Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:08
Ik wil tekst om een afbeelding laten lopen. Nu heb ik met de Pentool een gebied afgezet en daarmee kan ik de tekst om de afbeelding heen leiden. Dit gaat goed.
Maar nu worden woorden op een willekeurig plek in het woord afgebroken.
Ik kan nergens vinden waar dit uitgezet of aangepast kan worden.
Iemand weet waar? Of komt het omdat ik een Engelse versie gebruik en mijn tekst in Nederlands is en Photoshop dan niet weet waar je een bepaald woord correct kunt afbreken?

Beste antwoord (via Artwido op 14-01-2022 10:49)

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024
In het engels heet dit Hyphenation.

Onderaan het Paragraph schermpje kan je "Hyphenate" aan en uit vinken (terwijl je de tekst geselecteerd hebt) om afbrekingen aan en uit te zetten. Je kan ook aanpassen onder welke omstandigheden afbrekingen ingezet worden door rechtsboven op het hamburger-menu'tje te klikken en Hyphenation settings te openen.

Onderaan het Character schermpje kan je de taal van de tekst wijzigen. Weet niet zeker of dit puur voor de spellingscontrole is of ook afbrekingen beter maakt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mandrilletje
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2024

Onderaan het Paragraph schermpje kan je "Hyphenate" aan en uit vinken (terwijl je de tekst geselecteerd hebt) om afbrekingen aan en uit te zetten. Je kan ook aanpassen onder welke omstandigheden afbrekingen ingezet worden door rechtsboven op het hamburger-menu'tje te klikken en Hyphenation settings te openen.

Onderaan het Character schermpje kan je de taal van de tekst wijzigen. Weet niet zeker of dit puur voor de spellingscontrole is of ook afbrekingen beter maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:08
mandrilletje schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:46:

Tnx! dat was het idd.