• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik ben niet iemand die continu het allernieuwste spul in huis moet hebben maar probeer toch zoveel mogelijk te genieten van beeld en geluid. Zo heb ik bijvoorbeeld (nog) geen Atmos in huis. Geen AVR die dit ondersteund en ook geen specifieke Atmos-speakers.

Op zich ben ik tevreden met wat ik nu heb, maar ben toch wel al ongeveer een jaar bezig (niet continu ;-) ) om mijn setup zo te krijgen zoals ik het wil. En jullie begrijpen het al, deze post gaat er natuurlijk over dat het me niet lukt om het zo te krijgen.

Wat is het probleem. Nou eigenlijk het feit dat ik geen AVR heb die HDR ondersteunt.

Wat heb ik? Een LG C9 televisie, een Denon AVR X2000, een Nvidia Shield TV Pro, Infinity Surround speakers en een Logitech Harmony Elite.

Waar loop ik tegenaan? Het feit dat de Denon geen HDR ondersteunt zorgt er voor dat ik mijn Shield niet op deze AVR kan aansluiten want als ik dan een HDR-film afspeel wordt die niet als HDR doorgegeven naar de televisie. Dus heb ik de Shield rechtstreeks aangesloten op de televisie. Via eARC komt het geluid dan van de televisie naar de Denon dus heb ik wel Dolby/DTS geluid als ik de film afspeel.

Dat werkt op zich dus wel. Maar ik heb natuurlijk niet voor niets die Logitech afstandsbediening. Daar heb ik een aantal 'activiteiten' in geprogrammeerd. Te weten:

1) TV kijken (hierbij wordt de televisie en de Ziggo Mediabox ingeschakeld) en het geluid gaat gewoon alleen via de televisie

2) Films kijken (hierbij wordt de televisie, de AVR en de Shield ingeschakeld). Beeld dus rechtstreeks van de Shield naar de televisie en geluid via de AVR).

Nu loop ik hierbij tegen het probleem aan dat, wanneer ik tv wil kijken, automatisch ook mijn Denon AVR ingeschakeld wordt, omdat eARC ingeschakeld staat. Ik kan eARC niet uitschakelen omdat ik dat nodig heb om het geluid naar de AVR te sturen op het moment dat ik films wil kijken.

Dus maar een 'omweg' gemaakt zodanig dat de AVR ook ingeschakeld wordt wanneer ik tv wil kijken, maar in de activiteit heb ik dan weer opgenomen dat de AVR uitgeschakeld moet worden. Dus,....tv gaat aan, AVR gaat aan, en AVR gaat weer uit. Omslachtig, ik weet het, maar het kan niet anders (DENK IK???)

Echter, vandaag ook de activiteit "Netflix" aangemaakt op de Logitech. Dus gewoon de televisie aan en alleen Netflix kijken met het geluid via de televisie. Ik ging er dus van uit dat dit hetzelfde zou werken als gewoon televisie kijken via Ziggo. Echter, wat schertst mijn verbazig,.....als ik deze activiteit uitvoer wordt de AVR NIET ingeschakeld??????

Weet iemand waardoor dit komt? Waarom wordt de AVR wel ingeschakeld als ik Ziggo wil kijken, maar wordt hij niet ingeschakeld als ik Netflix wil kijken?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:16

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Waarom laat je het geluid niet gewoon altijd via de AVR lopen eigenlijk? Is daar een speciale reden voor? Want dat zou de oplossing namelijk heel eenvoudig maken, maar dat terzijde.

Voor zover ik weet, kun je per 'knop' op je harmony instellen of de AVR ingeschakeld moet worden. Bij de setup krijg je een aantal vragen welke apparaten allemaal 'betrokken' zijn bij die knop of actie. Als je daar je AVR niet selecteert, doet hij niks met dat apparaat. Als je hem wel selecteert, maakt de harmony automatisch een stapje aan om deze in te schakelen.

Oftewel; nogmaals de setup doorlopen?

[Voor 69% gewijzigd door Icephase op 14-01-2022 10:58]

• 103720
Icephase schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:56:
Waarom laat je het geluid niet gewoon altijd via de AVR lopen eigenlijk? Is daar een speciale reden voor?
Ja, een goede reden,..............ik ben getrouwd.

