Vraag

• ergoforce
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 11:40
Elke keer als ik een app in een app open (bv een betaalapp in een webshop app ) opent hij niet, maar opent hij de pagina van die app in de play store.

Dus ik open de bol.com app, gooi iets in mijn winkelmand en wil betalen. Ik geef in de app mijn bank aan en dan wordt de play store geopend op de pagina van de bank app. Die staat al geinstalleerd dus daar heb ik alleen de optie "openen". Als ik dat vervolgens doe is hij de informatie die meegegeven werd vanuit bol.com kwijt waardoor ik niet meer kan betalen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsun S21 5G
Andrid 12, versie One UI 4.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de instellingen van zowel de bank apps als de play store app de standaard-apps nagekeken. Dat staat allemaal goed. Instant apps uitgeschakeld. Heel veel varianten op het probleem gegoogled, maar het probleem is dat de meeste mensen problemen hebben met het openen van apps, ik ben niet iemand tegengekomen die hetzelfde probleem had en de oplossing wist.

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Alle reacties

Heb je al geprobeert de cache van de telefoon te wissen?

En als dat niet werkt, een fabriek reset, dan zit er onder water iets grandioos fout uit de upgrade van Android 11 naar 12 in het OS.

• ergoforce
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-05 11:40
Bedankt voor je reactie! Cache inderdaad al gewist, vrees dat er dan inderdaad niets anders opzit dan een fabrieksreset, had ik liever vermeden, maar aangezien er verder helemaal geen reacties zijn vrees ik dat ik een vrij uniek probleem heb.
ergoforce schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:57:
Bedankt voor je reactie! Cache inderdaad al gewist, vrees dat er dan inderdaad niets anders opzit dan een fabrieksreset, had ik liever vermeden, maar aangezien er verder helemaal geen reacties zijn vrees ik dat ik een vrij uniek probleem heb.
Android 12 is gewoon een slecht uitgewerkte en geteste update met veel problemen, zie ook:
https://www.theverge.com/...2-samsung-one-ui-4-update

Echter het gros van de issues die mensen melden op het S21 Ervaringen topic zijn opgelost na een fabrieksreset, dus dat is de weg te gaan.
Maak een goede backup van alle data, met name foto's, whatsapp en bijvoorbeeld Stocard even nakijken.
De rest zal dan uit de cloud, of vanuit Samsung teruggezet worden (als je de backup naar Samsung aan hebt staan voor je app gegevens, wifi netwerken e.d.)
De reset kun je in een paar uur gedaan hebben, inclusief je apps terug er op.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee