er alleen nog niet achter.

Ik hoor graag van de kenners hier :)

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoiets: https://shotkit.com/time-lapse-photography/ ?

Ik vond ook nog snel: YouTube: How to shoot a Time-lapse video with the Canon G7x Mark ii

Hoop dat het iets voor je is; in de handleiding van de G7X stond niets over het aansluiten van jouw afstandbediening?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phdpk
Hoi!

Thanks :).. Het principe van time-lapse etc is mij compleet duidelijk en ben er ook totaal niet onbekend mee. Echter heb ik vaak op mijn werk mijn camera met een zuignap op het raam hangen en vind ik het mooiste om bijvoorbeeld 1 uur lang in de ochtend voor zonskomst foto's achter elkaar te maken met gemiddeld 20 a 30 seconden sluitertijden en deze uiteindelijk in photoshop te stapelen naar 1 foto met alle beweging erin van alle fotos. Nu is mijn oude 400D of 5D mk II hier een beetje te zwaar en onhandig voor en wilde ik het proberen met een nieuwe camera zoals bijvoorbeeld de G7X. Echter komt ik maar tot 10 foto's dat ze achter elkaar kunnen maken met een instelling die je zelf zet maar dat is voor mij net te weinig. Om je een voorbeeld te geven heb ik een foto bijgevoegd.

Wat de G7X in de timelapse mode doet is er direct zelf een MP4 bestand van maken, dat is nou juist wat ik eigenlijk niet wil :P.

Mijn oude afstandsbediening kan er helaas niet op, ik ga eens op zoek of er iets van een afstandsbediening voor deze camera is die je zou kunnen instellen.

Ik zie je reactie graag weer tegemoet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2iAyxpisIMJLp-lNhjyAk5t8no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qRLjCuEheOGAwBi9UVLnS8RH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25
Ik kan het zo snel niet vinden maar kan dit niet met de Camera Connect optie? Zie: https://hk.canon/en/support/8202886300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phdpk
Yes, heb ik ook geprobeerd. Alleen voor zover ik kan ontdekken kan je met remote alleen in de P setting losse shots maken, andere instellingen selecteren kan volgens mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phdpk
Ik heb inmiddels met de starlapse op zich redelijk resultaat bereikt en denk dat ik daar verder mee kan!
Pagina: 1