Mijn vrouw houdt er absoluut niet van om zoveel geluid te horen als ze tv kijkt :)

Die kijkt liever televisie met gewoon het geluid via de televisie.

• Icephase

Icephase

103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Mijn vrouw houdt er absoluut niet van om zoveel geluid te horen als ze tv kijkt :)

Vrouwen...

Weet ze niet dat ze de AVR ook gewoon zachter kan zetten?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:43

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:57:
[...]

Is daar niet de volumeknop voor uit gevonden? Kan ze hem zo hard/zacht zetten als ze zelf wel?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• 103720
@Icephase @Jeroenneman

Laat maar, al vaak genoeg geprobeerd...... ;-)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:53:
Nu loop ik hierbij tegen het probleem aan dat, wanneer ik tv wil kijken, automatisch ook mijn Denon AVR ingeschakeld wordt, omdat eARC ingeschakeld staat. Ik kan eARC niet uitschakelen omdat ik dat nodig heb om het geluid naar de AVR te sturen op het moment dat ik films wil kijken.

Dus maar een 'omweg' gemaakt zodanig dat de AVR ook ingeschakeld wordt wanneer ik tv wil kijken, maar in de activiteit heb ik dan weer opgenomen dat de AVR uitgeschakeld moet worden. Dus,....tv gaat aan, AVR gaat aan, en AVR gaat weer uit. Omslachtig, ik weet het, maar het kan niet anders (DENK IK???)
HDMI (E)ARC zorgt er niet voor dat je receiver ook aan gaat als je TV aangaat. Dat wordt namelijk gedaan door het HDMI-CEC protocol. Je kan waarschijnlijk in de instellingen van je C9 HDMI-CEC uitzetten zodat de receiver nooit meer aansprint of uit gaat zodra de TV uit gaat. Je moet dan dus wel voortaan altijd je receiver handmatig aan- en uitzetten :+

• 103720
Icephase schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:56:

Voor zover ik weet, kun je per 'knop' op je harmony instellen of de AVR ingeschakeld moet worden. Bij de setup krijg je een aantal vragen welke apparaten allemaal 'betrokken' zijn bij die knop of actie. Als je daar je AVR niet selecteert, doet hij niks met dat apparaat. Als je hem wel selecteert, maakt de harmony automatisch een stapje aan om deze in te schakelen.

Oftewel; nogmaals de setup doorlopen?
Dat is het probleem. ook al selecteer ik bij de activiteit niet de Denon AVR, hij wordt toch automatisch ingeschakeld op het moment dat de televisie aan wordt gezet. Ik denk doordat eARC aan staat.

• 103720
stin00 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Je moet dan dus wel voortaan altijd je receiver handmatig aan- en uitzetten :+
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met "ALTIJD". Geldt dit voor het moment dat ik televisie wil kijken en toch een keer de AVR wil gebruiken?

Of bedoel je dat ik de AVR ook handmatig moet aanzetten wanneer ik films wil kijken? Want dat is dus juist niet wat ik wil. Als ik films wil kijken moet automatisch ook de AVR ingeschakeld worden. Als ik die dan handmatig moet aanzetten heeft het gebruik van de Logitech niet zoveel nut.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:08:
[...]
Het is me niet duidelijk wat je bedoelt met "ALTIJD". Geldt dit voor het moment dat ik televisie wil kijken en toch een keer de AVR wil gebruiken?
Ja.
Of bedoel je dat ik de AVR ook handmatig moet aanzetten wanneer ik films wil kijken? Want dat is dus juist niet wat ik wil. Als ik films wil kijken moet automatisch ook de AVR ingeschakeld worden. Als ik die dan handmatig moet aanzetten heeft het gebruik van de Logitech niet zoveel nut.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dat doe je nu toch ook al met een Harmony activiteit? Dus daar verandert dan niks aan toch? Elke keer als je een film wilt kijken moet je nu toch al je Harmony gebruiken om zowel de shield als de receiver aan te zetten?

Edit: het is volgens mij wel vrij ingewikkeld wat je allemaal wilt, je moet je in allerlei bochten wringen omdat tijdens tv kijken niet je receiver te gebruiken.. ik vind het wat omslachtig en onhandig allemaal :+

[Voor 11% gewijzigd door stin00 op 14-01-2022 11:17]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52

thunder8

Het gedonder begint weer.

stin00 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05:
[...]

HDMI (E)ARC zorgt er niet voor dat je receiver ook aan gaat als je TV aangaat. Dat wordt namelijk gedaan door het HDMI-CEC protocol. Je kan waarschijnlijk in de instellingen van je C9 HDMI-CEC uitzetten zodat de receiver nooit meer aansprint of uit gaat zodra de TV uit gaat. Je moet dan dus wel voortaan altijd je receiver handmatig aan- en uitzetten :+
Dit. eARC en HDMI-CEC zijn 2 aparte dingen. Zover ik uit mijn hoofd het menu van de C9 ken, kan je dit apart instellen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Bennitos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03 18:08
Precies eARC en HDMI-CEC is niet hetzelfde. HDMI-CEC uitzetten want hiermee kan de TV de AVR aanzetten wat je niet wil omdat jij dit vanuit je Logitech wil.

Daarna gewoon je Logitech programmeren bij welke scene's je de AVR aan of uit wil.

• 103720
stin00 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dat doe je nu toch ook al met een Harmony activiteit? Dus daar verandert dan niks aan toch? Elke keer als je een film wilt kijken moet je nu toch al je Harmony gebruiken om zowel de shield als de receiver aan te zetten?
Ik gebruik juist de Harmony om maar met 1 druk op een knop te krijgen wat ik wil. Druk ik op de knop "TV Kijken" dan wil ik dat de televisie en de Mediabox aan gaan.

Druk ik op de knop "Film Kijken" dan wil ik dat de televisie, de AVR en de Shield aan gaan.

Dus wat ik ook wil, ik wil dat bereiken door maar op 1 knop te drukken.
stin00 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:15:
[...]
Edit: het is volgens mij wel vrij ingewikkeld wat je allemaal wilt, je moet je in allerlei bochten wringen omdat tijdens tv kijken niet je receiver te gebruiken.. ik vind het wat omslachtig en onhandig allemaal :+
Dat is vreemd, want ik vind het juist niet ingewikkeld, haha. Gewoon 1 druk op de knop op de afstandsbediening en ik moet krijgen wat ik wil. Ik moet me in allerlei bochten wringen omdat mijn AVR geen HDR10 ondersteunt, als hij dat wel zou doen zou het veel simpeler zijn. Maar ja, om nou daarvoor weer een nieuwe AVR aan te schaffen. Dat komt wel over een tijdje, maar ik zou het nu toch graag nog even met deze AVR doen.

• 103720
thunder8 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:20:
[...]

Dit. eARC en HDMI-CEC zijn 2 aparte dingen. Zover ik uit mijn hoofd het menu van de C9 ken, kan je dit apart instellen.
Ik heb er naar gekeken, maar kan het niet vinden. Ik heb bij de opties "Geluid" de keuzes in "Interne tv luidsprekers" , "Optisch" en ook nog "HDMI ARC".

Maar kan nergens vinden waar ik CEC kan uitschakelen.

En ik kan in de Logitech niet opnemen dat hij voor een bepaald geluidsinstelling moet kiezen. Anders zou ik bij "TV kijken" kunnen kiezen voor "interne tv luidsprekers" en bij "Film kijken" voor "HDMI ARC". Maar die keuze kan ik niet maken bij het instellen van de activiteiten in de Logitech.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:52

thunder8

Het gedonder begint weer.

103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb er naar gekeken, maar kan het niet vinden. Ik heb bij de opties "Geluid" de keuzes in "Interne tv luidsprekers" , "Optisch" en ook nog "HDMI ARC".

Maar kan nergens vinden waar ik CEC kan uitschakelen.

En ik kan in de Logitech niet opnemen dat hij voor een bepaald geluidsinstelling moet kiezen. Anders zou ik bij "TV kijken" kunnen kiezen voor "interne tv luidsprekers" en bij "Film kijken" voor "HDMI ARC". Maar die keuze kan ik niet maken bij het instellen van de activiteiten in de Logitech.
Verder zoeken, want je zit nu alleen te kijken naar de soundinstelling. Zoals gezegd zijn eARC en HDMI-CEC 2 verschillende dingen, die op verschillende plekken in het menu zullen staan. 1 minuut zoeken met google leverde dit resultaat op:

https://www.helpdesk.nakamichi-usa.com/lg-tv-2019-hdmi-cec

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10
Ik heb zelf een LG B9 en zie hetzelfde gedrag.
Zodra je op de LG tv ARC kiest word automatisch Simplink (=CEC) ingeschakeld (verschijnt rechtsboven kort een popup).
Je ziet dan dat bij HDMI apparaatinstellingen 2 vinkjes worden aangezet:
Simplink (HDMI-CEC) en Autoinschakelsync.
Zodra je die 2 vinkjes weer uitzet, word de audio uitvoer weer teruggezet naar de TV zelf.

Kan je niet de optische uitgang gebruiken? Het audio uitvoer signaal word dan wel beperkt of omgezet naar 5.1 Dolby Digital of 5.1 DTS.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• 103720
thunder8 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:43:
[...]

Verder zoeken, want je zit nu alleen te kijken naar de soundinstelling. Zoals gezegd zijn eARC en HDMI-CEC 2 verschillende dingen, die op verschillende plekken in het menu zullen staan. 1 minuut zoeken met google leverde dit resultaat op:

https://www.helpdesk.nakamichi-usa.com/lg-tv-2019-hdmi-cec
Ik heb de diverse instellingen geprobeerd, maar het is zoals @Mr_Blobby (haha, keek jij vroeger ook naar Noel ?) zegt. Ik kan CEC wel uitschakelen, maar dan wordt eARC ook uitgeschakeld en heb ik dus geen geluid over de AVR wanneer ik films wil kijken.

Het lukt dus niet om eARC geactiveerd te houden en CEC uit te schakelen.

• 103720
Mr_Blobby schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:21:

Kan je niet de optische uitgang gebruiken? Het audio uitvoer signaal word dan wel beperkt of omgezet naar 5.1 Dolby Digital of 5.1 DTS.
Ik heb wel een optische kabel maar wanneer ik eARC wil gebruiken schakelt de tv automatisch naar de geluidsuitgang HDMI ARC en niet naar OPTISCH

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:10
103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:44:
[...]

Ik heb de diverse instellingen geprobeerd, maar het is zoals @Mr_Blobby (haha, keek jij vroeger ook naar Noel ?) ...
Ja, dan zijn we waarschijnlijk van dezelfde generatie :)

En ja, via de optische uitgang naar de optische ingang van de reciever maak je geen gebruik meer van eARC en mis je misschien wat hogere bandbreedte streams (die worden automatisch geconverteerd naar die wel optisch kunnen). Maar je kan wel SIMPLINK uitschakelen en via de logitech afstandsbediening kiezen wat er aan/uit word gezet bij een activiteit. Helaas is er geen "knop" om rechtstreeks te wisselen tussen audio uitgangen maar daar kan je misschien een logitech harmony sequence voor maken.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• 103720
Mr_Blobby schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:15:
[...]
Ja, dan zijn we waarschijnlijk van dezelfde generatie :)
Haha, grappig, ken niet veel mensen die daar toen naar keken. Ik keek altijd eerst Big Break en daarna naar Noel, en dan naar de kroeg.
Mr_Blobby schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:15:
[...]
En ja, via de optische uitgang naar de optische ingang van de reciever maak je geen gebruik meer van eARC en mis je misschien wat hogere bandbreedte streams (die worden automatisch geconverteerd naar die wel optisch kunnen). Maar je kan wel SIMPLINK uitschakelen en via de logitech afstandsbediening kiezen wat er aan/uit word gezet bij een activiteit. Helaas is er geen "knop" om rechtstreeks te wisselen tussen audio uitgangen maar daar kan je misschien een logitech harmony sequence voor maken.
Tsja, dan wordt het kiezen tussen twee 'kwaden' (want een andere vrouw vind ik geen optie). Of doorgaan zoals ik het had, dus de AVR aan zetten en daarna weer uitzetten. Of kijken of er iets te knutselen valt via de optische uitgang maar in de Logitech zit inderdaad geen optie om geluidsingangen/uitgangen te kiezen, dus ik ben bang dat het toch blijft zoals het was.

Toch iedereen bedankt voor haar/zijn bijdrage.

En dan maar sparen voor een nieuwe AVR (en dan weet ik wel hoe laat het is want dan komen er ook weer speakers die Atmos ondersteunen)......

• 103720
Ik zat nog even te denken, als ik een HDMI-splitter heb, en ik split de uitgang van de NVIDIA Shield. Waarbij 1 HDMI naar de televisie gaat (zodat ik HDR beeld heb) en 1 HDMI uitgang naar de AVR (voor het geluid), zou dat werken?

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:57
Je kunt in de LG ook bij audio opties handmatig het geluid op TV Speakers zetten. Hij blijft daar dan standaard op staan. De AVR gaat dan waarschijnlijk wel aan als je CEC nog aan hebt staan, maar zal zichzelf uitschakelen als je auto-shutdown instelt. Het geluid komt dan gewoon via de TV. Als je zelf TV wilt kijken zet je hem gewoon zelf weer op eARC in diezelfde audio opties. De AVR springt dan aan zodra je die setting omklikt.

too old, too cold

• Icephase

Icephase

103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:47:
Ik zat nog even te denken, als ik een HDMI-splitter heb, en ik split de uitgang van de NVIDIA Shield. Waarbij 1 HDMI naar de televisie gaat (zodat ik HDR beeld heb) en 1 HDMI uitgang naar de AVR (voor het geluid), zou dat werken?
Waarschijnlijk niet, er zijn wel HDMI-splitters maar dan is het of uitgang 1 of uitgang 2, niet beide samen. Ik zou het toch écht zoeken in de instellingen of overschakelen naar het gebruiken van de optische uitgang van de tv.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:23

Major_ton

Shoot!

@103720 Wanneer je een optische kabel gebruikt ben je van al het gedonder af, want de HDMI-kabel voor ARC kan je gewoon weghalen (en weglaten). Dan maakt het ook helemaal niet meer uit of Simplink/CEC aan of uit staat. Je kan de optische ingang gewoon toewijzen aan een input selectie naar keuze en je kan de Harmony zo instellen dat bij film kijken de AVR inschakelt op die specifieke input. Dan heb je twee opties op je Harmony, nl; 1) TV kijken - alleen de TV gaat aan. 2) Film kijken - TV, AVR en Shield gaan aan. Hatsa, iedereen blij!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• 103720
@Major_ton , Dat snap ik niet helemaal.

Zou je aan kunnen geven hoe ik het dan aan moet sluiten? Want ik heb op de LG televisie een optische uitgang en op de Denon AVR een optische ingang. Dus dan ga ik er van uit dat ik de 'Geluidsinstelling" op de LG op "Optisch" moet zetten. Maar als ik dat doe en ik wil 'gewoon' televisie kijken (via de Mediabox) dan moet die geluidsinstelling op "Interne tvl-luidsprekers" staan want anders heb ik geen geluid.

En ik kan in de Logitech geen audio-settings kiezen of wijzigen. Dus als ik op de LG de geluidsinstelling op "Optisch" zet heb ik geen geluid als ik tv kijk. Zet ik 'm op "Interne luidsprekers" heb ik geen geluid als ik films wil kijken met de Shield.

• 103720
Icephase schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:42:
[...]

Waarschijnlijk niet, er zijn wel HDMI-splitters maar dan is het of uitgang 1 of uitgang 2, niet beide samen. Ik zou het toch écht zoeken in de instellingen of overschakelen naar het gebruiken van de optische uitgang van de tv.
Zou deze niet geschikt zijn?
https://www.amazon.nl/eSy...ondersteunt/dp/B07MBZ3DDG

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:23

Major_ton

Shoot!

103720 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:43:
@Major_ton , Dat snap ik niet helemaal.

Zou je aan kunnen geven hoe ik het dan aan moet sluiten? Want ik heb op de LG televisie een optische uitgang en op de Denon AVR een optische ingang. Dus dan ga ik er van uit dat ik de 'Geluidsinstelling" op de LG op "Optisch" moet zetten. Maar als ik dat doe en ik wil 'gewoon' televisie kijken (via de Mediabox) dan moet die geluidsinstelling op "Interne tvl-luidsprekers" staan want anders heb ik geen geluid.

En ik kan in de Logitech geen audio-settings kiezen of wijzigen. Dus als ik op de LG de geluidsinstelling op "Optisch" zet heb ik geen geluid als ik tv kijk. Zet ik 'm op "Interne luidsprekers" heb ik geen geluid als ik films wil kijken met de Shield.
De optische uitgang werkt voor zover ik weet gewoon 'naast' de TV speakers. Die geluid via de TV = AVR uit en geluid via de AVR = TV geluid op '0'.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee